Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Proteinpulver ved vægttab

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej :)

Jeg er fuldstændig ny herinde, så beklager på forhånd hvis mit spørgsmål er dumt.

Jeg er en pige på 20 år, 171 cm, ca. 71-72 kilo tung.
Jeg har prøvet at tabe mig on/off i 2 år men er nu endelig på rette vej og har droppet de dårlige undskyldninger!

Jeg har meldt mig i fitness og fået lagt et træningsprogram, 3 x styrkektræning og 2x kredsløbstræning.

Mit mål er at tabe omkring 20 kilo, få opbygget muskelmasse, generelt blive strammet op og få tonet kroppen, især maven vil jeg gerne have super markeret.

Jeg har købt forskellige kosttilskud, efter en guide på Muscleandfitness.com (9 fat fighting supplements combo)
Men! Mit spørgsmål er så om det er relevant for mig at tage proteinpulver??

På Muscleandfitness anbefaler de whey & soy proteinpulver, men jeg er bange for at tage på af det eller ikke tabe mig, som jo er min primære mission.

Nogen der kan hjælpe??

God dag til alle :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Kostplan: Ingen kostplan

Du kan roligt købe og bruge protein pulver, under dit vægttab. Iden med protein pulver er, af det gør det lettere for dig at opnå dit daglige protein indtag.

Så du skal finde ud af hvor meget protein per dag, der er nødvendig for dig pr dag. Og så derefter finde ud af hvor meget du får via normal kost, og så derefter tilsætter du så protein pulver.

Men det skal selvfølgelig undgås . og det bedste er at få opfyldt det protein indtag via mad, så hellere noget mere kød. Men så kommer problemet bare med fedt og kcal.

Du skal ikke være bange for protein. Det vil være en rigtig god ide, for dig at du ikke bare sulter dig. Men du ret faktisk finder ud af hvor meget, protein, Fedt og kulhydrater du skal bruge. For at du holder dig sund, især med dine mål, og da et 20kg kan koste rigtig meget på din musklemasse. vil et optimalt protein/fedt/kulhydrater. Være med til at bevare din musklemasse og ikke mindst dit helbred, som i sidste ende vil være med til at holde dig i fitness centret.
Sidst rettet af Drot 3. dec 2014, 12:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Drot skrev:Du kan roligt købe og bruge protein pulver, under dit vægttab. Iden med protein pulver er, af det gør det lettere for dig at opnå dit daglige protein indtag.

Så du skal finde ud af hvor meget protein per dag, der er nødvendig for dig pr dag. Og så derefter finde ud af hvor meget du får via normal kost, og så derefter tilsætter du så protein pulver.

Men det skal selvfølgelig undgås . og det bedste er at få opfyldt det protein indtag via mad, så hellere noget mere kød. Men så kommer problemet bare med fedt og kcal.

Du skal ikke være bange for protein. Det vil være en rigtig god ide, for dig at du ikke bare sulter dig. Men du ret faktisk finder ud af hvor meget, protein, Fedt og kulhydrater du skal bruge. For at du holder dig sund

:goodpost:
Hvordan finder jeg ud af hvor meget protein osv. jeg bør få? :)
Jeg holder mig til 1070 kcal om dagen (regnet ud med en app) uanset hvor meget jeg forbrænder ved træning. Jeg erstatter frokost med måltidserstatningsbarer, Nupo eller Nutramino, og de indeholder jo de nødvendige næringsstoffer, så er det ikke okay?

Nu får du lige et link http://news.bodylab.dk/artikler/145-kos ... ketraening

Det hele er selvfølgelig god viden for dig, men til dit spørgsmål, så er det
"Opbygning af en kostplan i praksis" som du bør læse, det vil svare på hvor meget som du bør få. Efter du har haft gang i en lommeregner.

Og
" Det daglige indtag af kalorier bør spredes jævnt over 6 måltider. Det giver en mere jævn tilførsel af næringsstoffer og holder blodsukkeret stabilt igennem hele dagen."
Er bare et råd og ikke noget, som du behøver.
Brugeravatar

Styrkeliste

Loulou skrev:
Drot skrev:Du kan roligt købe og bruge protein pulver, under dit vægttab. Iden med protein pulver er, af det gør det lettere for dig at opnå dit daglige protein indtag.

Du skal ikke være bange for protein. Det vil være en rigtig god ide, for dig at du ikke bare sulter dig. Men du ret faktisk finder ud af hvor meget, protein, Fedt og kulhydrater du skal bruge. For at du holder dig sund

:goodpost:
Hvordan finder jeg ud af hvor meget protein osv. jeg bør få? :)
Jeg holder mig til 1070 kcal om dagen (regnet ud med en app) uanset hvor meget jeg forbrænder ved træning. Jeg erstatter frokost med måltidserstatningsbarer, Nupo eller Nutramino, og de indeholder jo de nødvendige næringsstoffer, så er det ikke okay?

Nej, du skal spise mere end 1000 kalorier - dit BMR er sikkert højere end det.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

http://www.bodylab.dk/ligev%C3%A6gtsind ... orbrug.asp

Evt beregn dit energi forbrug her, og træk 250-500fra for at finde dit nye kcal indtag. for han har ret 1070 er meget lavt.

Gå efter et vægttab på 250-500g per uge
Brugeravatar

Styrkeliste

Det var en god formel, har beregnet mit BMR nu og den siger 1550 kcal, og så burde det jo passe meget godt med at jeg indtager 1070 kcal…?

Velkommen til Loulou

Jeg kan ikke helt lade være med at sammenligne dit mål for vægttab med mit. Jeg har selv vejet i nærheden af de 70 kg i starten af 20' erne. Jeg er 172 cm og vejer nu omkring 58-60 kg og er meget tynd på overkroppen. Derfor tror jeg, at et vægttab på 20 kg er lige i overkanten. Men det kan du selvfølgelig vurdere hen af vejen.

Hvis du bruge kostplanfunktionen her på siden, vil du finde ud af, at dit ligevægtsindtag ligger på omkring 2400 kcal om dagen ved 3-5 træningsdage, derfor vil jeg mene, at du skal op på mindst 1900-2000 kcal, hvis du vil have et sundt vægttab. Drop diverse erstatningsbarer og spis sundt og varieret med kød og grønsager i stedet.

Held og lykke med projektet :)

Reputation point: 75

Loulou skrev:Det var en god formel, har beregnet mit BMR nu og den siger 1550 kcal, og så burde det jo passe meget godt med at jeg indtager 1070 kcal…?

Det er ikke dit BMR du skal kigge. på Men den som hedder noget med energi, som du der efter tager 250-500 fra. Da det tal du får ca er dit ligecægtsindtag, altså det du skal bruge for hverken at tabe dig ikke tage på. Så derfor tager du 250-500 fra, så du ligger i underskud "taber dig"
Brugeravatar

Styrkeliste

Mange tak Hope :) Og tak for de gode svar, jeg bliver meget klogere, det er en helt ny verden jo! :pumping:

Nu kan det godt være jeg virkelig virker uvidende men hvad er så forskellen så på BMR og energiforbrug?

Basalstofskifte (BMR) er det ikke bare det jeg forbrænder i hverdagen, uden træning??

nu har jeg lige været på slettet af admin.dk og beregnet mit ligevægtsindtag…

Det siger:
Ligevægtsindtag:2403 kcal
Bulk: 2703 kcal
Cut: 2103 kcal
Protein pr. dag: 142g

Men hvad betyder ligevægtsindtag, og hvad er det i forhold til basalstofskifte og energiforbruget? Er lidt forvirret nu :p

Alan Aragon advokerede at udregne sit proteinindtag efter sin målvægt, både for bulk og cut.
Så hvis din målvægt eksempelvis er 60 kg, så gå ud fra 120 gram om dagen, indtil din målvægt er nået.
En del diætister advokere et højere proteinindtag på cut end når man bulker, f.eks. Aragon.
:"I wanted to tear off my shirt and be ripped, tanned and larger than life. But in reality I was a fat, pale kid from Copenhagen."
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Loulou skrev:Mange tak Hope :) Og tak for de gode svar, jeg bliver meget klogere, det er en helt ny verden jo! :pumping:

Nu kan det godt være jeg virkelig virker uvidende men hvad er så forskellen så på BMR og energiforbrug?

Basalstofskifte (BMR) er det ikke bare det jeg forbrænder i hverdagen, uden træning??

Det er lidt sent nu, men linket her forklare det meget godt BMR-energiforbrug (inaktiv-aktiv)

http://foodoflife.ku.dk/vidensbanken/e/energiforbrug/
Brugeravatar

Styrkeliste

Ligevægtsindtag: Det du skal spise på en dag for at holde din nuværende vægt. (I forhold til din vægt, køn, aktivitetsniveau osv).

Basalstofskifte:
Det energi din krop bruger på basale funktioner i fuldstændig hvile. (Hjetet slår, du trækker vejret osv).

Det hele kan i øvrigt findes ved en enkelt søgning på google :)

Derudover som de andre skriver, skal du spise noget mere. Omkring 1800-2000 kcal pr. dag.
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50