Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65682 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1389
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1386

Følg bodybuilding.dk på

skulder af led ved arnold press

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Nå. så skete det der bare ikke måtte ske
lavede arnold press med håndvægte og ved den sidste rep fejler jeg og min spotter når ikke at regere. så min venstre skulder ryger helt ud af led. fuck det så klamt ud
ind og på hospitalet og have sat den på plads.
nu går jeg så med en støtte om armen, der skal holde skulderen på plads.
mit spørgsmål er om jeg nogensinde kommer til at kan lave de slags presse/styrkeøvelser igen ?, eller jeg får altid vil være inmobil i venstre skulder nu?
ER SÅ KED AF DET, da jeg lige er startet forløb op med coach ( det skete igår, og idag har jeg startet op). og har i nogen tip hvad man ellers kan lave, så jeg kan få noget masse på mine skuldre?

mvh. Katja
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12. maj 2019, 18:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er behov for at lære om hvordan strukturerne i skulderen virker, arbejder og er organsieret. Uanset hvad skal du igang med rehabilitering før/som led i styrkelse af skulderen.

Her er lidt læsning til studie i hvordan/hvorfor skulderen skal arbejde. Du kan begynde via youtube at finde læring om hvordan skulderen arbejder og hvilke elementer der er behov for at lære om og have fokus på.

"It may seem odd that you don’t attempt to restore the strength of your rotator cuff until a later stage in the rehabilitation. However, if a structure is injured we need to provide nature with an opportunity to undertake primary healing before we load the structures with anti-gravity and resistance exercises.

Having said that, researchers have discovered the importance of strengthening the rotator cuff muscles in a successful rehabilitation program. These exercises need to be progressed in both load and position to accommodate for which specific rotator cuff tendons are injured and whether or not you have a secondary condition such as bursitis."

https://physioworks.com.au/injuries-con ... s_shoulder
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Disse spørgsmål, du stiller, blev de ikke besvaret af lægen?

Jeg har aldrig hørt nogen lave sådan stunt. Arnold presses er for de fleste også spild af tid.

Jeg ville søge vejledning hos nogen der kan lære dig at træne med perfekt udførsel, rehab og sikkert også noget prehab. Du filmer din træning/bevægelser, og sender det til træner. Det tror jeg er vigtigt for dig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du har forhåbentlig en ny tid på hospitalet til en omgang genoptræning? Eller en aftale af en art, hvor du kan få svar på dine spørgsmål. Ellers send dem en besked i eboks og spørg løs.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster