Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Skal jeg cutte eller træne?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey!

Nu har jeg trænet sådan on/off i snart et år, så jeg tænkte at det var ved at være på tide at få oprettet en bruger herinde.

Jeg er 24 år
179 cm. høj
Vejer: 75 kg.

Mit mål er at blive "hakket" til sommer, sådan jeg ser mere markeret ud, men jeg er i tvivl om jeg skal smide det fedt jeg har tilbage, eller om jeg skal træne og opbygge mere muskelmasse. Jeg er jo ikke verdens største fyr (endnu) og mit bryst hænger stadig lidt, så derfor er jeg i tvivl om jeg skal smide fedt nu, eller om jeg skal opbygge masse. Jeg vil jo heller ikke så gerne gå hen og blive en skinny fyr. Jeg vil bare nødig gå hen og tage mere fedt på siderne, da jeg synes jeg har nok i forvejen :oops:

Jeg træner typisk fullbody tre gange om ugen og ved siden af det løber jeg ca. to gange om ugen 3-5 km. Nogle gange før et træningspas, andre gange løber jeg på en trænings offday. Jeg træner meget målrettet og er meget seriøs hvad angår kost, så det burde der være plads på.

Jeg poster lige nogle billeder så I lidt bedre kan bedømme.

Som I kan se, så vil jeg gerne have "bildækket" væk, der kommer når jeg sidder ned. Altså generelt bare have en fedtprocent der er lav nok til at jeg kan se veltrænet og hakket ud.

Hvad vil I foreslå mig? Smide fedt, eller opbygge mere muskelmasse? Min nuværende fedtprocent må være omkring de 15 vil jeg skyde på, uden jeg ved noget præcist, det er længe siden jeg har brugt min fedttang, for jeg kan ikke finde den.

Men mere muskelmasse kræver jo et kcal overskud, og derved får jeg vel også mere fedt på kroppen?

Håber nogle af jer venlige sjæle
Vedhæftede filer
22.png
Bildækket må gerne komme væk!
11.png
untitled.png
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bare fordi du begynder at cutte betyder det jo ikke at du skal stoppe med at træne. Det vil jo bare være direkte dumt

Om du skal begynde at cutte eller bulke er jo helt op til dig selv, og hvad du føler for
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Sorry, jeg mente self. cutte eller bulke, nu håber jeg ikke alle tror jeg vil stoppe med at træne :( hehe.

Men hvad synes du ud fra mine billeder osv.? Vil det være dumt at cutte mig ned til markeret lav fedtprocent, eller skal jeg opbygge noget mere muskel først?

Jeg vil gerne undgå mere fedt på siderne, men samtidig vil jeg heller ikke risikere at komme til at se skinny ud :)
Brugeravatar

Deyra skrev:Sorry, jeg mente self. cutte eller bulke, nu håber jeg ikke alle tror jeg vil stoppe med at træne :( hehe.

Men hvad synes du ud fra mine billeder osv.? Vil det være dumt at cutte mig ned til markeret lav fedtprocent, eller skal jeg opbygge noget mere muskel først?

Jeg vil gerne undgå mere fedt på siderne, men samtidig vil jeg heller ikke risikere at komme til at se skinny ud :)

Ah okay, syntes bare det lød som om du ville stoppe med at træne og derved tabe dig :)

Syntes ikke det ser ud til at du har så meget fedt på kroppen som du giver udtryk for. Det jeg ville gøre var at bulke noget mere. Du kan altid lean-bulke så du ikke gainer alt for meget fedt :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Altså jeg stopper under alle omstændigheder ikke med at træne, det kan jeg simpelthen ikke :) men det jeg ville frem til, det var om jeg skulle fokuserer på at cutte, altså øge min cardio og ligge i kcal underskud, eller om jeg skal starte på at bulke.

Men rart nok at høre fra andre af at de ikke synes jeg har så meget fedt på kroppen, selvom jeg selv synes :D det er bare så grimt med alt det fedt (bildæk) når man sidder ned! :oops:
Brugeravatar

Var det mig - havde jeg helt sikkert bulket. Jo ingen der siger du skal tage 10 kg på... :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland

Nej nej det har du selvfølgelig ret i :D men så siger vi at jeg bulker, spiser en masse kylling, grøntsager og alle de andre gode varer, tager på til jeg synes det ser godt ud, kan jeg så godt nå at cutte ned igen til sommer tror du? :) siger man ikke 500g pr. uge. ca.?
Brugeravatar

jeg synes du skal cutte ned først, så du ligesom har fedtprocenten under kontrol :)
så kan du bulke der efter til du synes det bliver for meget, og så begynde at cutte :)
Vi har nogenlunde samme højde, vægt, og fedtprocent, og jeg har lige startet mit cut nu, og det fortsætter til 1. maj hvor jeg begynder at lean bulke til sommer :gay1:
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50