Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 759
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 756

Følg bodybuilding.dk på

Seriøs nybegynder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har nu brugt den sidste månede på at sætte mig rigtig godt ind i BB verdenen. Jeg har lagt en kostplan, fundet mig det program jeg bryder mig mest om og jeg får 8 timer søvn hver nat. Jeg har gjort det meste af forarbejdet. Nu er mit spørgsmål bare hvordan det kan forbedres. Her er min kostplan:
kostplan

Det er den her kostplan jeg følger dagligt. Der kommer ændring efter hvad der lige er i køleskabet, men resultatet er det samme. Jeg har droppet proteinpulver, da det ikke mangler i min kostplan. Men jeg har købt fiskeolie da jeg mangler noget sundt fedt.
Ellers ser mit program sådan her ud:
Full-body program
Squat
3x8
Dødløft
3x8
Bent over barbell rows
3x8
Pullups
3X5 BW (lige pt. er det hårdt af h... til!)
Bænkpres
3x8
Incline dumbell bænkpres
3x8
Military presses
3x8
Side laterals
3x8
Fransk pres
5x5
Calf raises
3x15
Weighted cruches
3x8

jeg følger det her program 3 gange om ugen.
For mig ser det ud til at jeg er ved at være der. Nu har jeg brugt så meget tid på at sætte mig ind i det, og det vil det være røv hvis der lige er noget der mangler før det er helt i top.
Så, hvis der er noget at sætte en finger på, så fyr løs :D
There are no shortcuts to any place worth going
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Atletklubben Jyden

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

du er muligvis den mest kompetente nybegynder jeg kender.

Du får ikke nok grøntsager/frugt. Enten kan du vælge at rette op på det, eller tage en multivitaminpille.

mht programmet, så ville JEG ihvertfald ændre Bent Over Rows til noget mere facepulls agtigt. Altså have albuerne længere ude, hvis du forstår. For at få mere masse på den øvre del.

ellers virker det uden tvivl som om du har sat dig ind i tingene selv. Bravo. Jeg er stolt og glad, og sulten
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ja, jeg glemte at sige at jeg faktisk lige har købt multivitaminpiller.. De billige fra fakta, men det gør vel ikke noget? Ellers er der ikke så meget at sætte finger på? :D
Brugeravatar

Jeg er selv liidt usikker på hvordan det skal være med gentagelserne. Jeg kører jo primært 3x8, fordi det virker til at være standarden. Jeg kører sættene så jeg ikke når failure. Men jeg holder muligvis for lange pauser, og en træning kan godt vare 2 timer. En "klog" mand fortalte mig engang en træningsession helst skulle vare omkring 1 time og ikke mere end 75 min. I så fald er jeg lidt på den :)
Brugeravatar

Der er mange der er fortalere for 5x5 i Squat, dødløft og Bænkpres.

Jeg mener det var Rasmus Thorup der påpegede at det gav en fin blanding af hypertrofi og neurale tilpasninger. Selv har jeg også haft gode erfaringer med det.

En træningssession kan sagtens tage op til to timer, det med at den ikke må tage over en time er en god omgang Brosciene, baseret i forskning der ikke kan overføres til styrketræning. Selv træner jeg lige i underkanten af 2 timer.
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

så køre 5x5 i de tre øvelser i hver træning? Jeg kunne godt forestille mig det var noget jeg ville foretrække. Jeg læste dog i et forum omkring et fullbody program, at det kommer for meget volume (eller hedder det intensitet?) i programmet når jeg kører så tungt...
Brugeravatar

brunoe skrev:så køre 5x5 i de tre øvelser i hver træning? Jeg kunne godt forestille mig det var noget jeg ville foretrække. Jeg læste dog i et forum omkring et fullbody program, at det kommer for meget volume (eller hedder det intensitet?) i programmet når jeg kører så tungt...

hvis du kan køre 5x5 med god teknik.

Du kommer nok til at køre tungere i 5x5 end 3x8. Og min erfaring er, at jo flere kilo der kommer på, jo mere begynder teknikken at halte.

brunoe skrev:En "klog" mand fortalte mig engang en træningsession helst skulle vare omkring 1 time og ikke mere end 75 min. I så fald er jeg lidt på den :)

Denne mand tager fejl
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster