Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Råd omkring kosttilskud samt andet

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er nu så småt begyndt at træne. Lige nu kører jeg efter Bill Starrs program. Allerede nu overvejer jeg at købe noget kosttilskud, da jeg er næsten 100 % sikker på, det bliver nødvendigt, hvis jeg skal opbygge muskelmasse. Jeg når nemlig aldrig på på det antal protein, jeg skal have igennem mad på en dag.

Jeg har købt noget kreatin, da det var så billigt, at jeg kunne kaste det af hel.... til, hvis det ikke var noget. Nu er jeg så i tvivl om, hvordan jeg skal tage det. Har godt læst det der med loadningsfasen herinde, men der står alligevel på pakken, at man maks skal tage 2-3 g. dagligt. Hvis andet skulle man kontakte læge eller noget. Hvad bør jeg gøre?

Herudover vil jeg gerne have noget enten protein eller weightgainer, da jeg er i den mere splejsede ende af skalaen. Har et godt øje til Whey 80, som jeg smagte her for ikke så længe siden. Det smagte overraskende godt (Whey 80, Carbs og Kreatin). Hvad bør jeg gøre med disse kosttilskud? Og ja, jeg har læst lidt omkring det, men søger alligevel et svar.

Hvad kan man gøre med morgenmaden? Synes det er en krig at komme igennem havregryn. Kan man tilsætte noget, der ville være godt?

Er alkohol total no-go, hvis jeg virkelig gerne vil i gang med at træne?

Over and out. :-({|=
sukker er godt
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Vedr. kreatin, så kan du vælge at køre en loadingfase hvis du vil.. (eller frontloade, som det også kaldes) hvori du æder tyve gram om dagen i en uge, og herefter vedligeholder med 5-6 gram om dagen i tre måneder og så kører off i en måned ell. længere og så forfra igen.

Proteintilskud er en god idé, bodymans produkter er glimrende. Kør en shake efter træning, evt. en om morgenen hvis din appetit ikke er for god dér, og evt. en senere på dagen ell. før sengetid.

Sørg for vitaminer, fiskeolie og mineraler og du er godt kørende.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Så vil jeg nok køre den der loadningsfase. Men tvivler på, at min far bliver glad for, jeg tager 20 gram på en dag. Men I må vel være klogere end ham. Han sagde bare noget med, at man ikke kunne optage så meget på en gang. :D
sukker er godt
Brugeravatar

Styrkeliste

RandomGuy skrev:Så vil jeg nok køre den der loadningsfase. Men tvivler på, at min far bliver glad for, jeg tager 20 gram på en dag. Men I må vel være klogere end ham. Han sagde bare noget med, at man ikke kunne optage så meget på en gang. :D

Det kan man godt, men en loadingfase er ikke en nødvendighed. Personligt kører jeg ikke med en loadingfase.

Før du begynder at smide flere shakes ind i løbet af dagen, vil jeg råde dig til at æde nogle mere proteinholdige fødevarer. Et eksempel med din morgenmad (hvor du antyder at du spiser havregryn - med mælk, går jeg ud fra) kunne du fx halvere mængden af havregryn og skifte mælken ud med yoghurt. Min morgenmad ser således ud:

300g cultura natural yoghurt
40g havregryn
10g proteinpulver
10g græskarkerner

Det vil betyde du får en anelse mere protein (og lidt færre carbs, ikke at det er noget problem) i din morgenmad.

Alkohol er ikke total no-go hvis man ønsker at opnå resultater. Det kan givet vis modarbejde din vej til resultaterne en smule, men det er sgu begrænset hvor stor skade en bytur hveranden (eller hver) weekend gør. Det begynder dog at blive et problem hvis du går i byen torsdag, er total inaktiv fredag og æder en masse junk, for derefter at tage i byen igen lørdag og æde junk dagen lang om søndagen.

