Kromann skrev:StefanM skrev:Kromann skrev:StefanM skrev:Jeg kan ikke se problemet. Musklerne hænger sammen i kæder. Tænk ikke specifikke muskler, men i stedet bevægelser. Det er umuligt at træne ryg uden at aktivere din bag delt i en eller anden udstrækning, på samme måde som du ikke kan bænke uden at aktivere både pecs, delts og triceps.
Desuden er det sådan nogle små muskler, du taler om. Læg, biceps, etc bør virkelig ikke tage ret lang tid at træne, med mindre de er en væsentligt svaghed... Ogg mit umiddelbare gæt er, at hvis det var en svaghed, ville det kræve at du var på et niveau, hvor du selv ville vide den slags

Problemet ligger i at jeg typisk vil skulle køre 4-5 øvelser mere på dag 2, hvis jeg skal have bagskulderen med der

Det kan jeg allerede nu sige, at du med garanti ikke behøver. Hvilke øvelser kører du på de to dage?
Altså dag 1 vil typisk have 2 brystøvelser, 2 triceps, 2 mave og to skulder..
Dag 2 vil have 2 lår, 2 læg, 2 biceps, 2 vinger, 2 lænd og så 2 bagskulder.. Og shrugs

Men skal det laves om?
Det lyder som om du skal blive meget bedre til at køre de tunge basisøvelser, som rammer mange muskler på én gang.
Hvis du i stedet kørte
Incline DB bænk
Dips
Fransk pres
Laterals
Pushdowns
Tre ret store øvelser, med masser af bang for the buck. De sidste to kan overståes på meget kort tid og koster intet på restitutionen. Du kunne næsten udskifte isoleret triceps og bare køre hårdere på i dips, hvis du er i god nok form.
Du mangler forøvrigt noget til din baglår på underkropsdagen. Der kunne du også komme nemmere igennem det, hvis du nu kørte
Front squat - Lår og mave
Dødløft med trækgreb, evt som rumænsk dødløft - Baglår og vinger
Chins m bicepsgreb - Vinger og biceps
BB calfraises
BB curls
DB swings - lænd og baglår
Hvis du kører hårdt nok på i trækgreb og pullups, rammer mange deres rear delts helt fint. Ellers koster det intet at lave nogle rear laterals supersetted med læg, eksempelvis. Så er det hele skåret ret godt ned.