Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Slut med at fare vild i kostjunglen, NU!!!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Måske er det kun mig, der har et problem med at finde en god kostplan, men det er i hvert fald irriterende, at det er så svært :x
Jeg synes det er på tide, at det bliver gratis at få en gratis og ordenlig kostplan. Derfor har jeg kastet mig ud i et projekt, så os der stryketræner, let kan få en kostplan.
Er der nogle der synes det er en god ide?

ps. tjek min hjemmeside
Frederik

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det virker da som et fint initiativ.

Jeg tror dog du/i får lidt et problem i og med at en kostplan jo i ret høj grad skal tilpasses den enkelte. Jeg kan ikke gennemskue hvordan du vil få det til at fungere i praksis.

Vil der blive lavet en side med tilfældige kostplaner med "X" antal kalorier om dagen, eller skal der sidde frivillige og lave individuelle kostplaner til folk?

Reputation point: 15

Umiddelbart finder jeg det uheldigt, at folkene bag konceptet ikke er inde i området de bevæger sig ind på. Det ville i hvert fald klæde jer ikke at ligge under for diverse myter, som at mennesket kun kan optage ca. 20g protein ved hvert måltid. Det er faktuelt forkert, og tegner ikke godt for hvad resten af projektet måtte bringe, når kvaliteten af det sparsomme materiale, der ligger der nu, ikke er noget at råbe hurra for.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:Umiddelbart finder jeg det uheldigt, at folkene bag konceptet ikke er inde i området de bevæger sig ind på. Det ville i hvert fald klæde jer ikke at ligge under for diverse myter, som at mennesket kun kan optage ca. 20g protein ved hvert måltid. Det er faktuelt forkert, og tegner ikke godt for hvad resten af projektet måtte bringe, når kvaliteten af det sparsomme materiale, der ligger der nu, ikke er noget at råbe hurra for.

Tror jeg havde det fra en forældet artikel, det er rettet nu. Tak fordi du påpegede det. Derudover så påstår vi ikke at være eksperter, det er jo derfor vi ligger op til, at det er dem med god viden, som deler deres kostplaner, så resten kan få glæde af den gode vejledning.

Pt. er vi i forstadiet til en lancering og vi vil gerne modtage feedback, ligesom din, inden vi rykker videre til næste trin, altså der kommer meget mere senere, det er derfor vi har lavet en nedtælling, den kan man også se på

Who am I skrev:Det virker da som et fint initiativ.

Jeg tror dog du/i får lidt et problem i og med at en kostplan jo i ret høj grad skal tilpasses den enkelte. Jeg kan ikke gennemskue hvordan du vil få det til at fungere i praksis.

Vil der blive lavet en side med tilfældige kostplaner med "X" antal kalorier om dagen, eller skal der sidde frivillige og lave individuelle kostplaner til folk?

Tak for dit svar.
Vi tror, at det er meget lettere at finde frem til en optimal kostplan med bedre overblik og flere valgmuligheder (end alternativet, som er at søge rundt på nettet). Derudover er målet, at der kommer til at være mange varianter og dertil forskellige kalorieindtag f.eks. 3000 kcal og 3500 kcal.

Vi forventer at kostplanerne primært kommer 2 steder fra:
1) "Frivillige" som dig og mig
2) Eksperter som vi samarbejder med og som har et godt teoretisk fundament til at augmentere for deres kostplan

Vi ligger op til, at det primært er kostplaner, som passer godt til styrketræning og muskelvækst.

Altså bliver en database for kostplaner, der bliver let at navigere rundt i og hvor der findes en version, som passer nettop til dig :)

Fedt initiativ, og godt at i er åbne for feedback :)

Jeg følger lige med her.

Reputation point: 25

Er I ikke bare endnu en udvidelse af kostjunglen?
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Jeg har slettet dine reklamelinks Frederik og hvis du poster et mere bliver din ip bannet. Du må betale hvis du vil reklamere for den slags der...
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

frederik500 skrev:Vi forventer at kostplanerne primært kommer 2 steder fra:
1) "Frivillige" som dig og mig
2) Eksperter som vi samarbejder med og som har et godt teoretisk fundament til at augmentere for deres kostplan

Ad 1) Vil der være nogen form for kvalitetskontrol af disse kostplaner? Hvis ikke, hvordan er det så ikke en udvidelse kostjunglen?
Ad 2) Jeg er lidt nervøs for hvorledes disse eksperter vil blive udvalgt, da kostindustrien jo er notorisk fyldt med uvidenskabelige plattenslager, også i den uddannede variant.

Desuden er selve det at spise efter en kostplan, på egen hånd, uden en vurderende tredjepart jo ikke nødvendigvis synderligt smart. Særligt ikke, hvis der er ingen kontrol med de templates man vælger. Ej hellere er det alle der er fortaler for den kaloriebaserede approach (Nick9000 herinde fra, er eksempelvis ikke) som i lader til at bygge hele siden op omkring. Hvordan har i tænkt jer at gribe disse problematikker an?
Jeg ser potentiale i ideen, men er, præcis lige som Bosse101, bange for, at i bare ender med at være en udvidelse af kostjunglen.

Held og lykke med projektet under alle omstændigheder.
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide
Brugeravatar

Reputation point: 80

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster