Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69128 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er DoomDuck

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049985 indlæg i 100487 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 4606
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 4604

Følg bodybuilding.dk på

Smerte i underarmsmuskel ved træning af biceps.

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Hej.
Når jeg træner biceps får jeg en skærende smerte idet jeg har lagt vægten ned, og slapper af i musklen. Musklen, hvor smerten opstår i, er Flexor Carpi Ulnaris og sidder i underarmen. Jeg håber i kan hjælpe mig. Lad venligst være med at henstille mig til en læge, for hun kan ikke finde ud af noget, tro mig hun er ikke dedikeret til sit job.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad er det for en stang du træner med?
Da jeg trænede biceps med en EZ-stang stang, fik jeg også rigtig ondt i underarmen, men det hjælper også at slippe den lidt langsommere.
Ellers kan du skifte til dem Hammer-Stang(den firkantet stang).
Ellers kunne du skifte til Håndvægte og laver hammercurls.
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Hov, det her indlæg passer vel bedst til "skader", nå men jeg ville sætte pris på om en moderator ville flytte det, for det ville være dumt at jeg oprettede et til.

Jeg træner biceps med håndvægte, det hjalp at lave hammerøvelsen, det gjorde jeg med det samme. Men uanset er det irriterende at jeg ikke kan træne biceps på den anden måde, den "almindelige".
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har samme problem, men endnu ikke fundet en reel løsning... Dog har massage hjulpet, samt at smøre ´dragebalsam´ eller lign. muskel-varme creme på... Fik af vide at mine muskler i underarmen var unormalt meget ´spændte´ af min massør!
do it big, or stay in bed!

Geografisk sted: Cape Girardeau, MO, USA

Logbog: Ingen logbog

Har samme problem, og er lidt usikker på om det rent faktisk er seneskedehindebetændelse eller noget helt tredje. Eneste holdbare løsning er, at lade helt være med at curle og i stedet lave en masse rows, chinups mm.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

Vejen frem er en BB Hammercurls. Sådan en stang får man ikke ondt i underarmen af.
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Emne er flyttet til Skader

OK, jeg er ikke helt sikker på hvad rows og chinups er, jeg har en nogenlunde ide om hvad det er, men jeg er ikke helt sikker. Hammer er jo en god øvelse, men når man slet ikke laver nogle curls så styrker man jo ikke de muskler der sidder netop der hvor det gør ondt!? Det er måske meningen siden det gør ondt, eller?
En anden ting jeg vil vide er om det her er meget almindeligt, at det måske er noget i retningen af når folk får ondt i håndleddene når de bænker, altså noget der kræver lidt ekstra træning for at det går væk.
Jeg kan prøve at snakke med en sportsmassør jeg kender. Ellers tak for hjælpen indtil videre drenge. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Får også selv smerter omkring venstre håndled efter jeg har taget biceps i "bøjet" stang. Er der nogen der ved om styrketræningshandsker evt kan modvirke den smerte, ved at stabilisere håndledet?

du skal simpelthen ta fiskeolie tabletter helst de store fra matas overdosere en uge med ca 4 tabletter. så forsvinder det

du skal simpelthen ta fiskeolie tabletter helst de store fra matas overdosere en uge med ca 4 tabletter. så forsvinder det

Nu får jeg det også ved at lave hammer curls og curls med lige stang. Det er værst i højre underarm, og det er også den hvor musklen er størst.

Lille Lise: Jeg får ikke smerter i håndleddet, så derfor post ikke off-topic. :)

Så konklusionen er altså at jeg skal bruge en BB Hammercurl stang, lave chinups og lave rows?
Brugeravatar

Styrkeliste

holm skrev:du skal simpelthen ta fiskeolie tabletter helst de store fra matas overdosere en uge med ca 4 tabletter. så forsvinder det

Ja fiskeolie er selvfølgelig meget godt, men det hjælper desværre ikke rigtig det store på problemet her. Spiser selv 6 kapsler dagligt, og jeg mærker stadig til det.

Bjørnen: Prøv ad, men hvis du også får smerter ved bb hammercurls (hvilket jeg er ret sikker på at du gør), bør du nok lade alle former for curls ligge i en måneds tid eller to og i stedet fokusere på chins og rows.

Lille Lise: Nej, ikke det fjerneste. Handskerne sikre dig bedre greb, men er som regel ikke ret meget værd som håndledsstøtter. Smut i matas og køb dig et håndledsbind, det burde klare ærterne.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jeg har lige snakket med en træningsbuddy, han havde samme problem og han trænede videre, hvilket resulterede i at det gik væk. Kunne det have noget at gøre med at jeg skal træne musklen op eller lign? Måske med nogle underarms-/håndledsøvelser? Eller skal jeg bare fortsætte som min ven har gjort?
Jeg sagde til ham at jeg har taget det roligt mht. træning af biceps fordi jeg ser det som et advarselstegn, men han sagde at i dette tilfælde skal man ignorere det.
Brugeravatar

Styrkeliste

Har haft det samme problem

fik akupuntur af en, som behandler sportsskade og det forsvandt med det samme.

Fik et supplerende råd: at jeg skulle træne underarme+håndled...

Nu er det kun biceps, som sætter begrænsningen..

Mvh. Kasper

Bjørnen skrev:Hej.
Når jeg træner biceps får jeg en skærende smerte idet jeg har lagt vægten ned, og slapper af i musklen. Musklen, hvor smerten opstår i, er Flexor Carpi Ulnaris og sidder i underarmen. Jeg håber i kan hjælpe mig. Lad venligst være med at henstille mig til en læge, for hun kan ikke finde ud af noget, tro mig hun er ikke dedikeret til sit job.

Så ville jeg da skifte læge :shock:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:

Det kunne jo være hun så godt ud og han godt kunne lide når hun stak termometeret op i røven på ham. Gik jeg over stregen? Undskyld, men torsdag gør jeg det igen ;p
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Jakob skrev:
8800 skrev:

Det kunne jo være hun så godt ud og han godt kunne lide når hun stak termometeret op i røven på ham. Gik jeg over stregen? Undskyld, men torsdag gør jeg det igen ;p

Hvorfor først på torsdag? :wink:

Skifte læge? Ja hvorfor ikke, jeg må bare indrømme at jeg stoler mere på jer end på min læge hvad bodybuilding angår, ikke at jeg følger jere ord slavisk hehe, men jeg tror bare at min læge vil sige at jeg burde dyrke noget sport i stedet for det der muskel-pjat.
Jeg synes stadig ikke at jeg har helt på det rene, hvad der egentlig er galt, altså hvad det skyldes og hvad jeg skal gøre for at få det væk.
Jeg har holdt en lang pause hvor jeg har spist godt, selvom det er skide svært at styre udenom diverse "landminer" af usundhed, så det kan være at det er gået over, nu får vi se.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hey

Det lyder som om du har samme smerte som en jeg kender (når han slipper vægten, får han utrolig ondt) og han har lige fået konstateret seneskedehindebetændelse i underarmen.

Men få det undersøgt, jeg kan forestille mig det må være temmelig ubehageligt.
~ The Will Is Everything ~
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Hmm havde lidt af det samme problem da jeg startede med at lave dips. Efter ca. en måneds tid hvor jeg uden held havde prøvet at finde ud af hvad det skyldtes blev smerten mindre og mindre for hver gang jeg trænede og nu får jeg den slet ikke mere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Imagine... skrev:Hey

Det lyder som om du har samme smerte som en jeg kender (når han slipper vægten, får han utrolig ondt) og han har lige fået konstateret seneskedehindebetændelse i underarmen.

Men få det undersøgt, jeg kan forestille mig det må være temmelig ubehageligt.

Ja det gør nemlig rigtig rigtig ondt, jeg skal lige skifte læge, så får jeg lige en tid og får også lige målt min fedtprocent. ;)

TheCzech skrev:

Hmm havde lidt af det samme problem da jeg startede med at lave dips. Efter ca. en måneds tid hvor jeg uden held havde prøvet at finde ud af hvad det skyldtes blev smerten mindre og mindre for hver gang jeg trænede og nu får jeg den slet ikke mere.

Ja det er også hvad min ven siger, hvis lægen ikke kan hjælpe så må jeg vel bare se hvad der sker, evt. træne videre for det ser ud til at hjælpe.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm

Du skal regne med at du træner underarmen idet du træner biceps. Når man bliver aggresiv tager man ekstra godt fat i stangen, og på den måde kan du få meget krampe i underamen.

Det går væk med tiden, det gjorde det ved mig, idet den muskel også bliver stærkere.

Du kan tage noget kreatin pulver, hvis du ikke allerede gør det. Det øger muskelmassen, og nedsætter muskelømhed.

Mvh.
Hieron
Jamen, jeg prøver at pumpe

Hieron skrev:Hmm

Du skal regne med at du træner underarmen idet du træner biceps. Når man bliver aggresiv tager man ekstra godt fat i stangen, og på den måde kan du få meget krampe i underamen.

Det går væk med tiden, det gjorde det ved mig, idet den muskel også bliver stærkere.

Du kan tage noget kreatin pulver, hvis du ikke allerede gør det. Det øger muskelmassen, og nedsætter muskelømhed.

Mvh.
Hieron

Jo men det føles nu ikke umiddelbart som en krampe, bare en stærk næsten skærende smerte i musklen når jeg lægger vægten fra mig. Tja jeg ved ikke med kreatin, det er ikke noget jeg ser nogen speciel grund til at tage. Det er ikke lige mig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Glem kreatinen...Det kan ikke være rigtigt at du ikke kan træne alm. uden at få smerter.

Jeg har hørt mange måder man kan få seneskedehindebetændelse til at gå væk på. Holde sig i ro, bruge armen så meget som muligt, ta´ piller osv. Men jeg vil som sagt foreslå dig at kontakte læge og få konstateret hvad det er. Så kan du samtidig få af vide hvad du skal gøre for at smerten skal forsvinde. Jeg tror ikke der er så meget andet vi kan gøre/sige herfra.

Held og lykke med det.
~ The Will Is Everything ~
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Hmm.

Har du kun smerte når du ligger vægten fra dig?

Troede først det var en fiber, men så er man ikke i tvivl.

Det kan også være seneskedehindebetændelse, eller bare en overbelastning.

Tror nok mere på det er en overbelastning.
When you´re as great as I am, it´s hard to be humble - Muhammad Ali
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N

Det er idet jeg slipper vægten og musklen slapper af. Som sagt en skærende smerte. Det sker ved curl øvelser, øvelser hvor jeg træner biceps.
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg får den selv når jeg laver Preacher Curl .. ved ikke hvorfor , får den ikke i Alm Curls
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Jeg har haft nøjagtigt det samme problem i godt et halvt år nu, og jeg må desværre fortælle at jeg stadig er ude af stand til at tage curls til biceps.
Smerten kommer for mit vedkommende også kun når man lægger stangen fra sig, og da det er rigtigt at det gør mindre ondt med hammer, så er det desværre ikke en løsning da det kommer til at gøre lige så ondt. Jeg har prøvet at holde armene i ro i over en måned samt lave andre øvelser, men det er åbenbart ikke noget der bare forsvinder.

Jeg har heller aldrig fået et reelt svar på hvad problemet skyldes eller hvordan man overkommer det, men du er langt fra den eneste med dette problem.

Geografisk sted: Kokkedal

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Cton skrev:Jeg har haft nøjagtigt det samme problem i godt et halvt år nu, og jeg må desværre fortælle at jeg stadig er ude af stand til at tage curls til biceps.
Smerten kommer for mit vedkommende også kun når man lægger stangen fra sig, og da det er rigtigt at det gør mindre ondt med hammer, så er det desværre ikke en løsning da det kommer til at gøre lige så ondt. Jeg har prøvet at holde armene i ro i over en måned samt lave andre øvelser, men det er åbenbart ikke noget der bare forsvinder.

Jeg har heller aldrig fået et reelt svar på hvad problemet skyldes eller hvordan man overkommer det, men du er langt fra den eneste med dette problem.

Jeg har ikke været til lægen med det. Men det er der måske nogle af jer der har ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Skader