Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Skift fra fullbody til 2-split

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej gutter,
jeg har nu kørt et fullbody program i 8 måneder og føler mig klar til at skifte over til split, så har fået lidt inspiration fra B2B, men foretaget lidt ændringer som jeg gerne vil have kommentarer på! Mit mål er øget masse og styrke og jeg har altid trænet efter princippet at øge så snart jeg kan(dog i moderationer i nogle øvelser grundet gigtsygdom), men kan godt lide Bill Starrs ide om at ukomplicere tingene og træne hårdt. Hvis i har andre ideer, som måske er bedre alternativer, så skyd endelig løs :)

Dag 1 og 3 - Ben, ryg, biceps:
Lat pulldown 4x8
Yates row 4x8
Pull-ups 4x8
Dødløft 5x8
Lunges 4x10
Squat 5x12
Hyperextension, weighted 4x12
Bicep cable curl 4x8

Dag 2 og 4 - Bryst, skuldre, triceps, mave:
Military press 4x8
Dumbbell chest press/cable chest flies 4x8
Standing shoulder press 4x8
Side laterals 4x6
Tricep cable pushdown 4x8
Cable tricep extension / dips? 4x6
Weighted side bends 3x15
Weighted cable crunches 4x8
But it ain’t about how hard you hit - it’s about how hard you can get hit and keep moving forward
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du har fulgt det program, b2b, så er der jo ikke meget at komme efter.

Hvis den måde du har skrevet det nu, er rækkefølgen, ville jeg lave det om.

Dag 1 og 3 - Ben, ryg, biceps:
Squat 5x12
Lunges 4x10 (Hvis overhovedet)
Dødløft 5x8
Yates row 4x8
Lat pulldown 4x8
Bicep cable curl 4x8
Pull-ups 4x8
Hyperextension, weighted 4x12 (Hvis overhovedet, du har dødløft, lat pulldown og rows)

Dag 2 og 4 - Bryst, skuldre, triceps, mave: (Du har 3 øvelser til skuldre, men 1 eller 2 til bryst, ved ikke hvad din / skal betyde.)
Dumbbell chest press/cable chest flies 4x8
Military press 4x8
Standing shoulder press 4x8
Side laterals 4x6
Tricep cable pushdown 4x8
Cable tricep extension / dips? 4x6
Weighted side bends 3x15
Weighted cable crunches 4x8
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Nej, det var ikke rækkefølgen, jeg kastede dem bare ud, da er indholdet af øvelserne, som jeg fokuserede på :) hvad mener du med ''Hvis overhovedet'' ?
Mht. til fordeling af skulder og brystøvelser, så er det fordi at mine skuldre skal have noget mere kærlighed end mit hvad mit bryst skal have for at vokse(jeg ønsker yderligere progression for mit bryst, men ikke i samme grad som eksempelvis mine skuldre) og har derfor valgt at smække en ekstra øvelse ind på den konto :)
But it ain’t about how hard you hit - it’s about how hard you can get hit and keep moving forward
Brugeravatar

Styrkeliste

KristineC skrev:Nej, det var ikke rækkefølgen, jeg kastede dem bare ud, da er indholdet af øvelserne, som jeg fokuserede på :) hvad mener du med ''Hvis overhovedet'' ?
Mht. til fordeling af skulder og brystøvelser, så er det fordi at mine skuldre skal have noget mere kærlighed end mit hvad mit bryst skal have for at vokse(jeg ønsker yderligere progression for mit bryst, men ikke i samme grad som eksempelvis mine skuldre) og har derfor valgt at smække en ekstra øvelse ind på den konto :)

Bare at det godt kan være ret hårdt at køre fx både dødløft, squat, og så hvis du skal til at køre lunges oven i hatten. Og tænker at hyperextentions er til lænd/nedre ryg, men tænker at den stadig bliver godt ramt af din dødløft, men ligeledes også ramt en smule af dine 2 rows variationer, samt, pull ups. Det virker lidt overkill i mine øjne, men jeg har så selvfølgelig heller ikke kørt det :)

Men du kan jo prøve at se hvordan det fungerer, og du har jo taget udgangspunkt i b2b, som fungerer for rigtig mange.
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

thaden skrev:
KristineC skrev:Nej, det var ikke rækkefølgen, jeg kastede dem bare ud, da er indholdet af øvelserne, som jeg fokuserede på :) hvad mener du med ''Hvis overhovedet'' ?

Bare at det godt kan være ret hårdt at køre fx både dødløft, squat, og så hvis du skal til at køre lunges oven i hatten. Og tænker at hyperextentions er til lænd/nedre ryg, men tænker at den stadig bliver godt ramt af din dødløft, men ligeledes også ramt en smule af dine 2 rows variationer, samt, pull ups. Det virker lidt overkill i mine øjne, men jeg har så selvfølgelig heller ikke kørt det :)

Men du kan jo prøve at se hvordan det fungerer, og du har jo taget udgangspunkt i b2b, som fungerer for rigtig mange.

Det afhænger i høj grad af den intensitet og volumen der lægges program ud fra, samt hvad det overordnede mål er.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

thaden skrev:

Ja, det er netop også lidt det moment, jeg selv har sat spørgsmålstegn ved ](*,) Nu hvor jeg skifter program, var det lidt min ambition at få noget mere fokus på ben, baller og nedre ryg for ben/ryg/biceps-dagen, men kan godt se at det bliver alt for intenst. Jeg ELSKER jo bare de skide øvelser, så vil næsten ikke af med dem :oops: Kan jo dårligt ændre i min opdeling af muskelgrupper uden at støde på samme problem? eller ville underkrop/overkrop være et bedre alternativ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online