Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Skiferie og træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Står og skal på skiferie om et par uger, en tur på 10 dage. Dvs. 10 dage uden træning og et hav af cardio.

Hvad plejer i at gøre på ferie for ikke at miste al for megen dyrebar muskelmasse?

Nogle vil sikkert mene at det er direkte sundt med et såkaldt "deload", men når jeg så kommer tilbage igen - skal jeg så løfte præcis det samme som før jeg tog afsted (hvis man kan) eller er det fordelagtigt, at gå lidt ned i kilo og starte sin nye progression derfra?

Kan musklerne og led godt klare f.eks. at tage 100kg bænkpres før man tager afsted, holde 10 dages pause og så gå direkte ind og løfte 100 kg igen første dag?
http://www.sundtrend.dk | http://www.facebook.com/Sundtrend
- Alt om trænings programmer, kosttilskud, vægttab og sundhed i al almindelighed.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Står selv i samme situation nu her..
Sørg for at spise riiigeligt og så vil jeg personligt vælge at lave et lille deload når jeg kommer hjem.

Alternativt kan man jo finde et motionscenter i byen og træne der en eller to dage for at holde det lidt ved lige, hvis man føler for det. Dette tror jeg ihvertfald godt jeg kunne finde på :)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Undgå kalorieunderskud og få så meget protein som muligt, så mister du intet nævneværdigt masse eller styrke. Det man plejer at miste hurtigst er ens kondition, men det er tilgengæld også det der kommer hurtigst tilbage igen. Så det første træningspas eller to føles måske lidt hårdere end før ferien, men så burde du også være tilbage hvor du var før. Men når det kun er 10 dage, så har du højest sandsynligt ikke mistet meget kondition, hvis nogen overhovedet.

Selvfølgelig er det dumt at lægge ud med dit max i en øvelse. Det er det også selvom du ikke har været på ferie. Du starter forhåbentligt med noget opvarmning først, og her har du rig mulighed for at mærke om du føler dig klar til at tage det du plejer. Ferie eller ej, så er det smart at gøre sådan ved alle træningspas.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster