Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Miguel99 skrev:Ja du kan have ret i at russerne er gået for vidt, men det er en del af den russike militær doktrin (og andre stormagter) Det handler om at dynge din modstander til med overvældende kraft, så de ikke har mulighed for at bevæge sig eller få bragt forsyninger frem til kampområdet.
Jeg mener at Georgien har kvajet sig max, de tog en chance og håbede på at russerne ikke ville reagere så kraftigt som de har gjort. Jeg tror at Georgierne håbede på vestlig hjælp, men der har de forregnet sig, så de har spillet højt spil og tabt.
Historisk set har alle der lægger sig ud med russerne (især i Kaukasus)fået Bjørnens vrede at mærke og det russiske militær tager det ikke så tungt hvis der ryger lidt civile med i købet (hvilket Georgierne vist heller ikke gjorde, da de smadrede Tskhinvali med artilleri.
Jeg giver dig ret i at situationen er farlig, men i og med at Nato har en overvægt af Europæiske medlemmer, så tror jeg ikke på, at Nato går ind i konflikten. Faren ligger i hvis russerne indtager hele Georgien, da Amerikanerne har udstationeret rådgivere der (ved ikke om de har en decideret base?). Jeg tror og håber at russerne holder sig til Sydossetien og Abkhasien, da der er mange etniske russere.

Synes du har helt ret i, at Georgien har kvajet sig med måden de ville have styr på Sydossetien (de skal have styr på området for at komme med i NATO), men det er absolut ikke noget Rusland skal blande sig i - det er jo ikke for sjov vi har organisationer som FN, NATO og OSCE osv.

kaskelolhval skrev:Lige et side spørgsmål; Hvordan kan det overhovedet være at Georgien befinder sig i Afganistan, nu hvor de hverken er medlem af NATO, EU eller noget som helst?

Onkel Morfar skrev:Er der noget jeg har misset her?... Vi er enige om at Georgien startede?.. hehe for at sætte det ned på børnehaveniveau..
Og rusland har en interesse i at beskytte sine indbyggere i de bombede områder ?

vQlse skrev:Onkel Morfar skrev:Er der noget jeg har misset her?... Vi er enige om at Georgien startede?.. hehe for at sætte det ned på børnehaveniveau..
Og rusland har en interesse i at beskytte sine indbyggere i de bombede områder ?
Nu er det bare sådan at det område er Georgiens, og ikke Ruslands.
Det svarer lidt til at vi begynder at invadere Tyskland fordi de har gjort det danske mindretal noget.

Onkel Morfar skrev:vQlse skrev:Onkel Morfar skrev:Er der noget jeg har misset her?... Vi er enige om at Georgien startede?.. hehe for at sætte det ned på børnehaveniveau..
Det svarer lidt til at vi begynder at invadere Tyskland fordi de har gjort det danske mindretal noget.
Så vidt jeg har forstået så ville det svare til at Tyskland begyndte at pløkke alle danskere ned i en af deres provinser.. og nu tuder tyskland over at vi kommer og hjælper vores mindretal? .. og så begynder tyskland at tude og vil ha våbenhvile?
Altså har jeg misset noget? .. ehe..

Onkel Morfar skrev:Er der noget jeg har misset her?... Vi er enige om at Georgien startede?.. hehe for at sætte det ned på børnehaveniveau..

Onkel Morfar skrev:Aha ok.. Men når de begynder at skyde ens indbyggere?..
men jeg kan se det er en af de her såkaldte hjernedøde konfliker som nok skal skabe en masse røre....

Onkel Morfar skrev:vQlse skrev:Onkel Morfar skrev:Er der noget jeg har misset her?... Vi er enige om at Georgien startede?.. hehe for at sætte det ned på børnehaveniveau..
Så vidt jeg har forstået så ville det svare til at Tyskland begyndte at pløkke alle danskere ned i en af deres provinser.. og nu tuder tyskland over at vi kommer og hjælper vores mindretal? .. og så begynder tyskland at tude og vil ha våbenhvile?

Gunni skrev:Onkel Morfar skrev:vQlse skrev:Onkel Morfar skrev:Er der noget jeg har misset her?... Vi er enige om at Georgien startede?.. hehe for at sætte det ned på børnehaveniveau..
Sådan kan du overhovedet ikke stille det op. Det er ikke Georgien der i og for sig har startet på noget, men seperarister fra det Sydossetiske område, som vil være uafhængige. Rusland har så grebet chancen til at indvandere Georgien, på et meget løst grundlag.
Men jaja, det er jo typisk Rusland at blande sig i samtlige østeuropæiske landes affærer. Rusland kaster jo også om sig med trusler om militære invasioner og jeg skal gi' dig, hver gang der sker noget som ikke er i deres favør.
Rusland har krænket et andet lands suverænitet, og det bør de straffes for. Rusland bør sættes på plads en gang for alle imo, men det er ikke bare sådan lige til, da de jo sidder i FN's sikkerhedsråd.

Gunni skrev:Onkel Morfar skrev:vQlse skrev:Onkel Morfar skrev:Er der noget jeg har misset her?... Vi er enige om at Georgien startede?.. hehe for at sætte det ned på børnehaveniveau..
Sådan kan du overhovedet ikke stille det op. Det er ikke Georgien der i og for sig har startet på noget, men seperarister fra det Sydossetiske område, som vil være uafhængige. Rusland har så grebet chancen til at indvandere Georgien, på et meget løst grundlag.
Men jaja, det er jo typisk Rusland at blande sig i samtlige østeuropæiske landes affærer. Rusland kaster jo også om sig med trusler om militære invasioner og jeg skal gi' dig, hver gang der sker noget som ikke er i deres favør.
Rusland har krænket et andet lands suverænitet, og det bør de straffes for. Rusland bør sættes på plads en gang for alle imo, men det er ikke bare sådan lige til, da de jo sidder i FN's sikkerhedsråd.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster