Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Pulsur til styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa :)

Jeg er lige begyndt at løbe, og dertil har jeg tænkt at anskaffe mig et pulsur.
Samtidig styrketræner(for hypertrofi hovedsageligt) jeg også en del, og tænkte om det kunne være brugbart med et pulsur?
Jeg tænkter hovedsageligt ift. pauser, da man hurtigt kan få et trænings pas til at vare 2 ½ time fremfor 1 ½ time pg.a. pauser. Dertil har jeg to konkrete spørgsmål:

1) Er pulsen en indikator for hvorvidt ens muskler har fået tilpas mængde atp, ilt og andre gode sager til at yde maksimalt igen? - Personligt føler jeg at 2-3 minutter passer meget godt med at pulsen er faldt, og derved klar igen osv.

2) Nogen der træner med pulsur, og såfremt hvordan føles det med rammen rundt om brysten osv. når man bænker og laver andre øvelser hvor man har en masse vægt på brystet?

Tak :8

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bump; der må da være nogen, som bruger et pulsur til styrketræning :)

Styrkeliste

Bump igen; Selv hvis i ikke bruge det til styrketræning - kan i evt. estimere hvorvidt rammen vil være et problem i nogle øvelser?

Styrkeliste

Jeg kender ingen der styrketræner med pulsur og kan ikke se hvad man kan bruge det til. Din puls er jo ikke en indikator for hvorvidt du er klar til næste sæt og din puls vil jo variere fra øvelse til øvelse og være påvirkelig af andre faktorer som reps og modstand/vægt du træner med. Det svarer i min optik til at tage sin temperatur efter hver sæt og så vente på at den falder 0,2 grader før man tager det næste.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 70.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Thorben skrev:Jeg kender ingen der styrketræner med pulsur og kan ikke se hvad man kan bruge det til. Din puls er jo ikke en indikator for hvorvidt du er klar til næste sæt og din puls vil jo variere fra øvelse til øvelse og være påvirkelig af andre faktorer som reps og modstand/vægt du træner med. Det svarer i min optik til at tage sin temperatur efter hver sæt og så vente på at den falder 0,2 grader før man tager det næste.

Som du selv skriver vil de primære faktorer være reps og vægt. Selvfølgelig vil basis-øvelser give en højere puls end iso.
Dog vil jeg mene, at hvis man f.eks. har en puls på 80, som minimum under sin træning, kunne det være optimalt at falde tilbage til den, før man startede igen med et nyt sæt. Det vil resultere i, at man holder længere pauser ved store øvelser og vice versa - hvilket man jo allerede gør.

Som sagt vil jeg købe det til løb, samt et ur, som jeg kan bruge til at holde lidt styr på mine pauser mellem sæt, og dertil tænkte jeg om rammen ville genere ift. øvelser og ligende? - Det er egentlig min helt reele spørgsmål, da jeg er klar over, pulsen ikke er super relevant for styrketræning.

Tak for inputs :)

Styrkeliste

Ser stadig ikke hvilken fornuftig funktion et pulsur skal tjene i denne forbindelse, men hvis du insisterer, kan du jo pille brystremmen af, når eller hvis den generer dig.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ser ikke den store brug af det under træning medmindre du gerne vil tjekke at du ikke bare pauser den for meget og holder en god intensitet..

Men hvis du vil bruge den fornuftigt under styrketræning så skal du gøre følgende.

1. tage 4-6 dages deload fra dit træningsprogram. så starter du et nyt program
2. udfører det med perfekt log af både træning og søvn i 4-6 uger.
3. deloaeder en uges tid efter programmet.

imens du gør ovenstående skal du hver morgen tage et gennemsnit af din puls lige når du står op(en 60-120 sek.). det er det som kaldes HRV( Heart Rate Variability)

På den måde kan du se hvor stresset dit nervesystem er blevet under træningen så du kan se om du skal træne hårdere eller mindre..
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster