Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Skal bruge noget start hjælp..

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens

Er helt grøn på forummet og har en masse spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare. Ved godt at mange af svarene kan findes her på forummet, og har da også læst en del.. Men der er stadig nogle "grå zoner" jeg ikke er helt 100% på..

Lige til at starte med.. Jeg er en fyr på 21år, er 1.95 og vejer 80 kilo - Tror jeg er det der hedder en "Hardgainer" :cry: Efter 1måned med Cardio næsten hverdag er min kondi i orden. Så nu kunne jeg godt tænke mig at bredden passede til højden og derfor kommer nu spørgsmålene..

Kost/Kosttilskud - Yes så vidt jeg kan forstå afhænger success 50% af træning og 50% af kosten. indtil vidre er det eneste jeg har våget mig ud i, at købe nogle vitaminpiller, fiskeolie og en blender. Til at lave nogle frugt smoothies.. Er der mere jeg kan købe/gøre ved kosten, som vil effektivisere min træning. Andet kosttilskud end vistaminpiller/fiskeolie jeg kan købe? Kreatin/weightgainer? Ku godt tænke mig en liste :lol:

Næsten hverdag står den på 40Min Cardio 20min cykel + 20Min stepmaskine, efter det kommer vægttræning med min 48 timers restutition.. Køre med 4x8 Reps i alle maskiner og frivægte det er det jeg har ku læse mig frem til :oops: .. trænings plan ser ud som følgende..

Dag1:. +1 Time med vægt-træning efter Cardio. Hvor jeg starter med Bænkpress, Dumbell curls, Flat bench dumbell pressess og 4maskiner som jeg tror træner Bryst, skuldre, arme og så mave i den rækkefølge..

Dag2:. Kun Cardio

Dag3:. Gentagelse af Dag1

Dag4:. Kun Cardio

Dag5:. Gentagelse af Dag1

Tror i kan se mønstret :lol:

Kør det på den måde fordi jeg får noget meget tiltrængt Cardio samt de 48 timer restutition.. Har kørt dette program i 2uger - Kan se en smugle fremgang i muskelmasse + jeg har tabt 5kg fedt. Men jeg ved det er laaaangt fra optimalt.

Det jeg efterlyser er en liste med diverse Kosttilskud/pulver samt hvad man skal spise.. Er det bare at proppe sig med blendede grøntsager, frugter og kylling :D Skal også lige have skåret ud i pap om 48 timer restutition er nok samt om at køre 4x8reps er det mest optimale for masse? Samt nogle råd til andre øvelser jeg kan køre for at få større arme/bryst og en lidt mere trimmet mave, bare navnet på øvelserne er nok, udførelsen kan googles.. Nogle rigtig gode links om emnet ville også være meget rart..

Ved godt det er med risiko for at blive flamet som "Disko træner" og en tumpe jeg poster.. Men tar chancen :wink:

Ønsker egentligt kun at komme godt igang fra starten med min træning så jeg kan leve et sundere liv, og forbedre min fysik.. På forhånd tak, Stopklodsen...

Reputation point: 0

Geografisk sted: Varde

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Umiddelbart lyder det ikke til du skal tabe dig, men det er dig selv der bestemmer det.

Såfremt du ikk vil tabe dig længere, men gerne vil have noget muskelmasse, ville jeg nok skære ned i cardioen, ganske vist er cardio sundt og godt, men det gør det væsentlig sværere at bulke, hvis du ska spise meget mere (det er jo os dyrere!)

Prøv at smide dit program op, så kan vi kigge på det, hvis du er i tvivl om kosten, så prøv at smide op hvad du spiser på en almindelig dag+hvornår - i de mængder du får, vi kan ikk bruge "1 tallerken havregryn" feks til så meget =)

Reputation point: 60

Logbog: Vis logbog

Du skal helt sikkert læse noget mere :wink:

prøv at søge på fullbody, så vil du få mange gode forslag på et godt begynderprogram, fordi det du har nu er langt fra optimalt

hvis du ønsker masseforøgelse, er træning og kost ikke 50% hver, nej energioverskud træning og kost er 100% hver, du bliver nødt til at være i energioverskud over en længere periode for at øge din masse.

fordelingen af de forskellige næringsstoffer, og timeingen og antallet af de forskellig måltider, har også stor betydningen, prøv at lav en kostplan/kostskabelon, ud fra en, du finder her inde, med ca. det samme ligevægtsindtag som dig, som selvfølgelig og bulker.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Så kom jeg endelig hjem, tror jeg får temlig svært ved at ligge den daglige Cardio på hylden.. Da det er mega rart med en svedtur og de endorfiner en god Cardio udskiller..

Umiddelbart lyder det ikke til du skal tabe dig, men det er dig selv der bestemmer det

Til det med at jeg ikke skal tabe mig, så har jeg fået en lille mave.. Kan presse fingeren 2cm ind inden jeg rammer mavemusklerne :S Så vidt jeg ved er det eneste fedt man ikke kan træne væk det på maven.. Så håber lidt daglig Cardio og mavebøjninger vil hjælpe mig af med det, køre 4x8 reps i mavemaskinen med 35kilo..

prøv at søge på fullbody

Yep tror nemlig nøjagtig det er det jeg har brug for, at få alle muskler arbejdet igennem hver 2dag så jeg får de 48 timers restutition.. Det med at spilitte programmet op så man skal ned og vægt træne hverdag gider jeg ikke :roll:

Har ikke lige mere tid nu, men skal undersøge det med kostplan/kostskabelon

Stopklodsen skrev: Så vidt jeg ved er det eneste fedt man ikke kan træne væk det på maven..
!??! :? Det passer ikke..
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Som de andre nævner så ville jeg skære lidt ned på cardio og lave det EFTER vægttræningen. Tror ikke du vil have så meget energi til vægttræningen efter så meget cardio du laver.

Sørg for at få protein omkring 2g/kg kropsvægt. Du skal have protein i alle dine (5-6) måltider.

Synes ikke du skal cutte, nu hvor du er nybegynder. Bulk med 300-400 kcal i overskud og husk protein og carbs efter træning.
Kig forbi min log

Jeg vil igen drage nytte at Mic's fantastiske newbies helpfile post.

Der er rigtigt mange ting du kan læse dig til omkring Bulking, Cutting, Trænning m.m :)

viewtopic.php?t=23444

Og hvis jeg skulle forslår et fullbody, vil det se sådan her ud.

Squat
Dødløft
Bænk
Pullups
Bent over rows
Shrugs
Incline DB bænk
Dips
Military pres
Laterial raises
DB curl
Dragonflag/Evil wheel - eller bare en mave øvelse
Calf raises

Det er hvad jeg køre, i mit HST forløb og imo et meget fint Fullbody program.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Mange tak for alt hjælpen indtil vidre :D

Tager sku hatten af =D> For at i gider at hjælpe en nybegynder sådan.. Vil uden tvivl lige læse Mic's post igennem når jeg kommer hjem fra arbejde imorgen..

Tænkte på hvad så hvis jeg skruer ned på Cardio så det er på Offdays kun.. Så er der også "maxoverskud" på de dage jeg træner vægte.. Synes nemlig det hjælper på offdays med Cardio for at komme af med den lille smugle ømheden og spænding i bryst og arme, som der er på offdays for mit vedkommende.. Ved ikke om det er fordi jeg får gang i kredsløbet eller sådan noget.. Lyder det tosset at Cardio kan have nogen effekt på restutition? :roll:

Og hvis jeg skulle forslår et fullbody, vil det se sådan her ud. Squat,Dødløft, Bænk, Pullups, Bent over rows, Shrugs, Incline DB bænk,Dips, Military pres, Laterial raises, DB curl Dragonflag/Evil wheel - eller bare en mave øvelse, Calf raises..

Mange tak for listen :thumpup: Vil lige se om jeg kan finde en oversigt over udførelsen af de forskellige øvelser, samt anbefalede Reps imorgen.. Vil prøve og gøre brug af dem når jeg skal ud og træne imorgen..

Ved ikke om det lige er cardio der hjælper, men når jeg har ømme ben, så hjælper det at løbe en lille tur :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Er lige kommet hjem fra træning, og skal tage noget kreatin på beholderen siger den 2g om dagen.. Men har læst herinde man have en loading phase hvor man indtager 15-20g om dagen og så 3-5 efter følgende.. og det er jo også fedt der ikke følger en måle ske med bøtten :( Hvad er 2 gram, en Te-ske?

Stopklodsen skrev:Er lige kommet hjem fra træning, og skal tage noget kreatin på beholderen siger den 2g om dagen.. Men har læst herinde man have en loading phase hvor man indtager 15-20g om dagen og så 3-5 efter følgende.. og det er jo også fedt der ikke følger en måle ske med bøtten :( Hvad er 2 gram, en Te-ske?
Prøv at stikke en teske ned i bøtten, og rod lidt rundt - der er garanteret en ske dernede et sted - det plejer der at være i alle dem jeg har haft fat i :)

Ellers så må du finde køkkenvægten frem, teskeer er jo desværre også forskellige i str.

Mht. anbefalingen på bøtten, så er det noget der SKAL stå på bøtten, men følg bare trygt sidens anvisning.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Hmm.. Møg og gøje møg..

Det er nu 3 dage siden jeg har været ude og træne.. Og tror ikke min Venstre arm er restutieret ordentligt endnu selv efter 72 timer.. Bryst musklerne har det fint samt højre arm.. Men min venstre arm strammer og er lidt øm når jeg strækker den helt ud og bøjer den helt sammen.. Kan jeg have forstrukket noget sidste gang? eller kan jeg trygt tage ud og træne idag, ka være det forsvinder når jeg blir varm?

Plejer kun at gå 48 timer så kan man ikke mærke man overhovedt har været afsted..

Stopklodsen skrev:Hmm.. Møg og gøje møg..

Det er nu 3 dage siden jeg har været ude og træne.. Og tror ikke min Venstre arm er restutieret ordentligt endnu selv efter 72 timer.. Bryst musklerne har det fint samt højre arm.. Men min venstre arm strammer og er lidt øm når jeg strækker den helt ud og bøjer den helt sammen.. Kan jeg have forstrukket noget sidste gang? eller kan jeg trygt tage ud og træne idag, ka være det forsvinder når jeg blir varm?

Plejer kun at gå 48 timer så kan man ikke mærke man overhovedt har været afsted..

Du kan sagtens træne selvom du er øm. Hvis det er mere end ømhed vil du kunne mærke det, men hvis du synes det er for ubehageligt efter opvarmningen kan du jo har taget lidt let.

Kostplan: Ingen kostplan

Yes tager sku afsted så.. Hverdag jeg bliver hjemme er en dag spildt.. Tror jeg vil varme op med 10 min Steppemaskine.. Hvis du knalder den op på en høj modstand er den mega god til at varme både arme og ben op, uden at tømme dem for den energi du skal bruge på vægtene.. Tror det er pga af skubben og trækken man skal gøre i håndtagene når der er nok modstand på..

Du havde sku ret Nogood, det forsvandt sku helt.. men kunne ikke tage den samme vægt i alle øvelser.. var nødtil at gå et par kilo ned i alle der havde med arme og gøre.. Ved ikke lige hvad der var gået galt..

Sku også lige prøve bænkpress idag uden de der støtteskinner.. Har delme svært ved at kontrollere stangen uden skinner :oops: Er det bedst at gå ned i kilo til man kan tage dem kontrolleret, eller skal man bare tage det så tungt man kan, og stadig gennemføre 4x8? Selv om den dingler frem og tilbage føles det som :afraid:

Hvad er der for argumenter for og imod frivægte?

Stopklodsen skrev:Du havde sku ret Nogood, det forsvandt sku helt.. men kunne ikke tage den samme vægt i alle øvelser.. var nødtil at gå et par kilo ned i alle der havde med arme og gøre.. Ved ikke lige hvad der var gået galt..

Det kan være du bare havde en dårlig dag. :wink:

Sku også lige prøve bænkpress idag uden de der støtteskinner.. Har delme svært ved at kontrollere stangen uden skinner :oops: Er det bedst at gå ned i kilo til man kan tage dem kontrolleret, eller skal man bare tage det så tungt man kan, og stadig gennemføre 4x8? Selv om den dingler frem og tilbage føles det som :afraid:

Der er ingen magisk set/rep kombination, der er nogel retningslinjer, det er så det, nogle gange kan det være fordelagtigt at køre 30+ reps, andre gange blot 1 - 3, bare så du ikke begynder at tro andet. :O) Mht. dit bænkpres problem vil jeg skrotte den smithmaskine du ser ud til at køre den på og straks gå over til frivægte, balancen kommer med tiden, samme med kiloene, start med noget du føler du kan klare.

Hvad er der for argumenter for og imod frivægte?

Vi har en glimrende artikel om det i artikel-arkivet, du er også mere end velkommen til at læse de resterende artikler, det tror jeg du ville kunne få meget ud af.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online