Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Skuldre stopper med at vokse i hvilken alder?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg har det problem at jeg synes jeg har forholdsvis smalle skuldre.

Derfor lyder mit spørgsmål på hvilken alder man stopper med at vokse sig bredere skuldre? Jeg er selv 16 år og fylder 17 om en måned.

Eller hvis der er nogle øvelser i kan anbefale med hensyn til at på en måde strække skuldrene fra hinanden (evt. både ryg- og skulderøvelser). Jeg har indtil videre kørt standing military press og lateral raise. Kan godt se fremskridt i musklernes størrelse, men jeg synes ikke rigtigt at jeg vokser mig bredere.

Mange tak på forhånd
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du tænker på selve afstanden mellem dine skuldre?.. :?

Det er vel meget genetisk?.. min ene bror er super bred mellem skuldrene, men selve hans muskulatur er ikke-eksisterende, så han liter ret meget et skur hehe..

Man vokser vel stadigvæk i 17-års alderen?
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Logbog: Vis logbog

Ja, jeg tænker faktisk på afstanden imellem skuldrene :D

Min bror er også utrolig bred imellem skuldrene i forhold til mig, og derfor stillede jeg spørgsmålet om hvilken alder man stopper med at vokse i.

Den største del af problemet er at mit hoved er rimelig stort og det er derfor jeg gerne vil have bredere skuldre.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog

Du kan ikke ændre på det genetiske, altså knoglestrukturen. Men du kan sørge for at få generel masse på hhv. ryg og skuldre, hvilket vil gøre dig en smule mere bredskuldret, og ikke mindst give illusionen af at du er bredskuldret. Det er vel og mærke mest markant hvis du samtidig har en smal talje.

Øvelserne er de sædvanlige skulder og ryg øvelser, som du finder i alle gode basisprogrammer.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Nu når vi er ved skulder vil jeg godt høre, om nogen kunne forklare hvorfor min vækst/styrke i skulderen næsten er gået i stå siden januar 2011. Har dog følt at have doms i skulderne efter rygdage :? hvorefter jeg så kører bryst/tricep/skulder dagen efter en ben/bicep/rygdag.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

kaemper skrev:Nu når vi er ved skulder vil jeg godt høre, om nogen kunne forklare hvorfor min vækst/styrke i skulderen næsten er gået i stå siden januar 2011. Har dog følt at have doms i skulderne efter rygdage :? hvorefter jeg så kører bryst/tricep/skulder dagen efter en ben/bicep/rygdag.
Har du taget på i den periode? Er du steget i styrke? Hvordan ser skulder træningen ud?
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Ja, jeg har taget på, er dog heller ikke så meget sikker på væsten i skulderne, men styrken er der ikke sket så meget med :cry: . Mine biceps har stærkt indhentet mine skuldre nu styrkemæssigt :-s Jeg har i lang tid kørt et program hvor jeg mandag trænede bryst/tricep/skulder og til skulder kørte jeg db press/military press/hammer strength press kombineret med lateral raises/front raises. Og så tirsdag har jeg kørt ben/ryg/bicep og som sagt har jeg følt doms i mine skuldre efter denne dag og mistænker stærkt DB rows for det. Kører ellers hammer strength pull downs udover dødløft og DB rows.

Styrkeliste

kaemper skrev:Ja, jeg har taget på, er dog heller ikke så meget sikker på væsten i skulderne, men styrken er der ikke sket så meget med :cry: . Mine biceps har stærkt indhentet mine skuldre nu styrkemæssigt :-s Jeg har i lang tid kørt et program hvor jeg mandag trænede bryst/tricep/skulder og til skulder kørte jeg db press/military press/hammer strength press kombineret med lateral raises/front raises. Og så tirsdag har jeg kørt ben/ryg/bicep og som sagt har jeg følt doms i mine skuldre efter denne dag og mistænker stærkt DB rows for det. Kører ellers hammer strength pull downs udover dødløft og DB rows.

Hvis du i en periode fokuserer mere på skuldre, så skal det nok komme. I stedet for at træne skuldre efter bryst og triceps, så prøv evt. at starte ud med skuldre, eller lig skuldertræningen på en anden dag. På den måde undgår du at trætheden i bryst/triceps bevirker at du ikke får simuleret skuldre optimalt.

Derudover kunne du også forsøge dig med nogle andre skulderøvelser. Pushpres er for mange en fremragende skulderøvelse for styrke.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Mener et tommelfingerreglen er følgende:

Generelt stopper piger med vokse når de er 18, mens drenge først er fuldt udvoksede mellem 20 og 21. Men de sidste år er væksten minimal, og det er ikke noget der vil ændre på den kropsform du har nu.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg C

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 107.50
- Dødløft: 140.00

Jeg lagde mærke til at udner bænkpres, så er min højre skulder det første der går død under sættet, dvs. at skulderstyrken halter.
Så det jeg gjorde var, at jeg efter bænkpres begyndte med at tage skulderpres, så en brystøvelse, så en skulder øvelse, bryst igen og skulder igen. Det kunne du måske prøve.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (9)

Ja, nu kører jeg primært efter styrke i de tre store og er det ikke standing military press, der fungerer bedst dér, eller? Og så ja, starte med noget military press lige efter bænkpres, i stedet for at gå i gang med DB skrå press. Jeg kører nu det program, der henvises til i "Vejen til større styrke". Tak for svarene :D

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster