Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Skeløjet

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Nogen andre der lider af dette?
Er ret overbevist om jeg også døjer med "dovent øje" på højre øje. Nogen der evt. har gennemgået en operation eller synstræning med resultat efterfølgende?

Mvh

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

BIF64 skrev:Nogen andre der lider af dette?
Er ret overbevist om jeg også døjer med "dovent øje" på højre øje. Nogen der evt. har gennemgået en operation eller synstræning med resultat efterfølgende?

Mvh

Da jeg var en bette gut på 5 år havde jeg dovent øje, så havde jeg sådan et plaster for øjet i en uge mener jeg det var, for at tvinge det dovne øje til at blive brugt og det har rettet op på det.

ved så ikke om man kan gøre det stadig eller det fungerer bedst når man er lille.

Prøv at hør en optiker/øjenlæge ad

Kostplan: Ingen kostplan

SorenB skrev:

Mvh

Da jeg var en bette gut på 5 år havde jeg dovent øje, så havde jeg sådan et plaster for øjet i en uge mener jeg det var, for at tvinge det dovne øje til at blive brugt og det har rettet op på det.

ved så ikke om man kan gøre det stadig eller det fungerer bedst når man er lille.

Prøv at hør en optiker/øjenlæge ad

Havde jeg også dengang. Dog var det et helvede, så det havde jeg ikke særlig længe. Jeg har været til en lille undersøgelse, fik et par læsebriller og en klap. Jeg fik så af vide, at jeg ville få en indkaldelse igen om et år. Synes bare det er ret lang tid at vente og da jeg ikke kan mærke fremgang så er jeg lidt bekymret.
Særlig i bil er mit dobbeltsyn helt vildt.
Nogen der kender til det? F.eks hvis der står et glas på et bord og jeg skal kigge på noget lige ved siden af glasset, så er der to glas. Dette er selvfølgelig skide irriterende, men fører også til massiv hovedpine..

Tak for svar. :)

Jeg var skeløjet som lille(kun venstre øje) og blev opereret som 6årig. båede inden og efter gik jeg med klap - gik meget med klap, men okay min mor siger jeg heller ikke kun se hvad der største dyr på synstavlen var :lol: Idag har jeg endnu ikke briller(21år), men øjnene arbejder ikke altid optimalt sammen - kan have svært ved at fokusere osv, men intet der ikke kan løses uden at lukke det ene øje :)
Tag hen til en læge og snak med dem igen - det lyder ikke ligefrem sikkert at du ser dobbelt når du kører bil :?

Mvh

Er det nyopstået eller noget du har haft siden du var barn??
Har du et "dovent øje" og har haft det siden du var barn vil man normalt ikke kunne ændre dette, hvis man først gør noget ved det nu.
Som der er skrevet er dobbeltsyn under kørsel utrolig farligt. Du skal derfor enten stoppe med at køre bil eller tildække det ene øje under kørsel. Tag desuden kontakt til læge igen.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Muligheden for at gøre noget ved er dovent øje forsvinder som regel ved 10-12 års alderen.

Man kan jo en del med laserkirurgi, sådet er vel bare at høre en øjenlæge
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Muligheden for at gøre noget ved er dovent øje forsvinder som regel ved 10-12 års alderen.

Man kan jo en del med laserkirurgi, sådet er vel bare at høre en øjenlæge

Laserkirurgi bruges til at ændre på øjes brydning. Det har derfor umiddelbart ikke nogen plads i behandling af regulær skelen, da problemet her er at øjenakserne fokuserer på forskellige punkter hvorfor billedet står forskelligt på de to øjnes retinae.

Stenalt skrev:Som der er skrevet er dobbeltsyn under kørsel utrolig farligt. Du skal derfor enten stoppe med at køre bil eller tildække det ene øje under kørsel. Tag desuden kontakt til læge igen.

Hvis man kun bruger et øje, så har man svært ved at afstands og fartbedømme, hvilket også er en væsentligt del af det at køre bil.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Capper11 skrev:
Stenalt skrev:Som der er skrevet er dobbeltsyn under kørsel utrolig farligt. Du skal derfor enten stoppe med at køre bil eller tildække det ene øje under kørsel. Tag desuden kontakt til læge igen.

Hvis man kun bruger et øje, så har man svært ved at afstands og fartbedømme, hvilket også er en væsentligt del af det at køre bil.

Ikke desto mindre er dette lovligt, mens det andet ikke er. Mit råd kommer fra bogen "Praktisk Oftalmologi" i et afsnit, der netop omhandler krav til syn i forbindelse med førerret.

Hej jeg hedder mikael og Har det samme Problem her..... ? jeg har Fået det lavet på Hospitalet... Men Syntes Ikke Rigtigt Det Hjalp Den Gang. Tror jeg var 6. Men tror I at jeg kan Blive opereret For det Igen.. Men Min Mor siger Altid Hvis det sker Igen Kan Du ende med At Blive Blind. Det Ønsker jeg Ikke at Blive. Men Vil jo Håbe Det Bedste. Hver Gang jeg er sammen Med Mine venner Lukker Jeg Mine Øjne Hver gang de Kigger på Mig. Jeg Føler mig Temlig Grim. og efter min Menning Syntes jeg man Ligner En Klovn. Men nok snak om det, Jeg Tør ikke At Vise Mig Ud i Offentligheden, Hver Gang jeg Går ud Tar Jeg Solbriller på. Men den Slags jeg har Hedder Strabimus :oops: Er Meget Flov over at jeg Sidder Sådan Ud. Hvis der ikke Kan Gøres Noget. Tænker jeg Hvordan Kan man Så Operere En der Har Måske tre Arme.... Og så måske ikke Kan Det Her, Hvis mand kan 2 Gange

Anden Gang Er Lykken's Gang ;)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster