Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1075
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1072

Følg bodybuilding.dk på

Six pack?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hvilke øvelser bruger i specielt til six-pack? - jeg hvor lang tid mellemrum skal man tage mellem sine træningsperioder?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kan se du er ny her på sitet, prøv at læs nogle af vores udmærkede artikler så vil du med garenti finde svar på dit spørgsmål og så lidt til! Udover det så hedder det abs eller mavemusklerne ikke sixpacken, for den er kun synlig hvis du har en lav nok fedt % og hvis du ellers har genetikken iorden.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Logbog: Vis logbog

Skytten17 skrev:Hvilke øvelser bruger i specielt til six-pack? - jeg hvor lang tid mellemrum skal man tage mellem sine træningsperioder?

Der er utrolig mange tråde omkring six-pack nu her til sommer. Men hvorfor? mave er altså ikke meget anderldes end de fleste andre muskler. Så bare træn det 1-2 gange i ugen, afhæning af hvor ofte du træner. Træn 2-3 øvelser a' 3 sæt 12 gentagelser. Men altså man får ikke six-pack af at træne meget mave, det gælder om at have en fedtprocent som ligger under 10, før dine abs bliver tydelige.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Kostplan: Vis kostplan

Kardon93 skrev:
Skytten17 skrev:Hvilke øvelser bruger i specielt til six-pack? - jeg hvor lang tid mellemrum skal man tage mellem sine træningsperioder?

Der er utrolig mange tråde omkring six-pack nu her til sommer. Men hvorfor? mave er altså ikke meget anderldes end de fleste andre muskler. Så bare træn det 1-2 gange i ugen, afhæning af hvor ofte du træner. Træn 2-3 øvelser a' 3 sæt 12 gentagelser. Men altså man får ikke six-pack af at træne meget mave, det gælder om at have en fedtprocent som ligger under 10, før dine abs bliver tydelige.

Undskyld et lamt spørgsmål, men hvordan udregnet man ens fedtprocent? - for jeg er meget spinkel :oops:

Skytten17 skrev:
Kardon93 skrev:

Undskyld et lamt spørgsmål, men hvordan udregnet man ens fedtprocent? - for jeg er meget spinkel :oops:

Der findes mange måder der findes vægte, som ofte er ret upræcise. Der findes en tang som man kan måle det med. Men den mest præcise måde er en måde hvor man ligger i vand, og så noget med nogen vægte. Er dog ikke helt klar over hvordan dette fungere, og det bliver også kun lavet sjældent herhjemme.
Brugeravatar

Styrkeliste

hvorfor KUN sixpacks :S?

Er det kun mig der synes at de andre muskler er mindst lige så vigtige?
Er lige blevet 17, 1,84 høj, vejer 72 kg og har svært ved at tage på, men løfter da fint både squat og BP.
Mål for træning: Høje
Døjer desværre også med en skulderskade :/
"...to the sweat drip down ma' balls, a'wl ya' bitches crawl.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 107.50

Galleri: Vis galleri (2)

Inzire skrev:hvorfor KUN sixpacks :S?

Er det kun mig der synes at de andre muskler er mindst lige så vigtige?

Jeg syntes helt klart mange andre muskler er vigtigere især ryg og ben. Altså alle folk er fortiden OPS på at deres mave og arme ser mega godt ud. Men jeg syntes det er langt federe med en stor ryg, og nogle ordentlige ben.
Brugeravatar

Styrkeliste

Har det lidt på samme måde.
Self skal maven da ikke ligne en fedtklump, men ville egentlig hellere fokusere på noget skulder, ryg, guns, ben i stedet for core...

held og lykke med dunken mester.
du skal nok regne med ikke at få nogen ølbajere i noget tid da du skal cutte.
Er lige blevet 17, 1,84 høj, vejer 72 kg og har svært ved at tage på, men løfter da fint både squat og BP.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fordi jeg ikke er hardcore bodybuilder der er på proteinpulver og går i center ;)

Som sagt er jeg 15 år, og jeg har hverken råd eller tid til at gå i center, jeg ville død gerne.. Men det falder bare ikke i min smag med alle de forvirrende ting, i må da alle sammen være syge til biologi :)

