Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

Respons på begynderprogram

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har puslet lidt med det, og jeg er kommet frem til dette FB-program:

Træningsdage = onsdag, fredag og søndag

Øvelser:

5x5 Squat / Dødløft (veksel per pas og den 5. bliver skiftet hver træning - dvs. onsdag = 3x squat, 2x DL og fredag = 2x squat og 3x DL)
5x5 Bænkpres
5x5 Bent Over Row
5x5 Goodmornings
5x5 Military
5x5 Chin Ups
5x5 Calf Raise

Jeg ved endnu ikke, om jeg kan holde til 5 sæt af hver øvelse mht. restitution inden næste træningsdag, men det må rettes til, når jeg begynder at træne - ligesom antal kg.

Jeg ville sætte utrolig stor pris på, at I kom med ris, ros, forslag til ændringer og hvad I nu ellers har at tilbyde :wink:

Målet er selvfølgelig overall masse og styrke :strong:

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Addic skrev:Jeg har puslet lidt med det, og jeg er kommet frem til dette FB-program:

Træningsdage = onsdag, fredag og søndag

Øvelser:

5x5 Squat / Dødløft (veksel per pas og den 5. bliver skiftet hver træning - dvs. onsdag = 3x squat, 2x DL og fredag = 2x squat og 3x DL)
5x5 Bænkpres
5x5 Bent Over Row
5x5 Goodmornings
5x5 Military
5x5 Chin Ups
5x5 Calf Raise

Jeg ved endnu ikke, om jeg kan holde til 5 sæt af hver øvelse mht. restitution inden næste træningsdag, men det må rettes til, når jeg begynder at træne - ligesom antal kg.

Jeg ville sætte utrolig stor pris på, at I kom med ris, ros, forslag til ændringer og hvad I nu ellers har at tilbyde :wink:

Målet er selvfølgelig overall masse og styrke :strong:

Eminent øvelsesvalg til et begynderprogram :mrgreen:

Må jeg tillade mig at ændre rækkefølgen?

Dødløft/Squat
Bænkpres
Goodmornings
Miltary Press
Chin-ups
Barbell rows
Calf Raises - her vil jeg også anbefale lidt højere reps, evt. 3x12, 3x10, 4x8, eller hvad dit hjerte begærer. Læggene reagerer bedst på høj-rep træning, så bare rep derudad, og hold dig under 20 som tommelfingerregel :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

TheFatboy skrev:Calf Raises - her vil jeg også anbefale lidt højere reps, evt. 3x12, 3x10, 4x8, eller hvad dit hjerte begærer. Læggene reagerer bedst på høj-rep træning, så bare rep derudad, og hold dig under 20 som tommelfingerregel :wink:

Var lige ved at spørge om ikke højere reps i Calf Raises ville være bedre, men jeg skulle vist bare læse din post ordentligt efter! :D

Eminent øvelsesvalg til et begynderprogram

Jeg er glad for, at du syntes om det - når det endelig skal være, så skal fandeme også være ordentligt! :P (Undskyld sproget)

Dødløft/Squat
Bænkpres
Goodmornings
Miltary Press
Chin-ups
Barbell rows
Calf Raises - her vil jeg også anbefale lidt højere reps, evt. 3x12, 3x10, 4x8, eller hvad dit hjerte begærer. Læggene reagerer bedst på høj-rep træning, så bare rep derudad, og hold dig under 20 som tommelfingerregel Blink

Det var dejligt at få at vide, så jeg ikke står og fiser den af med 5 reps i CR :D

Jeg tænkte på, er der egentlig en tommelfingerregel angående ens daglige kcal-behov?

Addic skrev:Jeg tænkte på, er der egentlig en tommelfingerregel angående ens daglige kcal-behov?

Du skal i hvert fald tage på, hvis ikke du har for meget at gøre godt med i forvejen. Hvis du har for meget flæsk vil jeg foreslå at tabe dig først! :wink:

Forresten, nu er jeg også stor fan af korte træningspas da jeg selv mister koncentrationen efter 1 time, specielt hvis jeg kører tunge basisøvelser.

Jeg ville tage goodmornings og Chin ups eller Bent Over Rows ud, eller måske skifte mellem dem så du laver bent over på dine squat dage og chin ups på dine dødløft dage. Jeg ville muligvis også tage 3x6-8 i military og 2x15 i calf raises.

Ellers kunne man jo overveje et split? :P

EDIT: Jeg ville fjerne goodmornings, BOR eller Chin-Ups fordi de bliver ramt i de andre øvelser.
Sidst rettet af NoGood 7. sep 2008, 18:10, rettet i alt 1 gang.

Udemærkede øvelser :lol: - jeg ville dog smide de godmornings ud og erstatte med dips derudover kunne du overveje nogle hanging leg raises eller crunches.

Derudover tror dog du vil opleve at 5x5 hele vejen igennem bliver for hårdt men prøv dig frem - start evt. op med lidt færre sæt og lidt flere reps og arbejd dig så hen i mod de 5x5
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Med hensyn til 5x5, har jeg selv erfaret at 2 "warm-up sets" med en 5-10% mindre vægt end du normalt ville køre 5 reps med, efterfulgt af 3 tungere worksets af 5 reps, er langt mindre drænende og mindst lige så effektivt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Så nu ser det altså således ud:

5x5 Bænkpres
5x5 Bent Over Row
5x5 Dips
5x5 Military
5x5 Chin Ups
3x12 Calf Raise

De første 2x5(1x5 i CR) er med 10% lettere vægte.
De resterende 3x5 er med 'normal' vægt.

Ville det have nogen effekt at køre 4x6 reps istedet? Eller måske 3x8?

Jeg regner heller ikke med, at kunne køre 5 sæt til at starte med, men jeg skal jo have noget arbejde mig frem til :wink:

Angående mit spørgsmål før med daglige kcal-behov, så skal jeg tage på; men jeg mente nu også mere, om man kunne finde sit cirka daglige behov, ved f.eks. at sige kropsvægt x 20-40? En slags formel altså :)

Addic skrev:Så nu ser det altså således ud:

5x5 Bænkpres
5x5 Bent Over Row
5x5 Dips
5x5 Military
5x5 Chin Ups
3x12 Calf Raise

De første 2x5(1x5 i CR) er med 10% lettere vægte.
De resterende 3x5 er med 'normal' vægt.

Ville det have nogen effekt at køre 4x6 reps istedet? Eller måske 3x8?

Jeg regner heller ikke med, at kunne køre 5 sæt til at starte med, men jeg skal jo have noget arbejde mig frem til :wink:

Angående mit spørgsmål før med daglige kcal-behov, så skal jeg tage på; men jeg mente nu også mere, om man kunne finde sit cirka daglige behov, ved f.eks. at sige kropsvægt x 20-40? En slags formel altså :)

Du kan passende starte med 3x8, arbejde dig videre til 4x6 efter et par uger, og så arbejde dig frem til 5x5. Lad os sige 2 uger med hver af de 3 forskellige, og så nap en uges let træning, hvorefter du kan begynde forfra hvis du har lyst til det. Du kan også begynde på et helt nyt program, men det er op til dig :)
Brugeravatar

Styrkeliste

TheFatboy skrev:
Du kan passende starte med 3x8, arbejde dig videre til 4x6 efter et par uger, og så arbejde dig frem til 5x5. Lad os sige 2 uger med hver af de 3 forskellige, og så nap en uges let træning, hvorefter du kan begynde forfra hvis du har lyst til det. Du kan også begynde på et helt nyt program, men det er op til dig :)

Okay. Du skal have mange tak for hjælpen! :wink: =D>

Addic skrev:
TheFatboy skrev:

Okay. Du skal have mange tak for hjælpen! :wink: =D>

Det var så lidt :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding