Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

troublemaker skrev:Tror du ikke det mest fornuftige vil være at spørge egen læge/psykiater omkring dine spørgsmål?

Sildokaj skrev:troublemaker skrev:Tror du ikke det mest fornuftige vil være at spørge egen læge/psykiater omkring dine spørgsmål?
Nej, det tror jeg ikke. Det er min læge slet ikke i stand til at svare på

Sildokaj skrev:Hej BB-folket.
Jeg tager af og til opiater/opioider mod ryg- og nakkesmerter, og nogle gange også bare for at hygge mig. Jeg har dog hørt at visse smertestillende midler nedsætter testniveauet i kroppen, hvilket jeg selvfølgelig ikke er interesseret i. Jeg kunne derfor godt tænke mig lidt viden omkring hvor slemt det egentlig er, evt. en oversigt over forskellige opiater/opioiders effekt på testosteronen.
Jeg tager primært tramadol, men af og til også metadon. Svjv har tramadol ingen effekt på test, men hvad med donerne?
Jeg har ikke haft held med google, så hvis nogen af jer ligger inde med viden omkring dette, vil jeg meget gerne høre fra jer.
Mvh.
Btw, hvis i kender til andre negative bivirkninger i relation til BB må i også gerne nævne dem. Jeg er godt klar over at det virker sløvende på CNS, og derfor tager jeg dem kun i hyggetilfælde dagen inden offdag (efter træning).

troublemaker skrev:Sildokaj skrev:troublemaker skrev:Tror du ikke det mest fornuftige vil være at spørge egen læge/psykiater omkring dine spørgsmål?
Nej, det tror jeg ikke. Det er min læge slet ikke i stand til at svare på
Det lyder mærkeligt siden det enten er din læge eller psykiater som udskriver recepten. :-) Men håber da for din egen skyld, at der er en som har mere viden omkring medicin end din læge :-)

Svend Fipskæg skrev:Du er godt klar over at det ikke er noget man skal lege med, ikke?

Svend Fipskæg skrev:Du er godt klar over at det ikke er noget man skal lege med, ikke?

Sildokaj skrev:Jo, jeg holder mig også kun til ansvarlige doser, no worries

Xiva skrev:Hvad han vil fylde sig med, hvor meget og hvor ofte er da helt op til ham.
Han stiller et spørgsmål, som der ikke er en eneste har svaret på endnu.
Så vidt jeg ved, som du selv nævner så har tramadol ikke en effekt på dit test.
Morphin og andre opioder påvirker dit test, præcis hvor meget kan jeg ikke lige oplyse dig. Søg eventuelt på pubmed, der er jeg sikker på du kan finde det.
Mit umiddelbare gæt, er at effekten er så lille, at det ikke påvirker din vækst ! - Især ikke hvis du kun tager det, et par gange om ugen.

Biggalow skrev:Der er 3 studier med rotter, hvoraf 2 Abdellatief2014, Ahmed2014, viser at tramadol sænker testosteron, hvorimod 1 studie ikke finder denne effekt, Ceccarelli2006
Hertil viser Abdellatief2014 følgende forandringer i testiklerne:´
- Tuberne hvor sædceller bevæger sig igennem bliver mindre (ikke godt)
- Epitelet som udgør størstedelen af tuberne bliver også mindre, hvilket kan reducere et effektivt miljø for sædceller, samt kan nedsætte den hjælp som epitelet udøver til sædceller med at bevæge sig i starten af deres rejse (ikke godt)
- Sertoli cellerne der fungere som et slags stillads for sædceller når de modnes, udviser forandringer (ikke nødvendigvis godt)
- Leydig cellerne der findes i bindevævet mellem tuberne, er hovedproducenten af testosteron. Disse celler udviser nogle morfologiske forandringer. (svarer måske på hvorfor testosteron niveauet sænkes)
Det her er kun studier omkring fertilitet og hormoner. Der er utallige bivirkninger ved det lort. Hertil pga neuroplasticitet i CNS kan langtidsforbrug af opioider fører til at kroppen ikke længere kan regulere sin smerteterskel, herefter kan man komme i en kronisk smertetilstand (smertehelved) som ikke er til at fjerne igen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 124 gæster