Kunne meget bedere lide for at par år siden at jeg lavede et par armbøjninger før jeg sgu i seng, og det virkede fint for mig.. De blev i en fin størlse i forhold til min alder betragtning, men så når man besøger et forum som dette og får alle mulige besværlige ting og vide så mister man sgu lidt lysten til og gå så meget op i det, ja ikke for noget, jeg har dyb respekt for jer alle sammen at i gider ;)

Grunden til at der er mange unge der vil have six pack er fordi damerne smelter når de ser en (Guderne må forstå hvorfor), ellers syntes jeg armene er det vigtigste.. :)
- så er resten enlig kun hvad man selv syntes er flot..

Skytten17 skrev:Fordi jeg ikke er hardcore bodybuilder der er på proteinpulver og går i center ;)

Som sagt er jeg 15 år, og jeg har hverken råd eller tid til at gå i center, jeg ville død gerne.. Men det falder bare ikke i min smag med alle de forvirrende ting, i må da alle sammen være syge til biologi :)

Kunne meget bedere lide for at par år siden at jeg lavede et par armbøjninger før jeg sgu i seng, og det virkede fint for mig.. De blev i en fin størlse i forhold til min alder betragtning, men så når man besøger et forum som dette og får alle mulige besværlige ting og vide så mister man sgu lidt lysten til og gå så meget op i det, ja ikke for noget, jeg har dyb respekt for jer alle sammen at i gider ;)

Grunden til at der er mange unge der vil have six pack er fordi damerne smelter når de ser en (Guderne må forstå hvorfor), ellers syntes jeg armene er det vigtigste.. :)
- så er resten enlig kun hvad man selv syntes er flot..

Jamen så ville jeg hvis jeg var dig bare lave lidt mavebøjninger med ekstra kg. Og så hvor man hænger og løfter benene, det giver rigtig godt. SÅ kan du lave pushups forskellige bredde. Pull-ups, chin ups, dips. DU kan også investere i lidt håndvægt:D
Brugeravatar

Styrkeliste

Se, det var noget jeg kunne forstå :)

Men det jeg mest skal have hjælp til er hvornår og hvor meget man må træne af gangen, jeg ejer skam håndvægte :) - og lidt WG fordi jeg er så utroligt spinkel, og troede det ville hjælpe med lidt ekstra kg. :)

Og hvad betyder cutte?

Skytten17 skrev:Se, det var noget jeg kunne forstå :)

Men det jeg mest skal have hjælp til er hvornår og hvor meget man må træne af gangen, jeg ejer skam håndvægte :) - og lidt WG fordi jeg er så utroligt spinkel, og troede det ville hjælpe med lidt ekstra kg. :)

Og hvad betyder cutte?

Din krop skal have en vis mængde kalorier for at fungere. Bulke er, hvis man ligger over den mængde kalorier (ca. 500 over) og cutte er det modsatte, hvor man ligger ca. 500 under.

Jeg startede som dig... Siden jeg var 12 tog jeg mavebøjninger og armstrækninger hver morgen. Investerede i nogle håndvægte da jeg blev 15, da jeg var meget fascineret af styrketræning og ville lige prøve... Endte med vi fik flere multimaskiner herhjemme og investerede senere i bænk selv etc.
Kan bare varmt anbefale, at efter de første seks uger, hvis du virkelig spiser godt (du er spinkel, som du selv siger) og giver den max i centeret, når man så ser de gunz få masse og dine t-shirts sidde bedre på dig grundet ryg- og skuldertræning, så gør det dig sgu afhængig...
What would Tyler do?
Brugeravatar

Går du så heller ikke i center? - for jeg er VILD med styrketræning, det er mere mit hoved der ikke kan holde styr på alle de udtryk i bruger, for har set mange 15 årige herinde der også går i center og spiser godt, og jeg ville meget gerne være en af dem, men jeg kan simpelthen ikke finder rundt i det :)

Spinkel og spinkel.. Nogle der har set Never back down? Ryan spinkel, jeg syntes han har en rigtig fed krop, men han er stadig spinkel, efter min mening, eller er det bare mig?

http://media.photobucket.com/image/Neve ... CC/NBD.jpg

Han er spinkel men trimmet og i god form. Jamen altså for dig bliver det svært hvis du gerne vil blive ,,stor" og have six-pack lige forløbig. Hvis jeg var dig ville jeg nu her begynde at bulke(spise mere end hvad man forbrænder) dvs. ca. 500kcal overskud. Det vil jeg så køre i et par måneder, vej dig ugentlig, du skal ca. tage 0,5kg på om ugen, for der ikke kommer for meget fedt med. Når du så er godt tilfreds med størrelsen, kan du begynde at cutte, så du kan få din six-pack frem. Du mister nok også muskelmasse, men det er logisk nok, det vigtigst er dog at fedtet kommer væk. Du kan selvfølgelig også nu her cutte, og træne meget mave for at dine muskler kommer frem. Men så bliver du nok endnu mere spinkel.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg startede i center da jeg var 15 :) Dog ikke så skide seriøst..
Fik dog mutter til at betale, men der var jeg heller ikke specielt velbygget.

Forresten så fokuserer jeg mere på de andre muskler, men fordi jeg har lavet squat etc. og ikke isolationsøvelser er min mave også blevet trænet.

Hvorfor spørger du ikke meget pænt dine forældre om du ikke kunne få et medlemskab i et center, da det jo i bund og grund er dit helbred som du vil forbedre.
Sidst rettet af Inzire 1. jul 2009, 17:30, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en krop som "Ryans" - hvad skal jeg så gøre?

Tror også snart jeg må begynde i et center, der er sgu så mange i DK nu om dage at man næsten ikke kan undgå det :)

Skytten17 skrev:Jeg kunne rigtig godt tænke mig en krop som "Ryans" - hvad skal jeg så gøre?

Tror også snart jeg må begynde i et center, der er sgu så mange i DK nu om dage at man næsten ikke kan undgå det :)

Så ville jeg hvis jeg var dig, altså hvis du siger du er spinkel holde et ligevægtindtag, dvs. hverken underskud eller overskud, måske lidt overskud i kcal. så kan du nok regne med at få bygget muskelmasse op, uden der kommer for meget fedt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay - det skal jeg prøve.. Nu er jeg ikk så meget in på alt det stof, men er det 2200 kalorier jeg skal have om dagen ikk?

- så hvis jeg holder min normale kost (måske lidt federe) og træner 3-4 gange om ugen med meget mave, og så resten af kroppen også, så ville jeg kunne få en pæn (spinkel) krop som "ryans"? ;)

Skytten17 skrev:Okay - det skal jeg prøve.. Nu er jeg ikk så meget in på alt det stof, men er det 2200 kalorier jeg skal have om dagen ikk?

- så hvis jeg holder min normale kost (måske lidt federe) og træner 3-4 gange om ugen med meget mave, og så resten af kroppen også, så ville jeg kunne få en pæn (spinkel) krop som "ryans"? ;)

Man kan ikke sige hvor mange kcal. man skal have det kommer an på hvor aktiv man er, men hvis jeg var dig ville jeg træne fullbody 3 gange i ugen eller 2-split 4 gange i ugen+ lidt cardio træning.
Brugeravatar

Styrkeliste

Skytten17 skrev:Okay - det skal jeg prøve.. Nu er jeg ikk så meget in på alt det stof, men er det 2200 kalorier jeg skal have om dagen ikk?

som kardon også skriver er der mange faktorer der spiller ind når du skal bestemme dit ligevægsindtag, prøv med en af de mange calkulatore man kan finde rundt omkring, og juster det derefter ved at, enten spise mere eller mindre, alt efter om din vægt stiger eller falder som den skal.

du skriver du vil holde din normale kost, bare lidt federe, betyder det en mere fedtholdig kost?

nu ved jeg ikke hvordan din kost ser ud, men du bør ikke tilføje ekstra fedt, i troen om at det vil give et bedre resultat.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster