Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

second opinion til mit program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk

Jeg har besluttet mig for at begynde of få klistret noget mere masse på kroppen, her op til sommeren. Og til det har jeg strikket mit eget 2-split sammen, som jeg gerne vil høre jeres mening om.
Stats:
Højde: 172
Vægt: 75 kg
Bf: 11%
Alder: bliver 18 her i marts

Mandag/torsdag
Flat benchpress 4x8
Incline benchpress 4x8
Dumbell shoulderpress 4x8
Side lateals 4x10-15
Dips eller CGBP 4x8
Frenchpress 4x8

Tirsdag/fredag
Squat 6x8
Stifflegged deadlift 4x8
Calfraise 4x8
Bent over barbell rows 4x8
pulldowns 4x8
Barbell curls 4x8

Abs bliver som regl trænet sidst i træningen mandag og torsdag.

En ting jeg specielt ville høre jeres mening om, er om jeg bør lave mere skulder i programmet da min skulder er meget "bagud"?

På forhånd tak for jeres inputs :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Overordnet ser det ganske fornuftig ud - Men du skal variere dine sæt / reps noget mere, så du ikke kører det samme hver gang

Ang. det med skulderen burde den komme efter, da både bænk og dips og rammer den, men du kan sagtens tage en øvelse mere med (som rear lateral raise fx) hvis du gerne vil have lidt mere fokus på skulderen :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

Jok skrev:Overordnet ser det ganske fornuftig ud - Men du skal variere dine sæt / reps noget mere, så du ikke kører det samme hver gang

Ang. det med skulderen burde den komme efter, da både bænk og dips og rammer den, men du kan sagtens tage en øvelse mere med (som rear lateral raise fx) hvis du gerne vil have lidt mere fokus på skulderen :)

Der er ingen grund til at variere sine reps fra dag til dag. Variation er fint, men alt med måde.
Hvis han ville kører high, medium, low hade han nok valgt det :wink:

Men ellers ser programmet ganske fornuftigt ud ja.

Du kan evt. prøve at google og læse lidt mere om lateralt raises, og se nogle teknikker til at køre den bedre. Har i hvert fald selv haft lidt gavn af det. http://maxer.dk/videoer/lateral-raise

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:
Jok skrev:Overordnet ser det ganske fornuftig ud - Men du skal variere dine sæt / reps noget mere, så du ikke kører det samme hver gang

Der er ingen grund til at variere sine reps fra dag til dag. Variation er fint, men alt med måde.

Var heller ikke en opfordring til at han skulle variere fra dag til dag, men bare en gang i mellem, så han ikke gik efter det samme sæt / rep hele programmet igennem :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:
Illisher skrev:

Var heller ikke en opfordring til at han skulle variere fra dag til dag, men bare en gang i mellem, så han ikke gik efter det samme sæt / rep hele programmet igennem :)

tja. Det afhænger jo lidt om han ikke allerede har indlagt en progression. Ellers kunne det jo være oplagt at sige man steg i vægt hver 2. gang eller lign. også løbende faldt i gentagelser, som det blev tungere.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tak for jeres svar og det gode link.

Ja det er helt rigtigt man skal variere sine sæt og reps, det har jeg faktisk også altid gjort. Men på sådan en måde at jeg variere min rep-range (alt fra 5-15 reps) fra øvelse til øvelse, måske endda fra sæt til sæt. Samtidig ændrer jeg selfølgelig også på vægten, så den passer til den rep-range jeg sigter efter. Det er egentlig lidt noget kaos træning, men jeg har synes at have hørt noget om at kroppen aldrig må vide hvad der skal ske, og at det er godt for hypertrofi træning.
Hvad er jeres mening egentlig om den form for variation af rep-range?
Mvh Kimmerslev

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster