Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1608
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1606

Følg bodybuilding.dk på

skal man spise mere på træningsdage?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej :)

jeg har fået lavet mig en kostplan som jeg syntes fungere rigtig fint, det eneste jeg er lidt i tvivl om er om jeg skal have et ekstra måltid ind på dage hvor jeg træner?
min mit post workout måltid består af rosiner og en proteinshake, men som jeg har forstået det skal man spise næsten lige umiddelbart efter igen?
i så fald skrider min tidsplan for mine måltider, så det eneste der ville kunne rette op på det ville være et måltid mere.
det skal lige siges at mit postworkout måltid er inkluderet i min kostplan, så jeg kommer vel til at ligge i for højt kalorieoverskud hvis jeg ligger et måltid mere til! what to do? :? :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er intet som et "for højt" kcal overskud. Det eneste der sker er, at du muligvis tager en smule mere fedt på af at spise lidt ekstra kcal. Men samtidig gainer du også mere muskelmasse.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

vil helst bare undgå at tage mere fedt på end højest nødvendigt :lol:
så ville prøve at få presset et ekstra måltid ind og så måske rokere lidt rundt på nogle af kalorierne og få puslespillet til at gå op :) hvordan gør i andre, er åben for tips og tricks? :)

hjælpervenner skrev:Der er intet som et "for højt" kcal overskud. Det eneste der sker er, at du muligvis tager en smule mere fedt på af at spise lidt ekstra kcal. Men samtidig gainer du også mere muskelmasse.

Ikke helt korrekt. Ud fra den devise ville det give mening for alle at spise 10.000 kalorier om dagen, for at maksimere muskelgains. Den naturlige bodybuilder vil dog finde sit loft for hvor mange kalorier man réelt kan benytte, langt før det. Jeg så en sammenligning en gang, som sammenligner det med en arbejdsmand der bygger et hus. Han (din krop) kan bygge mere og hurtigere hvis han får 1000 mursten (kalorier) om dagen, end hvis han får 100, men da han kun kan nå at lægge 1000 mursten om dagen, så bliver alle ekstra mursten du giver ham blot hobet op i dynger uden foran huset (fedt). Der er altså noget der hedder et for højt kalorieoverskud, hvis vi arbejder ud fra tesen om at man ikke blot ønsker at veje mest muligt, men at have størst muligt muskler og mindst muligt fedt.

Til trådstarter: du behøver ikke putte ekstra måltider ind, hvis din kostplan allerede dækker dit kaloriebehov og kalorieoverskud. Det vil vægten og spejlet fortælle dig om det gør. Timingen af et ekstra måltid har stort set intet at sige - især ikke når du i forvejen har en post-workout shake (som måske ikke engang er nødvendig, men så er du helgarderet).

Når det så er sagt, så er det dog meget normalt at spise en smule mere på træningsdage, end man gør på hviledage - personligt spiser jeg ca. 2-300 kalorier mindre på mine hviledage. Der er dog ingen grund til at komplicere tingene så meget, hvis det fungerer fint for dig at spise samme mængde hver dag.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Valeurvaleur skrev:
hjælpervenner skrev:Der er intet som et "for højt" kcal overskud. Det eneste der sker er, at du muligvis tager en smule mere fedt på af at spise lidt ekstra kcal. Men samtidig gainer du også mere muskelmasse.

Ikke helt korrekt. Ud fra den devise ville det give mening for alle at spise 10.000 kalorier om dagen, for at maksimere muskelgains. Den naturlige bodybuilder vil dog finde sit loft for hvor mange kalorier man réelt kan benytte, langt før det. Jeg så en sammenligning en gang, som sammenligner det med en arbejdsmand der bygger et hus. Han (din krop) kan bygge mere og hurtigere hvis han får 1000 mursten (kalorier) om dagen, end hvis han får 100, men da han kun kan nå at lægge 1000 mursten om dagen, så bliver alle ekstra mursten du giver ham blot hobet op i dynger uden foran huset (fedt). Der er altså noget der hedder et for højt kalorieoverskud, hvis vi arbejder ud fra tesen om at man ikke blot ønsker at veje mest muligt, men at have størst muligt muskler og mindst muligt fedt.

Du har ret :) Det var egentlig også bare en reminder om at 500 kcal i overskud ikke er det absolut maksimale. Jo højere kcal overskud du ligger i, des mere fedt ift. muskelmasse vil du "gaine", så hvis man bare forsøger at blive så stor som overhovedet muligt, er 800 kcal bestemt ikke for meget.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

hjælpervenner skrev:Du har ret :) Det var egentlig også bare en reminder om at 500 kcal i overskud ikke er det absolut maksimale. Jo højere kcal overskud du ligger i, des mere fedt ift. muskelmasse vil du "gaine", så hvis man bare forsøger at blive så stor som overhovedet muligt, er 800 kcal bestemt ikke for meget.

Og, det har du også helt ret i - så er vi vidst på samme side alligevel :gayfight: :D
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Kalorieoverskuddet har jeg skam tænkt ind. gider bare ikke ligge og bakse med en masse overflødige kilo senere på året, og så ser det jo ikke ligefrem pænt ud :lol:
jeg er lige pt igang med at finde mit ligevægtsindtag og det ser ud til at der er plads til at jeg kan indlægge et lille ekstra måltid ind på træningsdagene. ellers går der 6 timer imellem det sidste måltid inden sengetid og det kan min hungrende vom ikke holde til :lol:

Tror også det er psykisk det påvirker hvis man indtager 300 kcal ekstra på en trænings dag
Jeg mærker først fremgang efter en uge når jeg går fra cut til bulk og ikke dagen efter:-)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster