Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1395
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1392

Følg bodybuilding.dk på

Skulderpres problemer/program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej
jeg er lige startet med at træne igen efter en lang pause (5 år!), hvor jeg har løbet og dyrket yoga, som eneste motion, og har så fået lagt et personligt program.

Mine mål er stærkere overkrop, større og mere markerede muskler, sixpack, osv. (ved godt at nogle står af der, fordi jeg er kvinde). Min personlige træner startede allerede med at sige, at jeg ikke behøvede at træne mere mave, fordi min mave allerede var flad. Men det skal han jo så ikke bestemme.

Nå, men i mit program er der bla. lagt skulder pres i maskine på blot 2,5 kg :D , og jeg kan slet slet ikke klare de 3 sæt (kan lige klare enkelte med pust og støn og indestængte skrig, og det mærker som om mine knogler er ved at knuses, så det føles ikke "rigtigt"). Er der en anden øvelse man kan bruge i stedet?

Resten af mit program ser sådan her ud :

Opvarmning 12 min kondi. Skal ikke tabe mig, og har knaldhøj forbrænding, så jeg skal bare køre lidt for at få lidt bloodflow.

Brystpres 12,5 kg 3 sæt
Rygtræk 20 kg -
Lænd 25 kg -
Mave 20 kg -
Mave skrå - -
Benpres 25 kg -
Balde 15 kg -

Biceps curl M. 4 kg 3 sæt
Triceps overhead ext. m. 4 kg 3 sæt.

Nå men ud over det, så er jeg smågammel :-# , men sund og rask, over 30 vægt og højde 60/ 180 cm. Svag overkrop, stærk underkrop.

Håber nogen har noget feedback?

Mvh.
Pinky

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: Fitness World Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Yes. Det absolut første du skal gøre, er at droppe samtlige maskiner. Hver og en.

Jo færre øvelser du har/mindre du træner, desto færre maskiner kan du tillade dig at implementere. Og i et så simpelt setup som det du kører er der ikke plads til en eneste.

Det er ikke bare en religionskrig.. Din træning bliver markant ringere i maskiner ift frie vægte. Du nævner selv skulderpres-dimsen, der virkeligt lyder som en dejligt skadesfremkaldende oplevelse.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Syntes selv skulderpres i maskine er noget c--p, så skiftede til dumbells og man mærker hurtigt en forskel, din skulder ikke låst på samme måde som i maskinen
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog

Hmmm det havde jeg frygtet et svar lignende det.

Men det kræver jo, at jeg får lært at lave flere øvelser med de frie vægte. Hvordan lærer jeg dem? Jeg synes iøvrigt også det er grænseoverskridende nok at gå ind i vægtrummet og træne mine biceps og triceps øvelser (der er ikke rigtig andre kvinder, der hvor jeg træner, altså inde ved de frie vægte). Selvom jeg virkelig prøver at fokusere på mit mål, og være ligeglad med om nogen tænker et eller andet :oops:

Ja nu er det jo et start-program, det er meningen der skal mere på.

Netop derfor har jeg også har opgivet skulderpres-maskinen.

Da jeg startede var jeg heller ikke vild med de frie vægte, alle var mere trænet end mig og løftede tungere end mig.
Begyndte så at snakke med folk og fik gjort mig venner med dem, derefter var det ikke et spørgsmål om størrelse/vægt, om de andre nu kiggede eller ej, men bare en del af træningen blandt en flok kammerater som blot en venlige og hjælpsomme..

Ved godt det måske ikke er helt samme problem for dig da jeg jo ER en fyr... Men måske alligevel det at snakke med folk i sit center kan få en til at føle sig mere hjemme
Brugeravatar

Styrkeliste

Pinky Tuscadero skrev:Hmmm det havde jeg frygtet et svar lignende det.

Men det kræver jo, at jeg får lært at lave flere øvelser med de frie vægte. Hvordan lærer jeg dem? Jeg synes iøvrigt også det er grænseoverskridende nok at gå ind i vægtrummet og træne mine biceps og triceps øvelser (der er ikke rigtig andre kvinder, der hvor jeg træner, altså inde ved de frie vægte). Selvom jeg virkelig prøver at fokusere på mit mål, og være ligeglad med om nogen tænker et eller andet :oops:

Ja nu er det jo et start-program, det er meningen der skal mere på.

Netop derfor har jeg også har opgivet skulderpres-maskinen.

Med en nogenlunde kropsføling er de fleste frivægtsøvelser mulige at lære uden instruktion. Alternativt skal du have fat i en kompetent instruktør. Hvis man presser dem hårdt nok er de faktisk som oftest villige til at opgive maskinerne.

Og grænseoverskridende? Tja måske. Et faktum er det i hvert fald, at vægtene ikke bider og at drengene ikke kigger mærkeligt. Medmindre du stikker en god mås lige i fjæset på os. Så gør vi. Men det har meget lidt at gøre med de frie vægte og en hel del at gøre med at være en dreng.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Nagy skrev:Da jeg startede var jeg heller ikke vild med de frie vægte, alle var mere trænet end mig og løftede tungere end mig.
Begyndte så at snakke med folk og fik gjort mig venner med dem, derefter var det ikke et spørgsmål om størrelse/vægt, om de andre nu kiggede eller ej, men bare en del af træningen blandt en flok kammerater som blot en venlige og hjælpsomme..

Ved godt det måske ikke er helt samme problem for dig da jeg jo ER en fyr... Men måske alligevel det at snakke med folk i sit center kan få en til at føle sig mere hjemme

been there dne that +1

og +2 fordi vi har præcis samme styrkeliste :dope:

- Men tilbage til emnet. Jeg synes du burde starte med at læse nogle artikler herinde om styrketræning generelt. hvor gammel er gammel?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Crip'O skrev:
Nagy skrev:Da jeg startede var jeg heller ikke vild med de frie vægte, alle var mere trænet end mig og løftede tungere end mig.

been there dne that +1

og +2 fordi vi har præcis samme styrkeliste :dope:

+1 +2 = +3 :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Nu er det jo ikke fordi jeg har som mål at blive fuldstændig Arnold-agtig og kunne løfte 200 kg...men jeg har det nu ikke svært med at stå og pruste med mine 4 kg's vægte, altså jeg har ikke mit ego med på den måde. Det tager jo tid. Men mht. at begynde at spørge nogen/snakke med nogen, der har jeg indtryk af at folk bare kører deres eget løb, og jeg synes egentlig ikke der er nogen af de fyre i vægtrummet, der har været særlig venlige. Første gang jeg skulle ind og træne med vægte efter mit program var blevet lagt og jeg havde trænet med instruktøren, der var der en, der blev irriterret over, at jeg havde sat mig på en bænk han skulle bruge (for at træne biceps, ikke for at holde pause). Så måtte jeg sige, at han jo så måtte vente til jeg var færdig. Svar - brummelyd. :shock: Så jeg er vist indtil nu bare hende den irriterrende i pink tøj, der optager pladsen... :-k

Træls når folk opfører sig sådan, vi har vel alle betalt for det samme, så han må bare vente :-)

Har slet ikke oplevet uhøflige eller ikke hjælpsomme folk i centret..
Det nye center jeg lige er begyndt er folk om muligt endnu venligere...
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster