Da jeg er kørt død i mit gamle træningsprogram har jeg besluttet mig for at starte på noget nyt og skriver herinde, for at høre jeres vurdering af det program jeg overvejer.
Jeg er 26 år, er 172 høj og har siden jeg i sin tid kom ud af militæret (hvor jeg kom "op" på 67kg) ligget på omkring de 60kg.
Min umiddelbare målsætning er at komme op på 65kg, hvilket jeg synes er passende til min kropsbygning.
Altså er det umiddelbare formål med mit program at tage 5kg på - og naturligvis også at blive stærkere i processen.
Da jeg desværre ikke har tid til at bruge meget mere end en times tid i gym'en overvejer kraftigt at starte med at skære programmet helt ind til benet således at mit program lyder som følger:
Mandag: Dødløft 10x10 reps.
Onsdag: Bænkpres 10x10 reps.
Fredag: Squad 10x10 reps.
10x10 varianten har jeg hørt meget godt om, netop til at opbygge mass.
Dels vil jeg gerne høre jeres mening omkring disse 3 øvelser som et program i sig selv, men vil derudover også høre hvor lang pause i vil mene at jeg bør have imellem hvert sæt?
Var nede og forsøge med 10x10 bænk idag, med et minuts pause imellem hvert sæt (hvilket betød at jeg var nødt til at gå ned i vægt ved 6. sæt og igen ved 8. sæt).
Hvor træningen var hårdt nok, tog den kun omkring 25 min, hvilket vil sige at jeg kan gøre 2 ting:
1) Tilføj 1-2 støtteøvelser.
2) Øg vægten og tag længere pauser imellem hvert sæt.
Hvad synes i virker mest fornuftigt og hvis "1", hvilke støtte øvelser ville i så tilføje?
Umiddelbart tænker jeg Pull-ups, chin-ups, military press.
Tak for jeres tid.