Som den kære Essensen engang skrev: Hvis man er mand nok til at tage i byen på diæt, er man også mand nok til at tage op og squatte dagen efter :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hvis du har problemer med havregrynene om morgenen, kan du skifte taktik og begynde at køre "alt godt i en blender" :)

Havregryn, proteinpulver og mælk til det kan drikkes!
Ud over det er mulighederne næsten uendelige...
- Frugt
- Kerner og frø
- Sunde olier
- Etc.
Gardehusar og STOLT!
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved, Danmark

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

flamingopikken skrev:Det kan man godt, men en loadingfase er ikke en nødvendighed. Personligt kører jeg ikke med en loadingfase.

Før du begynder at smide flere shakes ind i løbet af dagen, vil jeg råde dig til at æde nogle mere proteinholdige fødevarer. Et eksempel med din morgenmad (hvor du antyder at du spiser havregryn - med mælk, går jeg ud fra) kunne du fx halvere mængden af havregryn og skifte mælken ud med yoghurt. Min morgenmad ser således ud:

300g cultura natural yoghurt
40g havregryn
10g proteinpulver
10g græskarkerner

Det vil betyde du får en anelse mere protein (og lidt færre carbs, ikke at det er noget problem) i din morgenmad.

Alkohol er ikke total no-go hvis man ønsker at opnå resultater. Det kan givet vis modarbejde din vej til resultaterne en smule, men det er sgu begrænset hvor stor skade en bytur hveranden (eller hver) weekend gør. Det begynder dog at blive et problem hvis du går i byen torsdag, er total inaktiv fredag og æder en masse junk, for derefter at tage i byen igen lørdag og æde junk dagen lang om søndagen.

Som den kære Essensen engang skrev: Hvis man er mand nok til at tage i byen på diæt, er man også mand nok til at tage op og squatte dagen efter :wink:

Tror også jeg undlader den loadningsfase, så jeg vil bare tage de 0,03-0,05 g. pr. kg.

Har du nogle eksempler på ting, der indholder forholdsvis meget protein? Det skal "helst være noget let", som jeg ikke behøver gøre så meget ud af. Gerne til noget mellemmåltid af en art. Og det der Cultura Natural, smager det som A38? Hvis det gør, bliver det nok bare en endnu større kamp at få ned. Tog nogle rosiner på i dagens anledning, er det helt skidt?

Men så vil jeg blande noget WG op med Kreatin og muligvis Carbs, som jeg så skal spise før/efter træningen? Det har jeg også læst lidt om. Men skal jeg så tage og dele den op, så jeg drikker halvdelen før og halvdelen efter?

JohnRambo skrev:Hvis du har problemer med havregrynene om morgenen, kan du skifte taktik og begynde at køre "alt godt i en blender" :)

Havregryn, proteinpulver og mælk til det kan drikkes!
Ud over det er mulighederne næsten uendelige...
- Frugt
- Kerner og frø
- Sunde olier
- Etc.

Nu har jeg ikke lige en blender, men det kunne da godt overvejes. Ville klart foretrække at kunne "drikke det". :)
sukker er godt
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg tror du bliver nødt til at acceptere, når du er BB´er, at alt hvad du spiser ikke ligefrem smager af lagkage, og bare bide i det sure æble, da meget mad med stort proteinindhold, ikke smager af sukker og slik, som f.eks. Yoghurt Naturel. Brug nogle rosiner i ny og næ, hvis du slet ikke kan spise det, men moderer dit indtag.
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

@Szollosi

Har som sådan også accepteret det, da jeg i og for sig spiser det. Men ville bare lade mig inspirere, hvis der var nogle ting, der kunne gøre det mere interesseret. Men regner på ingen måde med, at det smager af lagkage og slik.

Jeg kan sagtens spise det, når jeg ved det er nødvendigt. Men ville da ikke blive ked af det, hvis det kunne smage bedre på en sådan måde, at det også var godt mht. til protein osv. :)
sukker er godt
Brugeravatar

Styrkeliste

RandomGuy skrev:@Szollosi

Har som sådan også accepteret det, da jeg i og for sig spiser det. Men ville bare lade mig inspirere, hvis der var nogle ting, der kunne gøre det mere interesseret. Men regner på ingen måde med, at det smager af lagkage og slik.

Jeg kan sagtens spise det, når jeg ved det er nødvendigt. Men ville da ikke blive ked af det, hvis det kunne smage bedre på en sådan måde, at det også var godt mht. til protein osv. :)

Okay godt at høre, men ja bananer i skiver, og æbler i skiver, kan gøre det at spise almindelig yoghurt, til en smagsoplevelse :D
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Lige et spørgsmål mht. WG/protein, kreatin og carbs. En af mine venner, jeg træner med, tager dette efter træning. Jeg har dog læst, at hvis det skulle virke optimalt skulle det være både før og efter træning.

Men hvis vi så siger, at han tager 200 g. i alt efter træning (har ingen idé om, hvad han tager). Skal jeg så tage 100 g. før og 100 g. efter? (Og ja, de tal er bare fiktive).
sukker er godt
Brugeravatar

Styrkeliste

Kan du vel gøre efter behov.. Det er ikke noget der betyder KÆMPE meget

Mht. dine havregryn som er svære at klemme ned - prøv et andet mærke.
Nogle havregryn er elendige, andre er lækre. IMO :)
"Watching a bodybuilder take off his shirt is like watching a masterpiece being unveiled"

Kig gerne forbi min log: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=30434&postorder=asc&start=0#p746610

Geografisk sted: Mørkøv/holbæk

mlh skrev:Kan du vel gøre efter behov.. Det er ikke noget der betyder KÆMPE meget

Mht. dine havregryn som er svære at klemme ned - prøv et andet mærke.
Nogle havregryn er elendige, andre er lækre. IMO :)

Det kunne da godt være, at man skulle prøve et anderledes mærke.

Så du siger, at det er lige så godt, at jeg tager det hele efter træningen i stedet for at dele det op før og inden? :)
sukker er godt
Brugeravatar

Styrkeliste

Drikker selv 100 gram WG umiddelbart inden, eller under træning, og ikke mere end det resten af dagen.. Prutte shaker bagefter.

Husk at de fleste cals bør komme fra ordentlig mad, ikke tilskud
"Watching a bodybuilder take off his shirt is like watching a masterpiece being unveiled"

Kig gerne forbi min log: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=30434&postorder=asc&start=0#p746610

du fokuserer på små detaljer, bill starr fundament eller starting strength den derudaf og sørg for dit makronutrient indtag er i orden. Drop alle sukkerprodukterne til du har lært at spise noget mad

havregryn med mandler, rosiner og frugt er lækkert, morgenmad er for mange mennesker en kamp, specielt i de mængder

mht alkohol, så alt med måde, og når du alligevel ender med at drikke dig ned, så sørg for massere af vand+ingen junk natmad og spis fornuftigt dagen efter... og lad være med at skippe træningen. Man er kun ung en gang
Brugeravatar

Reputation point: 245

mlh skrev:Drikker selv 100 gram WG umiddelbart inden, eller under træning, og ikke mere end det resten af dagen.. Prutte shaker bagefter.

Husk at de fleste cals bør komme fra ordentlig mad, ikke tilskud

Undskyld, men hvad er en "prutte shaker"?

Og det vil jeg så huske. :)

Moody skrev:du fokuserer på små detaljer, bill starr fundament eller starting strength den derudaf og sørg for dit makronutrient indtag er i orden. Drop alle sukkerprodukterne til du har lært at spise noget mad

havregryn med mandler, rosiner og frugt er lækkert, morgenmad er for mange mennesker en kamp, specielt i de mængder

mht alkohol, så alt med måde, og når du alligevel ender med at drikke dig ned, så sørg for massere af vand+ingen junk natmad og spis fornuftigt dagen efter... og lad være med at skippe træningen. Man er kun ung en gang

Jeg har også overvejet at begynde at bruge mandler til min morgenmad (eller bare til noget "mad" i løbet af dagen). Har valgt stort set at droppe alkohol og alt junk-food har jeg udelukket.

Men jeg må lige prøve at skrive min mad ind i den smarte funktion, der er herinde, så er bliver det nok også nemmere for mig at se, hvad jeg mangler af protein osv. :)
sukker er godt
Brugeravatar

Styrkeliste

Protein shaker ;) efter træning..

Forbered dig på klager fra mennesker omkring dig, dine prutter blive afskyelige..

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster