Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Almond skrev:Progression ffs... Det nytter ikke noget altid maxe ud med 5x5 af sin 5RM i en given øvelse. Find enten et færdiglavet program eller alternativt en progressionsmodel til dit program.

kamildk skrev:Almond skrev:Progression ffs... Det nytter ikke noget altid maxe ud med 5x5 af sin 5RM i en given øvelse. Find enten et færdiglavet program eller alternativt en progressionsmodel til dit program.
Hej vil i gerne give lidt feedback på dette her program?
ser dette nogenlunde fornuftigt ud ?
prøver køre det ligesom at efter 4 sæt hvis jeg kan tage de reps der er skrevet nedenunder, så stiger jeg, lidt ala b2b program. kan man det ?? mht. progression. i 5x5 øvelser stiger jeg hver 3 gang.

Almond skrev:kamildk skrev:Almond skrev:Progression ffs... Det nytter ikke noget altid maxe ud med 5x5 af sin 5RM i en given øvelse. Find enten et færdiglavet program eller alternativt en progressionsmodel til dit program.
prøver køre det ligesom at efter 4 sæt hvis jeg kan tage de reps der er skrevet nedenunder, så stiger jeg, lidt ala b2b program. kan man det ?? mht. progression. i 5x5 øvelser stiger jeg hver 3 gang.
Det kan man sagtens, men du vil hurtigt ramme et plateau, og resultaterne vil formentlig udeblive.
If you fail to plan, you plan to fail.
Du behøver altså ikke løfte max hver gang for at blive stærkere. Mange begyndere har faktisk bedst styrkeframgang ved at ligge omkring 60-70% deres 1RM.

kamildk skrev:Almond skrev:kamildk skrev:Almond skrev:Progression ffs... Det nytter ikke noget altid maxe ud med 5x5 af sin 5RM i en given øvelse. Find enten et færdiglavet program eller alternativt en progressionsmodel til dit program.
Det kan man sagtens, men du vil hurtigt ramme et plateau, og resultaterne vil formentlig udeblive.
Du behøver altså ikke løfte max hver gang for at blive stærkere. Mange begyndere har faktisk bedst styrkeframgang ved at ligge omkring 60-70% deres 1RM.
hvad mener du med at ramme et plateau ?? -du mener toppunkt ? hvordan vil man undgå det ?
Men ja jeg notere ned hvordan det går i hver træning så jeg har nøje mine løft skrevet ned i x antal kg osv. så når jeg prøver og kan gennemføre 4sæt af 8 reps f.eks. så presser jeg mig næste gang til at tage mere, også måske tager 2 sæt af 8 reps og 2 sæt af 5-6 reps... ? kan man ikke arbejde på denne måde ? og hele tiden keep pushing forward ?

Almond skrev:kamildk skrev:Almond skrev:kamildk skrev:Almond skrev:Progression ffs... Det nytter ikke noget altid maxe ud med 5x5 af sin 5RM i en given øvelse. Find enten et færdiglavet program eller alternativt en progressionsmodel til dit program.
hvad mener du med at ramme et plateau ?? -du mener toppunkt ? hvordan vil man undgå det ?
Men ja jeg notere ned hvordan det går i hver træning så jeg har nøje mine løft skrevet ned i x antal kg osv. så når jeg prøver og kan gennemføre 4sæt af 8 reps f.eks. så presser jeg mig næste gang til at tage mere, også måske tager 2 sæt af 8 reps og 2 sæt af 5-6 reps... ? kan man ikke arbejde på denne måde ? og hele tiden keep pushing forward ?
Det kan du godt, men der findes andre mere effektive måder at gøre det på. Nu kender jeg ikke dit styrkeniveau, men du kunne f.eks. starte med 60% af din 1RM i alle store øvelser, og så øge med 2,5 kg til hver træning. Når du så engang går i stå, og ikke kan øge vægten efter 2-3 træninger, kan du bare starte forfra med 60 % af din nye 1RM.
Progression er knap så vigtig i isolationsøvelser. I f.eks. curls kan du sagtens gøre dom du skriver, og øge vægten når du kan lave 4 sæt af 8 reps.

kamildk skrev:Almond skrev:kamildk skrev:Almond skrev:kamildk skrev:Almond skrev:Progression ffs... Det nytter ikke noget altid maxe ud med 5x5 af sin 5RM i en given øvelse. Find enten et færdiglavet program eller alternativt en progressionsmodel til dit program.
Det kan du godt, men der findes andre mere effektive måder at gøre det på. Nu kender jeg ikke dit styrkeniveau, men du kunne f.eks. starte med 60% af din 1RM i alle store øvelser, og så øge med 2,5 kg til hver træning. Når du så engang går i stå, og ikke kan øge vægten efter 2-3 træninger, kan du bare starte forfra med 60 % af din nye 1RM.
Progression er knap så vigtig i isolationsøvelser. I f.eks. curls kan du sagtens gøre dom du skriver, og øge vægten når du kan lave 4 sæt af 8 reps.
okay på denne måde, jamen så skal man bare finde 1RM - bedste løft så tage 60% af det også tage og køre det 5x5 I DE STORE ØVELSER OGSÅ 2x DET også stige med 2.5kg også hele tiden progressiv fremgang.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster