Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 946
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 944

Følg bodybuilding.dk på

"Pumpet" mangler

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,
Efter min lille pause på godt en måned tilbage i november/december grundet lidt bøvl med skulderen har jeg haft utroligt svært ved at opnå et pump som jeg plejede at opleve. Jeg har nu et godt stykke tid efter prøve at lege lidt med pauser, antal reps, hvor meget/lidt jeg spiser og hvor hydreret jeg er, men intet ser ud til at virke. Jeg træner som regel meget intest og med supersets - faktisk mere intest end før pausen.

Har I nogen ide om hvorfor? Det eneste der har ændret sig er, at jeg siden januar måned har skiftet pwo'en ud med en kop kaffe i stedet. Derudover har jeg læst lidt om et såkaldt "pump-product" - er der noget ved det? Nogle anbefalinger?

Lige til sidst vil jeg også nævne, at jeg nemt kan få øje på forandringer med min krop samt den antal vægt jeg kan putte på stangen, så det eneste jeg faktisk mangler, i en ellers fuldendt træning, er det pump.

Mvh.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nogen der har oplevet lignende?

Spis masser af broccoli og kål.. Har jeg hørt skulle give et godt pump, specielt når du squatter

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog

Hvorfor er pumpet så vigtigt for dig? Altså det er meget lækkert, men ligefrem købe "pump-produkter"?
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Curlbro skrev:Hvorfor er pumpet så vigtigt for dig? Altså det er meget lækkert, men ligefrem købe "pump-produkter"?

Det er heller ikke super vigtigt, dog er det en dejlig følelse at få. Det er mere undren i, at jeg ikke oplevet det så hyppigt som før min skade :)

Niko11 skrev:
Curlbro skrev:Hvorfor er pumpet så vigtigt for dig? Altså det er meget lækkert, men ligefrem købe "pump-produkter"?

Det er heller ikke super vigtigt, dog er det en dejlig følelse at få. Det er mere undren i, at jeg ikke oplevet det så hyppigt som før min skade :)

Får du et solidt måltid 1-2 timer før træning?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Kudos skrev:
Niko11 skrev:

Får du et solidt måltid 1-2 timer før træning?

Ja, det gør jeg i hverdagene - jeg træner omkring 12-tiden i weekenderne, så der når jeg kun morgenmad.

Jeg kom lige i tanke om følgende: Nogle madvarer der kan påvirke dette?

RC YEAH BUDDY

Reputation point: 115

Jeg kan træne på trace carbs og BCAA og få et pump.. har præsteret at træne på tom mave, og få et pump.

Pump er nice.

Prøv at slut hvert sæt af, med noget ultra-high rep, 20+ reps, uden lockout. Det plejer at funke for de fleste.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Går aldrig efter pump, men stående cable biceps curls med lige stang, og moderat til langsomt tempo, har aldrig fejlet hos mig hvad angår at få massivt pump. Reverse cable curl med fokus på underarme får dem ditto til at hæve voldsomt pga. konstant tension.

Evt. supersettet med denne tricep øvelse http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... riExt.html
Bemærk positionen på akkurat denne tricep øvelse er tilpas forskellig fra den bicep-curl man lige kommer fra- hvormed den ikke takserer mange af de samme stabilisatorer (igen). Noget en alm. tricep push-down ville gøre!

Det er i øvrigt de eneste kabel-øvelser jeg mener der virker effektivt mht. at bygge masse.

Reputation point: 115

Mht. bryst/skulder/ryg øvelser har jeg meget svært ved at lave alt for mange reps før min skulder giver op, hvilket selvfølgelig påvirker både effektiviteten og pumpet af en træning - dette er dog ikke tilfældet med arm træning. Derfor forstår jeg virkelig ikke hvorfor, at lige siden jeg er stoppet med pw får jeg overhovedet ikke det samme pump. Jeg er eksperimenteret med at tage et pw shot den sidste uge, dog uden virkning igen. Jeg har taget godt 4-5 kilo på siden december - har dette indflydelse?

Og lige for at pointere - jeg ved godt, at det ikke har indflydelse på ens resultater osv., men resultaterne er bestemt fornuftige - både vægt-(antal kilo på stangen) og udseendemæssigt, så det er det eneste jeg oplever som et lille "mangel" i min træning, er pumpet :)

Niko11 skrev:Og lige for at pointere - jeg ved godt, at det ikke har indflydelse på ens resultater osv.

Pump, i og for sig, har faktisk en effekt på hypertrofisk respons. Blodtilstrømning til en given muskel medfører et feed af nutrienter, samt en godt stræk på fascia -muskelhinden. Det skal ikke undervurderes, omend det selvklart ikke er altafgørende.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:
Niko11 skrev:Og lige for at pointere - jeg ved godt, at det ikke har indflydelse på ens resultater osv.

Pump, i og for sig, har faktisk en effekt på hypertrofisk respons. Blodtilstrømning til en given muskel medfører et feed af nutrienter, samt en godt stræk på fascia -muskelhinden. Det skal ikke undervurderes, omend det selvklart ikke er altafgørende.

Er det ikke delte meninger omkring dette? Eller husker jeg bare forkert?

fam skrev:
A Menace To Chicken skrev:

Er det ikke delte meninger omkring dette? Eller husker jeg bare forkert?

Tjoh, jo.. eller, i al fald delte meninger vedr. hvor stor effekten er, hypertrofimæssigt. Men der er vist ret bred konsensus, om at man ikke skal gå af vejen for et godt pump, hvis målet er hypetrofi. Det er både sundt og sjovt.
Brugeravatar

Høje reps og at supersette fx biceps og tricepsøvelser plejer at give et ondt pump hos mig :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Rubisco skrev:Høje reps og at supersette fx biceps og tricepsøvelser plejer at give et ondt pump hos mig :)

En klassiker der aldrig slår fejl, og meget Arnold approved.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster