Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Skal jeg tage kreatin?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg er 17 år, 175 cm høj og vejer ca. 60 kg., jeg styrketræner 6 dage om ugen. Jeg har trænet ca. et halvt år. Udover styrketræningen cykler jeg til og fra skole, omkring en 8-10 km om dagen. Mit mål er stille og roligt at tage på i Muskler. Jeg spiser så jeg bulker ca. 400 gram pr uge. Jeg tager i forvejen proteinpulver efter træning. Skal jeg overveje at tage kreatin? Og vil jeg kunne mærke en effekt af det? Gerne argumenter for/imod.ved ikke om det er det værd, og vil gerne høre jeres mening i forhold til min situation.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

ind med det, der er kun fordele, ingen ulemper. Udover det ikke er gratis.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Først.. Ved du hvad kreatin er?! Det lyder lidt som om du blander det sammen med noget andet.. :whistle:

Prøv det.. 100 kr for 500 gram kan enhver vil investere i sin træning, men for langt de fleste skal de nok kigge lidt på kosten først :)
- Drop loading perioden, 5 gram dagligt så må du selv afgøre om det virker :D

Personligt tager jeg et kilo eller to på i væske ret hurtigt, og mærker egentlig ikke noget..

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 190.00

themik skrev:Jeg er 17 år, 175 cm høj og vejer ca. 60 kg., jeg styrketræner 6 dage om ugen. Jeg har trænet ca. et halvt år. Udover styrketræningen cykler jeg til og fra skole, omkring en 8-10 km om dagen. Mit mål er stille og roligt at tage på i Muskler. Jeg spiser så jeg bulker ca. 400 gram pr uge. Jeg tager i forvejen proteinpulver efter træning. Skal jeg overveje at tage kreatin? Og vil jeg kunne mærke en effekt af det? Gerne argumenter for/imod.ved ikke om det er det værd, og vil gerne høre jeres mening i forhold til min situation.

Du kan få kreatin til en lille skilling, så du kan lige så godt prøve det! Den kan både give gode resultater og gøre dig mere dedikeret på at komme i centeret flere gange om ugen!
Blogger om styrketræning på min Styrketræning blog - Alt om kreatin, proteinpulver andre kosttilskud og træningsprogrammer.

themik skrev:Jeg er 17 år, 175 cm høj og vejer ca. 60 kg., jeg styrketræner 6 dage om ugen. Jeg har trænet ca. et halvt år. Udover styrketræningen cykler jeg til og fra skole, omkring en 8-10 km om dagen. Mit mål er stille og roligt at tage på i Muskler. Jeg spiser så jeg bulker ca. 400 gram pr uge. Jeg tager i forvejen proteinpulver efter træning. Skal jeg overveje at tage kreatin? Og vil jeg kunne mærke en effekt af det? Gerne argumenter for/imod.ved ikke om det er det værd, og vil gerne høre jeres mening i forhold til min situation.

Det eneste jeg får ud af kreatin er en bedre(hurtigere) restitution. Jeg opleve hverken væskeophobninger eller større muskler og styrke. Dermed ikke sagt at andre ikke oplever nogen af ovenstående effekter. Så hvis jeg skulle sige noget i forhold til dig:
Du træner 6 gange om ugen, hvis har behov for noget som kan hjælpe dig med restitution så brug da endelig Kreatin.
Måske kommer du endda til at opnå øget styrke osv.
Ulemper = ca. 100 kr pr. 500 gr. (kan dårligt nok kaldes en ulempe).
Brugeravatar

Reputation point: 10

Kostplan: Vis kostplan

Selv oplever jeg en lille styrkefremgang når jeg tager kreatin. Kører det kun i peioder - fx hvis jeg føler at fremgangen står lidt stille, så synes jeg personligt at det kan give et lille kick i fremgangen.

Om det er placebo skal jeg ikke kunne sige, men det virker for mig :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50