Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Matt skrev:Proteinpulver = Prutter![]()

J-S-O skrev:Matt skrev:Proteinpulver = Prutter![]()
Det er måske så meget sagt at sige proteinPULVER, da det vel generelt bare er et stort proteinindtag? Men ja, jeg skal love for at man kan få præsidentsædet i prutteklubben

lassah skrev:Jeg mener ikke det er selve pulveret der giver bumser. Men kroppen kan max indtage et bestemt antal proteiner pr. måltid. Og hvis man får mere end det, kan man godt riskerer at det sidder sig som bumser.

8800 skrev:Bumserne mener jeg skyldes indholdet af laktose (mælkesukker).

Bjørnen skrev:lassah skrev:Jeg mener ikke det er selve pulveret der giver bumser. Men kroppen kan max indtage et bestemt antal proteiner pr. måltid. Og hvis man får mere end det, kan man godt riskerer at det sidder sig som bumser.
Så vidt jeg har hørt er det en skrøne at man kan indtage en bestemt mængde protein pr. måltid. Kan dog ikke finde noget at dokumentere det med
Lactosen i proteinpulveret kan give bumser.

WILD-ZYC skrev:Du får bumser af det ! .. jeg får på ryggen lige pt ! men det er ikk særlig slemt.. !

WannaBeBig skrev:Bjørnen skrev:lassah skrev:Jeg mener ikke det er selve pulveret der giver bumser. Men kroppen kan max indtage et bestemt antal proteiner pr. måltid. Og hvis man får mere end det, kan man godt riskerer at det sidder sig som bumser.
Så vidt jeg har hørt er det en skrøne at man kan indtage en bestemt mængde protein pr. måltid. Kan dog ikke finde noget at dokumentere det med
Lactosen i proteinpulveret kan give bumser.
Her er lidt fra en artikel her på sitet (ved godt det ikke er dokumentation i den forstand):
Påstand 8:
Man kan ikke optage mere end 30 gram protein pr. måltid!
Dette er en af de gode gamle kostmyter. Bodybuildere har længe prædiket at man ikke må indtage mere 25-30 gram protein pr. måltid, da kroppen ikke kan omsætte mere på engang. Problemet er bare at reglen er opstået ud af den blå luft. Ingen af de protein eksperter man finder rundt omkring i verden, aner hvor tallene er kommet. De er i hvert tilfælde ikke videnskabeligt funderet, for der findes ingen undersøgelser som bakker tallene op. Det er klart at der må være en grænse for hvor meget man kan omsætte i et måltid, men grænsen er med garanti meget højere end 30 gram. I nogle folkeslag, som f. eks eskimoerne, lever man af store mængder kød, og får op imod 100 gram protein ved hvert måltid. Hvis kroppen ikke kunne omsætte mere end 30 gram pr. måltid, så burde eskimoerne have langt flere helbredsproblemer end de har, da et protein overload på 70 gram ville belaste kroppen ekstremt meget på sigt. Så man behøver bestemt ikke sigte efter kun at få 30 gram pr. måltid.

HAV skrev:Problemet har været oppe at vende før. Jeg har selv haft problemer med bumser af proteinpulver, TROEDE JEG !!
Men efter et længere forsøg med min mad, fandt jeg ud af at det produkt jeg rent faktisk fik bumser af var: MÆLK.
Nu drikker/spiser jeg kun mælk på min havregryn om morgenen og døjer stort set ikke med bumser mere. Spiser proteinpulver 1-2 gange dagligt uden problemer med urenheder i huden.
Så et godt råd er, skær ned på dit forbrug af mækt til et absolut minium..

Bjørnen skrev:HAV skrev:Problemet har været oppe at vende før. Jeg har selv haft problemer med bumser af proteinpulver, TROEDE JEG !!
Men efter et længere forsøg med min mad, fandt jeg ud af at det produkt jeg rent faktisk fik bumser af var: MÆLK.
Nu drikker/spiser jeg kun mælk på min havregryn om morgenen og døjer stort set ikke med bumser mere. Spiser proteinpulver 1-2 gange dagligt uden problemer med urenheder i huden.
Så er vi vist to anti-mælk bodybuildere
- "So Arnold do you drink alot of milk?"
- "Milk is for babies... Beer is for men!"
Kunne lige forestille mig Arnie sige det

HAV skrev:Bjørnen skrev:HAV skrev:Problemet har været oppe at vende før. Jeg har selv haft problemer med bumser af proteinpulver, TROEDE JEG !!
Så er vi vist to anti-mælk bodybuildere :hihi:
- "Milk is for babies... Beer is for men!" :8
Hehe, Milk is for babies :D Kunne lige forestille mig Arnie sige det :D :D
Men ja, får sku virkelig en uren hud hvis jeg begynder at drikke meget mere en et glas mælk...

Bjørnen skrev:HAV skrev:Bjørnen skrev:HAV skrev:Problemet har været oppe at vende før. Jeg har selv haft problemer med bumser af proteinpulver, TROEDE JEG !!
Så er vi vist to anti-mælk bodybuildere :hihi:
- "Milk is for babies... Beer is for men!" :8
Hehe, Milk is for babies :D Kunne lige forestille mig Arnie sige det :D :D
Men ja, får sku virkelig en uren hud hvis jeg begynder at drikke meget mere en et glas mælk...
Jeg fik førhen humørsvingninger af mælk, er ikke sikker på om det er så slemt mere. Det var så en lidt værre allergisk reaktion, men bumserne som følge af mælk var/er der selvfølgelig også. Tror også laktosen i proteinpulveret er lige på grænsen til at være for meget, men indtil videre resulterer det bare i at jeg skider helt vildt meget, men det er til at leve med. For mig i hvert fald. :lol: :D
Arnold siger det faktisk i Pumping Iron. =D>

Bjørnen skrev:Ja, men gider bare ikke skulle klemme den der vaniljesmag ned, måske neutral smag.
Ser lige på det, først og fremmest er det ret dyrt at skifte til 95, især fordi jeg bruger en del 80.

Paarty skrev:Jeg har selv været på protein et lille år, har aldrig fået flere eller færre bumser af det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster