Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Proteinsyntese

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk

Hvad er fordele og ulemper ved produkter som dette:

Elite-Recoup-345-g fra dymatize

Vil jeg med hjælp fra dette produkt kunne opbygge større muskler, eller hvad kan dette kosttilskud gøre for min krop. Har også svært ved at forstå ordet proteinsyntese og kan se at jeg ikke er den eneste her inde, men i må meget gerne prøve at besvare dette indlæg så godt som muligt, men helst hvordan dette produkt kan hjælpe mig og om det er godt??.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kender ikke produktet og derfor kan jeg desværre ikke hjælpe dig med det, men proteinsyntesen er den proces hvori, at proteiner dannes af forskellige aminosyre.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Amager

Logbog: Vis logbog

Det ser ud til bare at være BCAA med lidt ekstra vitaminer i.
Så det hjælper dig ikke med at bygge mere muskelmasse end hvad en dåse tun eller et kylling bryst kan gøre for dig :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Det ser ud til bare at være BCAA med lidt ekstra vitaminer i.
Så det hjælper dig ikke med at bygge mere muskelmasse end hvad en dåse tun eller et kylling bryst kan gøre for dig :)

Tak for svaret, vil læse videre på nettet så :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Proteinsyntese er som bekendt en proces, der er yderst væsentlig, når man vil opnå muskelvækst, og da proteiner er opbygget af en række forskellige aminosyrer kræver det at kroppen har alle aminosyrer tilgængelige. Der er dog nogle aminosyrer, som vi ikke selv kan danne og vi er derfor nødt til at indtage dem igennem vores kost(de essentielle aminosyrer). Når vi har de nødvendige aminosyrer tilgængelige(og i de rette mængder), vil den såkaldte proteinsyntese forekomme, ved at der sker en transskription(kopiering) af DNA'et i cellen til mRNA(budbringer molekyle, som er en kopi af DNA's ene streng), hvorefter RNA'et transporteres ud i cellens cytoplasma til ribosomerne, som 'oversætter' mRNA til protein grundet 3 nukleotider, som alle aminosyrer hver især består af(dog stadig med en individuel kodning, afhængig af hvilken aminosyre, der er tale om)

Beklager, hvis det er indviklet - jeg gav det et skud! Jeg uddyber gerne :)
But it ain’t about how hard you hit - it’s about how hard you can get hit and keep moving forward
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

KristineC skrev:Proteinsyntese er som bekendt en proces, der er yderst væsentlig, når man vil opnå muskelvækst, og da proteiner er opbygget af en række forskellige aminosyrer kræver det at kroppen har alle aminosyrer tilgængelige. Der er dog nogle aminosyrer, som vi ikke selv kan danne og vi er derfor nødt til at indtage dem igennem vores kost(de essentielle aminosyrer). Når vi har de nødvendige aminosyrer tilgængelige(og i de rette mængder), vil den såkaldte proteinsyntese forekomme, ved at der sker en transskription(kopiering) af DNA'et i cellen til mRNA(budbringer molekyle, som er en kopi af DNA's ene streng), hvorefter RNA'et transporteres ud i cellens cytoplasma til ribosomerne, som 'oversætter' mRNA til protein grundet 3 nukleotider, som alle aminosyrer hver især består af(dog stadig med en individuel kodning, afhængig af hvilken aminosyre, der er tale om)

Forstår det meste, men du må meget gerne uddybe.. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Langkildee skrev:
KristineC skrev:Proteinsyntese er som bekendt en proces, der er yderst væsentlig, når man vil opnå muskelvækst, og da proteiner er opbygget af en række forskellige aminosyrer kræver det at kroppen har alle aminosyrer tilgængelige. Der er dog nogle aminosyrer, som vi ikke selv kan danne og vi er derfor nødt til at indtage dem igennem vores kost(de essentielle aminosyrer). Når vi har de nødvendige aminosyrer tilgængelige(og i de rette mængder), vil den såkaldte proteinsyntese forekomme, ved at der sker en transskription(kopiering) af DNA'et i cellen til mRNA(budbringer molekyle, som er en kopi af DNA's ene streng), hvorefter RNA'et transporteres ud i cellens cytoplasma til ribosomerne, som 'oversætter' mRNA til protein grundet 3 nukleotider, som alle aminosyrer hver især består af(dog stadig med en individuel kodning, afhængig af hvilken aminosyre, der er tale om)

Kort sagt danner DNA'et en lille kopi med noget information om hvilke aminosyrer og deres opbygning som skal bruges før det kan skabe protein. Det bliver så sendt ud til ribossomerne hvor det venter på det rette aminosyre, som passer til den information. Så bliver der skabt protein. Nogle af de aminosyrer som skal bruges kan som KristineC fortalte, kun anskaffes via kost og ikke selv skabes af kroppen. så spis sundt
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

SpotBuddy skrev:
Langkildee skrev:

Kort sagt danner DNA'et en lille kopi med noget information om hvilke aminosyrer og deres opbygning som skal bruges før det kan skabe protein. Det bliver så sendt ud til ribossomerne hvor det venter på det rette aminosyre, som passer til den information. Så bliver der skabt protein. Nogle af de aminosyrer som skal bruges kan som KristineC fortalte, kun anskaffes via kost og ikke selv skabes af kroppen. så spis sundt

Tak for uddybelsen :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Så lidt :)
Brugeravatar