Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jenkins skrev:Jeg har hørt en lille fugl synge om, at man med et dagligt kalorieunderskud på 200 kcal kan tabe sig 200 gram om ugen. Er fuglen pålidelig, eller skal jeg brække dens nakke?
Såfremt ovenstående påstand er sandfærdig går jeg selvfølgelig ud fra, at en tilsvarende sammenhæng gør sig gældende for et kalorieunderskud på 300 kcal = 300 gram ugentligt osv.
Oliverg skrev:Jeg kan ikke give dig et matematisk udtryk for, hvor megetmuskel masse, de mister. Umiddelbart fordi det er svært at lave, da det skal laves eksperimentelt, og det vil kræve at adskillige faktorer blev testet, søvn, træning, kost, genetik mv.
Jeg har fundet en videnskabelig artikel om fedttab her: hhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16526835
Basalt set kan man tabe (249+/-25) kj/kilo fedt/per dag ved normalt stofskifte. Der er dog en sammenhæng, mellem mængden af energi dit fedt kan levere og dit aktivitetsniveau, artiklen nævner at et modrat stofskifte hæver energi "transfer-rate" fra fedt med ~17%.
Det afhængig altså primært af dit fedt-procent, hvor meget muskelmasse, du taber ved kcal-underskud.
F.eks. hvis Person A og B har en fedtprocent på 15% og vejer 75kilo. Det giver 11,25 kilo fedt, og ~5% er sikkert essentielt. Altså er der 7,5kilo fedtdepot, de kan trække energi fra. Hvis de samtidig ikke træner, må vi antag de har normalt stofskifte, og derfor kan de 249*7,5/4,13=452kcal hver. Person A(500kcal underskud) må altså miste omkring 50kcal muskel hverdag, hvor person B(1000kcal underskud) mister 550kcal hverdag, eller 0.05kilo muskel og 0.4kilo muskel. Dette regnestykke er dog væsentlig anderledes med en fedtprocent på 20%. Her vil de have 11,25kilo fedt, altså 680kcal om dagen og forbrænde. Umiddelbart vil jeg mene tabet af muskelmasse er relativt lav, såfremt hovedfaktorerne kost, søvn og træning er på plads under et kcal-underskud.
Samtidig stiger fedtforbrænding som sagt under højere stofskifte, man kan sikkert kom op på 30%+, kunne jeg forstille mig.

Dingo skrev:Fuldstændig ligemeget at begynde at regne på det. Du kan ingenlunde vide med hvilken ratio at aminosyrer/carbs/fedt forbrændes, og slet ikke set over en længere periode. Tallene med 9000 og 7000 passer fint, men kroppen fungerer ikke sådan at du bare kan regne sådan på det

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster