Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1099
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1096

Følg bodybuilding.dk på

Skære ned på styrketræningen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB´s

Jeg starter lige med lidt facts:
Pige, 16 år, ca. 69 kg, træner kampsport 2 gange om ugen, cykler i skole stort set hver dag 4 km hver vej og så styrketræner jeg ca. 2 gange om ugen.

Mit egentlige spørgsmål er:
Mit mål med træningen lige pt er at tabe mig, så man kan se mine mavemuskler, og de andre muskler(jeg har okay mange muskler inde under fedtet).
Mit spørgsmål er: ville det være dumt at skære ned på styrketræningen, så jeg kun styrketræner 1 gang om ugen?
Jeg kører fullbody efter nautilus-metoden(evt. google det)

Jeg ville fokusere på løb og andet cardio, og så skrue op for styrketræningen igen når jeg har tabt det jeg vil? Ligger i kcal-underskud, så ved ikke hvor smart det er styrketræne meget?

Jeg har styrketrænet i 9 måneder:)

Håber I vil hjælpe mig :D
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mzg skrev:Hej BB´s

Jeg starter lige med lidt facts:
Pige, 16 år, ca. 69 kg, træner kampsport 2 gange om ugen, cykler i skole stort set hver dag 4 km hver vej og så styrketræner jeg ca. 2 gange om ugen.

Mit egentlige spørgsmål er:
Mit mål med træningen lige pt er at tabe mig, så man kan se mine mavemuskler, og de andre muskler(jeg har okay mange muskler inde under fedtet).
Mit spørgsmål er: ville det være dumt at skære ned på styrketræningen, så jeg kun styrketræner 1 gang om ugen?
Jeg kører fullbody efter nautilus-metoden(evt. google det)

Jeg ville fokusere på løb og andet cardio, og så skrue op for styrketræningen igen når jeg har tabt det jeg vil? Ligger i kcal-underskud, så ved ikke hvor smart det er styrketræne meget?

Jeg har styrketrænet i 9 måneder:)

Håber I vil hjælpe mig :D

Tror sku bare du skal fortsætte som du gør, med de ting du laver om ugen kan du umuligt tage på kun tabe dig hehe, 8 km cykling 5 gange om ugen, kampsport 2 gange om ugen og så bare lave nogle få øvelser med vægte osv. og så bare fokusere lidt mere på cardio. og hvis du spiser fornuftet kommer det af sig selv, så tror altså bare du skal fortsætte som du gør ;)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ishøj

Kostplan: Ingen kostplan

Du må endelig ikke sætte din vægttræningsmængde ned. Den hjælper dig til at bevare din muskelmængde. Bare juster dit underskud med kost/cardio og tab dig stille og roligt hen ad vejen..

Nautilus!! Uha det løber mig koldt ned ad ryggen. Er det ikke noget 1-sæts-træn-på-10-minutter-gøjl??

Tag du bare og grib frivægtene. Det vil du få meget mere ud af!!

Ellers =D> held og lykke!
Be good to yourself, 'cause nobody else, has the power to make you happy.
viewtopic.php?t=10842&postorder=asc&start=0#164985
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlev, København

Styrkeliste
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (8)

Spangler skrev:Du må endelig ikke sætte din vægttræningsmængde ned. Den hjælper dig til at bevare din muskelmængde. Bare juster dit underskud med kost/cardio og tab dig stille og roligt hen ad vejen..

Nautilus!! Uha det løber mig koldt ned ad ryggen. Er det ikke noget 1-sæts-træn-på-10-minutter-gøjl??

Tag du bare og grib frivægtene. Det vil du få meget mere ud af!!

Ellers =D> held og lykke!

det er med 1 sæt, men jeg træner mellem tre kvarter og en time ad gangen. I starten troede jeg også at det var noget dårligt, men det er rent faktisk rigtig godt. Kender en der har trænet det et år, og han gik fra at være normal til at være meget massiv:)
Men det er nok en smagssag...
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Ja det vigtigste er at man får trænet! I mit lokale Nautilus center er der et stort skilt:Husk kun ét sæt pr. maskine!
Det er sgu ikke god stil IMO.
Men lad det ligge. Masser af vægttræning, også under cut. Det virker!!
Be good to yourself, 'cause nobody else, has the power to make you happy.
viewtopic.php?t=10842&postorder=asc&start=0#164985
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlev, København

Styrkeliste
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (8)

Der er ingen grund til at skrue ned på styrketræningen, da dette kun vil mindske dit ugentlige forbrug i kalorier.

Du lyder jo som en ret aktiv pige så prøv evt. at se på dine madvaner så skal der nok hurtigt falde noget fedt fra sidebenene. Lad være med at bruge vægten som udgangspunkt, og brug spejlet. Det er meget svært at sige om 69 kg er meget eller lidt alt efter højde og drøjde :D...
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Jeg vil også sige at det er vigtigt at du kigger på kosten som det primære. Det er kun ved at nedjustere kosten at du kan få et væsentligt vægttab.

Så synes jeg også det er meget vigtigt at du sørger for at beholde motivationen. Det gør du ved ikke at brænde ud. Det hjælper selvfølgelig ikke at du træner som en sindsyg og spiser som en mus i en måned. hvorefter du stopper med det hele. Så heller springe en træning over engang imellem hvis du har brug for det.
Brugeravatar

Geografisk sted: KSK ( Københavns Styrkeløft Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Jeg vil også sige at det er vigtigt at du kigger på kosten som det primære. Det er kun ved at nedjustere kosten at du kan få et væsentligt vægttab.

Så synes jeg også det er meget vigtigt at du sørger for at beholde motivationen. Det gør du ved ikke at brænde ud. Det hjælper selvfølgelig ikke at du træner som en sindsyg og spiser som en mus i en måned. hvorefter du stopper med det hele. Så heller springe en træning over engang imellem hvis du har brug for det.
Brugeravatar

Geografisk sted: KSK ( Københavns Styrkeløft Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online