Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1506
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1504

Følg bodybuilding.dk på

Respons på kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB! :)

Jeg har længe fuldt med på bodybuilding.dk og har læst de fleste artikler og guides herinde.
Dog har jeg først nu fået mig taget sammen til at lave en bruger og en kostplan. Derfor håber jeg på at nogle af jer herinde vil tage jer tid til at se på den og give lidt respons - det skal nævnes jeg ikke er 100% sikker i min mængdeberegning af de forskellige indtag jeg gør mig. Men det får jeg ordnet snarest. Hertil kommer endnu et spørgsmål. Jeg overvejer at tilføje en form for kosttilskud, da jeg ikke er sikker på mit kalorieindtag er højt nok i løbet af en dag - derfor ville Bodylab Weight Gainer måske være en mulighed?
Det er måske væsentligt at nævne at jeg træner 3-5 gange om ugen af 1,5-2 timer med et program der ser således ud:

Dag 1: Triceps, Bryst og Skulder (+ Afslutter med nogle maveøvelser)
Dag 2: Biceps, Ryg og Ben
Dag 3: Hvile
Dag 4: Triceps, Bryst og Skulder (+ Afslutter med nogle maveøvelser)
Dag 5: Biceps, Ryg og Ben
Dag 6: Hvile
Dag 7: Se dag 1 og 4

Det skal nævnes at jeg nogle uger, alt efter mængden af arbejde, tager dage hvor jeg træner hver dag med de 2 programmer og så holder 2 dages hvile på arbejde.

Her er lidt kort info om mig:
Alder: 19
Vægt: 76
Højde: 185

Jeg håber folk modtager mine spørgsmål med åbne arme og uden alt for meget ubrugelig kritik af detaljer. Det skal dog afslutningsvis nævnes at jeg udelukkende skriver herinde for at få kritik, så hvis der er noget forkert/noget der kan gøres anderledes/bedre så vil jeg høre det!

Med venlig hilsen
Sidst rettet af NSN 17. dec 2009, 12:50, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Fyn

Træner her: OBBC

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

kostplan ?
spise, træne, sove
Status : bulking up
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 150.00

Kan man ikke klikke på den ude i min profil til venstre?

den viser bare en tom kostplan her ved mig :)
spise, træne, sove
Status : bulking up
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 150.00

Altså når jeg klikker på den er min kostplan der, men ved ikke om jeg skal gøre noget for at vise den.. Har lavet den og gemt den, så ved ikke hvad jeg har gjort galt?

Nu skulle det virke!

Nogle der kan tjekke om det fungerer? :)

NSN skrev:Nogle der kan tjekke om det fungerer? :)

Det virker.. du kan indsætte det i dine tråd ved at trykke på "indsæt kostplan" ovre til højre over smiliesne.. :)

Anygays.. hvorfor i al verden fråde 700kcal lige inden sengetid?
Brugeravatar

Gaxe skrev:

Det virker.. du kan indsætte det i dine tråd ved at trykke på "indsæt kostplan" ovre til højre over smiliesne.. :)

Fordi jeg er sulten..
Men derfor tænker jeg at evt. weight gainer eller et andet produkt kan erstatte det måltid for at slippe for de kcal?

NSN skrev:
Gaxe skrev:

Fordi jeg er sulten..
Men derfor tænker jeg at evt. weight gainer eller et andet produkt kan erstatte det måltid for at slippe for de kcal?

Ved du hvad WG er ?
Brugeravatar

Gaxe skrev:
NSN skrev:
Gaxe skrev:

Fordi jeg er sulten..

Ved du hvad WG er ?

Ja jeg gør. Det er præcis kommentar som dem her der gør mig lidt irriteret. Jeg har ikke brug for flere spørgsmål til at forvirre mig mere. I stedet for at spørge hvorfor indtag du 700kcal inden du skal sove. Så havde jeg håbet på du havde sagt: Hey i stedet for de 700kcal du indtager inden du sover skulle du i stedet .......

NSN skrev:
Gaxe skrev:
NSN skrev:
Gaxe skrev:

Fordi jeg er sulten..

Ved du hvad WG er ?

Ja jeg gør. Det er præcis kommentar som dem her der gør mig lidt irriteret. Jeg har ikke brug for flere spørgsmål til at forvirre mig mere. I stedet for at spørge hvorfor indtag du 700kcal inden du skal sove. Så havde jeg håbet på du havde sagt: Hey i stedet for de 700kcal du indtager inden du sover skulle du i stedet .......

Ja det ville være bedre med WG imo, da at fylde næsten 1/3 af dit kcal forbrug ned lige inden du sku sove ville være underligt. Du skal jo ikke bruge den energi til noget der..

også glhf med det.. :thumpup:
Brugeravatar

Andre der har noget at tilføje? Hvornår ville i tage det weight gainer så og hvor ofte? Ville det evt. være bedre med protein pulver? Og er det overhovedet nødvendigt at tage noget ekstra? Er ikke så skarp til det med udregningerne og hvor meget jeg skal indtage hvis jeg træner i gennemsnit 4 gange om ugen..

Pointen er jo ikke at du skal fylde kalorierne ud med WG istedet.... Spis noget protein og noget sundt fedt inden du skal i seng.. Tun og nødder foreksempel, eller proteinpulver og nødder. Det er det du skal have inden sengetid og ikke en masse kalorier. Kalorierne er fine men æd dem før på dagen istedet. Det er derfor Gaxe sætter spørgsmålstegn ved dit måltid og det har han helt ret i. Det er jo ligeså idiotisk at spist WG inden sengetid som normal mad :)

Ellers ser det fint ud
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (4)

twernblad skrev:Pointen er jo ikke at du skal fylde kalorierne ud med WG istedet.... Spis noget protein og noget sundt fedt inden du skal i seng.. Tun og nødder foreksempel, eller proteinpulver og nødder. Det er det du skal have inden sengetid og ikke en masse kalorier. Kalorierne er fine men æd dem før på dagen istedet. Det er derfor Gaxe sætter spørgsmålstegn ved dit måltid og det har han helt ret i. Det er jo ligeså idiotisk at spist WG inden sengetid som normal mad :)

Ellers ser det fint ud

Tak for svaret - det var sådan et råd jeg havde brug for.
Når du siger ellers ser det fint ud, vil det så sige jeg, hvis jeg køber noget WG eller Protein pulver så serdet fint ud? Eller mener du, at det ser fint ud på den måde at jeg ikke behøver ekstra proteiner og kulhydrater fra produkter.

din natmad kunne evt også være en dåse makrel i tomat med rugbrød til og 1-2 glas skummetmælk så er du godt dækket ind med protein hele natten igennem.. :dope:

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 10.00

Logbog: Ingen logbog

NSN skrev:
twernblad skrev:Pointen er jo ikke at du skal fylde kalorierne ud med WG istedet.... Spis noget protein og noget sundt fedt inden du skal i seng.. Tun og nødder foreksempel, eller proteinpulver og nødder. Det er det du skal have inden sengetid og ikke en masse kalorier. Kalorierne er fine men æd dem før på dagen istedet. Det er derfor Gaxe sætter spørgsmålstegn ved dit måltid og det har han helt ret i. Det er jo ligeså idiotisk at spist WG inden sengetid som normal mad :)

Ellers ser det fint ud

Tak for svaret - det var sådan et råd jeg havde brug for.
Når du siger ellers ser det fint ud, vil det så sige jeg, hvis jeg køber noget WG eller Protein pulver så serdet fint ud? Eller mener du, at det ser fint ud på den måde at jeg ikke behøver ekstra proteiner og kulhydrater fra produkter.

Det eneste du skulle bruge protein pulveret til ville være at indtage umiddelbart efter træning. Ellers er kosttilskud ikke et must i mine øjne :). Bare sørg for at du får noget proteinholdigt umiddelbart efter træning.
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (4)

NSN skrev:Bodylab Weight Gainer måske være en mulighed?

Det syntes jeg ikke det er.. WG er let optageligt sukker + proteinpulver i én blanding. Altså med andre ord komplet underlegen ifht. rigtig mad med et langt større udvalg af vitaminer og mineraler, der samtidigt vil kunne hjælpe dig til et mere stabilt blodsukker. Hvis det skal bruges som "filler".

Hvis du vil gøre brug af kosttilskud, så ville jeg helt klart selv foretrække, at bruge proteinpulver + carbs efter træning for nemhedens skyld (Og altså ikke en færdig blandet WG), således at man også kan bruge proteinpulveret til smoothies osv. i andre måltider.

Du mangler også sund fedt.

Ser heller ingen grund til at skulle indtage ca. 40 % af dit total indtag af kulhydrater før sengetid. Spred det i stedet ud på hele dagen eller indtag det pre/post-workout. De ville være meget bedre brugt omkring det tidspunkt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00