Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Dbuhl skrev:Har også prøvet at køre lidt squat og dødsløft igår.. I squat var det utroligt hvor lidt jeg kunne tage. Næsten kun halvelden af det jeg kan tage i bænkpresDet er ligesom om ens ben ikke vil gå langt nok ned. Men hvor mange reps skal man tage, og hvor mange gange? Har hørt lidt om 5x5
Det med reps er jeg meget i tvivl om i dødsløft...
Og skal man ligge stangen helt ned, og så tage den igen, eller bare køre med den, uden at slippe den i dødsløft? ER også lidt blank i hvor meget jeg bør tage..

Dbuhl skrev:Har også prøvet at køre lidt squat og dødsløft igår.. I squat var det utroligt hvor lidt jeg kunne tage. Næsten kun halvelden af det jeg kan tage i bænkpresDet er ligesom om ens ben ikke vil gå langt nok ned. Men hvor mange reps skal man tage, og hvor mange gange? Har hørt lidt om 5x5
Og skal man ligge stangen helt ned, og så tage den igen, eller bare køre med den, uden at slippe den i dødsløft? ER også lidt blank i hvor meget jeg bør tage..
)

Dbuhl skrev:Men hvilke muskler træner dødløft egentligt?(når jeg tager den føles det kun som det er lænden jeg træner)

Biiver skrev:Dbuhl skrev:Har også prøvet at køre lidt squat og dødsløft igår.. I squat var det utroligt hvor lidt jeg kunne tage. Næsten kun halvelden af det jeg kan tage i bænkpresDet er ligesom om ens ben ikke vil gå langt nok ned. Men hvor mange reps skal man tage, og hvor mange gange? Har hørt lidt om 5x5
Det er klart at du hverken dødløfter eller squatter 200 kg første gang du prøver øvelserne.. Al begyndelse er svær og bare det er få teknikken på plads tager sin tid - og tag dig for guds skyld god tid til at lære teknikken! Brug nogle uger med lav vægt til at få styr på tingene. Der er ingen grund til at have travlt, det ender bare med en skade..
I dødløft skal stangen ligge stille på jorden mellem hver rep - deraf navnet DØDløft, da stangen ligger død..
I både squat og dødløft - for den sags skyld også bænkpres - er 5x5 gode repranges, men du skulle måske starte med 3x8 eller 3x6 og så arbejde mod at tage 5x5..
Uanset hvad, så start med små vægte og lad egoet blive hjemme..

Mike2468 skrev:Biiver skrev:Dbuhl skrev:Har også prøvet at køre lidt squat og dødsløft igår.. I squat var det utroligt hvor lidt jeg kunne tage. Næsten kun halvelden af det jeg kan tage i bænkpresDet er ligesom om ens ben ikke vil gå langt nok ned. Men hvor mange reps skal man tage, og hvor mange gange? Har hørt lidt om 5x5
Det er klart at du hverken dødløfter eller squatter 200 kg første gang du prøver øvelserne.. Al begyndelse er svær og bare det er få teknikken på plads tager sin tid - og tag dig for guds skyld god tid til at lære teknikken! Brug nogle uger med lav vægt til at få styr på tingene. Der er ingen grund til at have travlt, det ender bare med en skade..
I dødløft skal stangen ligge stille på jorden mellem hver rep - deraf navnet DØDløft, da stangen ligger død..
I både squat og dødløft - for den sags skyld også bænkpres - er 5x5 gode repranges, men du skulle måske starte med 3x8 eller 3x6 og så arbejde mod at tage 5x5..
Uanset hvad, så start med små vægte og lad egoet blive hjemme..
lade egoet blive hjemme? det er nok noget af det sværeste for nogen. Jeg ser tit nybegyndere, som sidder med 60 kilo i bænkpres, og løfter EN gang før de går videre, hvor de næsten får stangen ned over sig. Så sidder jeg bare for mig selv og ryster med hovedet.

syntes selv squat er nice øvelse dødløft er jeg skuffet over men hver sin smag ;)
SmallBoy skrev:Det med som du siger sagat med røven 5 cm over jorden.. vil jeg ikk gøre i tungt squat... da du ikk kan holde din ryg stræk når du ska helt der ned også er det ikk helt så sundt for dine knærer at køre helt der ned ;) og køb et belte når du ska op og squat og dødløft over 120 kg.. men ellers kom igang med at køre detsyntes selv squat er nice øvelse dødløft er jeg skuffet over men hver sin smag ;)

GoingBiG skrev:SmallBoy skrev:Det med som du siger sagat med røven 5 cm over jorden.. vil jeg ikk gøre i tungt squat... da du ikk kan holde din ryg stræk når du ska helt der ned også er det ikk helt så sundt for dine knærer at køre helt der ned ;) og køb et belte når du ska op og squat og dødløft over 120 kg.. men ellers kom igang med at køre detsyntes selv squat er nice øvelse dødløft er jeg skuffet over men hver sin smag ;)
Bælte bør ikke benyttes efter om man squatter over eller under 120 kg, men hvis man er tæt på sit max -over 90% af 1RM, kan det være en god idé, men ikke en nødvendighed.

hawaro skrev:vil nok sige det er bare en bomus at have på!
Tager det på når løftene bliver tunge og jeg kan mærke det begynder at gøre lidt ondt i lænden.. Men klarer mig også ofte uden bælte. Dog ville det være dumt at lade vær, hvis man ved at man har dårlig ryg!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster