Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1122
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1120

Følg bodybuilding.dk på

Pyramide træning forøgelse af muskel eller ej?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB, nu har jeg været igang med et 3-split program i omtrent 2 mdr. jeg kører ca. 3 øvelser pr. muskelgruppe og træner pyramide træning, altså 1x10 1x8 1x6, har fået lavet mit program af en fitnesstræner hvor jeg går, men da jeg var dernede i dag fik jeg at vide af en anden træner, at det ikke øger ens muskelmasse, men ens styrke, og det skal lige siges at det er masse jeg vil have, altså blive større... hvilket af udsagnende er så korrekte? et pyramidetræning en god måde at øge muskelmasse på eller ej, hvad vil i foreslå? hvad er mest effektivt?

Lige et andet spørgsmål, hvornår skal jeg få et nyt program til at køre efter, for at chokere musklerne på ny? har som sagt kørt med dette i 2 mdr. og hvilke ændringer skal der ske i programmet, skal jeg stadigvæk beholde øvelser som squat barbell curl, og bp samt incline bp?

På forhånd tak :D

Reputation point: 0

Geografisk sted: Svendbronx

Styrkeliste
- Bænkpres: 88.00
- Squat: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Pyramidetræning er et lidt forældet koncept. Vi har haft diskussionen før og der er altså mange andre typer programmer der virker bedre for de fleste. Hvad med evt at kigge på nogle af programmerne i artikelarkivet?

Kroppen vænner sig ret hurtigt til det hvis du kører samme øvelser, sæt, reps, kilo osv hver gang, så hvis du har gjort det to måneder så har du nok spildt ca 1.5 måned. Men hvis du hele tiden øger vægten lidt, skifter øvelser ud, eller varierer sæt*reps så får du meget mere fremgang :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Okay, men med at variere reps, mener du så at jeg skal køre 3x10, så 3x12 efter 2 uger og så 3x8 eller 10 igen efter 2 uger igen?

Og mener du at jeg skal skifte program hver anden uge for at opnå maks effektivitet?

Mht. vægtøgning har jeg øget meget i de forskellige ting, faktisk det dobbelte i nogle af øvelserne, og med 10 kg i bp og inc. bp :wink:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Svendbronx

Styrkeliste
- Bænkpres: 88.00
- Squat: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri

Mirj skrev:Okay, men med at variere reps, mener du så at jeg skal køre 3x10, så 3x12 efter 2 uger og så 3x8 eller 10 igen efter 2 uger igen?

Og mener du at jeg skal skifte program hver anden uge for at opnå maks effektivitet?

Mht. vægtøgning har jeg øget meget i de forskellige ting, faktisk det dobbelte i nogle af øvelserne, og med 10 kg i bp og inc. bp :wink:

Nå, okay, så længe du kan putte mere vægt på så er det helt iorden :wink:

Og tja, der er mange forskellige måder at gøre det på. Nogle programmer har lineær progression, hvor man øger kiloene hver gang (eksempelvis HST) mens andre laver om på set/reps fra træning til træning, men prøv at kig i artikelarkivet under træningsprogrammer, så skal der nok være noget du kan bruge :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)