Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1653
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1650

Følg bodybuilding.dk på

Snydt på DBA

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Står i den uheldige situation, at jeg nok er blevet snydt på dba.dk... Snakkede med en gut, der ville sende mig en billet til Skanderborg festival, gav ham mine oplysninger etc., fik kontonr. og overførte til ham i torsdag, hvorefter han sagde, han ville sende billetten fredag..

Nu har vi så onsdag og jeg har stadig ingen billet modtaget, han svarede ikke på min besked igår, idag og mit opkald i dag, så har indstillet mig på, at jeg er blevet snydt...

Spørgsmålet er så: Kan jeg overhovedet gøre noget? Føre pengene retur eller?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Politi anmeld ham.
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Intet galleri

Ja der er sku ikke andet at gøre end at anmelde ham.. Typisk at der skal være sådan nogen folk

Geografisk sted: København

Moberg skrev:Står i den uheldige situation, at jeg nok er blevet snydt på dba.dk... Snakkede med en gut, der ville sende mig en billet til Skanderborg festival, gav ham mine oplysninger etc., fik kontonr. og overførte til ham i torsdag, hvorefter han sagde, han ville sende billetten fredag..

Nu har vi så onsdag og jeg har stadig ingen billet modtaget, han svarede ikke på min besked igår, idag og mit opkald i dag, så har indstillet mig på, at jeg er blevet snydt...

Du kan som sådan ikke gøre noget, via banken.

Men da du nok har navn osv. kan du true med politi anmeldelse osv.

En anden mulighed er at søge efter ham på facebook/de gule sider/krak. Er det en lille lømmel på 15 år, så se om han har noget familie som venner, helst forældre og så skriv til dem, om de er klar over hvad deres søn laver.

En tredje mulighed ville være at troppe op på hans adresse.

Geografisk sted: Esbjerg

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Uff ham "købte jeg en billet af sidste år.

Havde hans banknummer men banken har tavshedspligt så de kan ikke gøre noget (de var faktisk ret ligeglade). hans telefonnnummer var fra taletids kort og han havde ret mange numre kunne politiet oplyse. Politiet fangede ham ved at han endag lænsede sin konto i banken og bankmanden ringede så til politiet.

Jeg anmeldte ham. han et ret langt dosier med svindel numre. han kom i retten og ja så skete der ikke mere. manden har ingen penge og du får dem aldrig igen. han bliver sikkert dømt for erstatning, men hvordan skal han betale. jeg har ikke set mine penge siden.

men anmeld ham da og skriv ligeledes til DBA så de kan slette hans profil.

Jeg var ret blåøjet da jeg blev hustlet af ham, så jeg så ikke de åbenlyse mangler i historien...
jeg var bare glad for at finde så billige billetter 3 uger inden skanderborg... ](*,)
Sidst rettet af Kidde 9. jun 2010, 12:59, rettet i alt 1 gang.
[Gefährlich ist wer Schmerzen kennt]
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar

Det er jo dumt, dumt dumt at overføre penge på den måde. Bliver rigtig svært at få dem igen, men politi anmeldelse er nok den eneste mulighed.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Jyden fra vest skrev:
Moberg skrev:Står i den uheldige situation, at jeg nok er blevet snydt på dba.dk... Snakkede med en gut, der ville sende mig en billet til Skanderborg festival, gav ham mine oplysninger etc., fik kontonr. og overførte til ham i torsdag, hvorefter han sagde, han ville sende billetten fredag..

Du kan som sådan ikke gøre noget, via banken.

Men da du nok har navn osv. kan du true med politi anmeldelse osv.

En anden mulighed er at søge efter ham på facebook/de gule sider/krak. Er det en lille lømmel på 15 år, så se om han har noget familie som venner, helst forældre og så skriv til dem, om de er klar over hvad deres søn laver.

En tredje mulighed ville være at troppe op på hans adresse.

Sådanne personer er ret ligeglade med anmeldelser og trusler. han har sikkert adresse på et eller andet hjem, men er der sikkert aldrig og er ligeledes umulig at opspore.

1. Politiet
2. Sig farvel til dine penge
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar

Old school skrev:Det er jo dumt, dumt dumt at overføre penge på den måde. Bliver rigtig svært at få dem igen, men politi anmeldelse er nok den eneste mulighed.

Selvfølgelig er det dumt, men når han bor i den anden ende af landet, er der jo ikke andre muligheder, når PostDanmark har afskaffet det at sende pr. efterkrav...

Jeg har kun hans navn og et mobilnr., der ikke fører nogle steder hen, så kan heller ikke anmelde ham... Er utroligt man skal straffes for at være godtroende...

Har været et fjols ikke at få personlige oplysninger etc., men midt i al euforien over endelig at have fundet en billet, tænkte jeg ikke over, at idioten ville snyde mig.. Han tilbød mig tre billetter, da jeg havde skrevet, at jeg søgte en eller flere billetter... Spurgte om han ville sælge bare en enkelt, hvilket ikke var noget problem, da hans kæreste bare skulle af med dem, da hun ikke selv kunne deltage alligevel...

For satan da...
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Moberg skrev:
Old school skrev:Det er jo dumt, dumt dumt at overføre penge på den måde. Bliver rigtig svært at få dem igen, men politi anmeldelse er nok den eneste mulighed.

Selvfølgelig er det dumt, men når han bor i den anden ende af landet, er der jo ikke andre muligheder, når PostDanmark har afskaffet det at sende pr. efterkrav...

Jeg har kun hans navn og et mobilnr., der ikke fører nogle steder hen, så kan heller ikke anmelde ham... Er utroligt man skal straffes for at være godtroende...

Har været et fjols ikke at få personlige oplysninger etc., men midt i al euforien over endelig at have fundet en billet, tænkte jeg ikke over, at idioten ville snyde mig.. Han tilbød mig tre billetter, da jeg havde skrevet, at jeg søgte en eller flere billetter... Spurgte om han ville sælge bare en enkelt, hvilket ikke var noget problem, da hans kæreste bare skulle af med dem, da hun ikke selv kunne deltage alligevel...

For satan da...

haha samme historie..

om du så havde fået dem var de jo nok også falske..
jeg kan huske begge navne på min Hustler... just incase..

hvor fører nummeret hen ? det jeg fik var mobil og var slukket. men tjekkede adressen og ringede så til det. en ældre mand tog det og jeg spurgte efter gutten og han sagde at jeg nok var den 25. den dag der havde ringet og hørt efter ham.

Du anmelder ham til politiet og giver dem banknummeret. så skaffer de navn fra banken og ja så skulle det køre derfra.
Brugeravatar

Kidde skrev:
Moberg skrev:

For satan da...

haha samme historie..

hvor fører nummeret hen ? det jeg fik var mobil og var slukket. men tjekkede adressen og ringede så til det. en ældre mand tog det og jeg spurgte efter gutten og han sagde at jeg nok var den 25. den dag der havde ringet og hørt efter ham.

Du anmelder ham til politiet og giver dem banknummeret. så skaffer de navn fra banken og ja så skulle det køre derfra.

Jeg kan intet finde på nummeret nogen steder.. Han svarer ikke mine SMS'er og tager ikke mine opkald... Ingen telefonsvarer eller noget... Men kan ingen adresse eller noget navn finde - skønt...

Har hans kontooplysninger, så vha. dem kan jeg simpelthen anmelde ham? Det kunne da være ret nice, at få idioten anmeldt... Nu giver jeg ham indtil lørdag, hvor jeg vender tilbage til Århus for at se, om jeg har modtaget noget... Har jeg ikke det, anmelder jeg ham...
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Moberg skrev:
Kidde skrev:
Moberg skrev:

For satan da...

haha samme historie..

Jeg kan intet finde på nummeret nogen steder.. Han svarer ikke mine SMS'er og tager ikke mine opkald... Ingen telefonsvarer eller noget... Men kan ingen adresse eller noget navn finde - skønt...

Har hans kontooplysninger, så vha. dem kan jeg simpelthen anmelde ham? Det kunne da være ret nice, at få idioten anmeldt... Nu giver jeg ham indtil lørdag, hvor jeg vender tilbage til Århus for at se, om jeg har modtaget noget... Har jeg ikke det, anmelder jeg ham...

Pardon my french. men selvfølgelig kan du ikke finde noget og selvfølgelig er der ingen der svarer, han har fået sine penge og sikkert også allerede hævet dem igen og så er det det.
jeg ventede nok 3 dage , hvorefter jeg ringede til den bank som banknummeret tilhørte. han kunne/ville intet gøre.

Tag et billede af din overførsel og anmeld så ellers til politiet. Mere kan du ikke gøre.
Brugeravatar

Min bedre halvdel har prøvet det en gang eller to på noget der hedder Trendsales..

Og jeg gjorde det at jeg gik ned i Danske Bank som var den bank han havde oplyst og satte 10 kr. ind på hans konto, retur kom der en kvittering med hans navn på, fandt ham på facebook og tilføjede ham via midt navn, og naiv som han var kvitterede han med en godkendelse..

Der var ingen adresse på hans navn på krak osv., men på facebook stod den pænt og nydeligt akkompagneret med en mailadresse.. Jeg skrev så en mail med et par velvalgte ord, at jeg gerne så min bedre halvdel fik hendes penge retur ellers så skulle mig og mine logebrødre om man vil med glæde afholde vores årlige generalforsamling i Nyborg..

Wupti kom der en undskyldning om at der måtte være gået noget galt, og han selvfølgelig beklagede meget og to dage senere var beløbet retur.. :D
Hellere krudt i pistolen end krudt i røven!

Geografisk sted: København S

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World Brøndby
Fitness World Frederiksberg
fitness world Englandsvej

Min kæreste har lige været udsat for det samme. Det var bare med en Iphone. Køberen virkede troværdig osv og jeg sagde hun skulle springe til. Men da min kæreste havde overført pengene svarede personen ikke mere. Min kæreste kom så i kontakt med en anden køber (snyderen solgte 2 iphones for et konkurs ramt firma, sagde hun) og den anden køber havde prøvet at ringe personen op. Det var så en person på Bornholm, som den anden køber fik fat i. Min kæreste tog i banken og fik udleveret addresse og fuldt navn + mobilnummer på snyderen og vi kørte derefter ned til politiet. De sagde, at det skulle meldes til københavns politi (det var i valby snyderen boede og vi er fra esbjerg bom bom :-k, flot fjols tænkte jeg bare. Hende den anden køber kunne godt anmelde det i aalborg ?? ) Min kæreste ringede derefter til snyderen og fortalte, at hun havde alle oplysninger på hende og at hun kun manglede at gå til politiet og at der allerede var en der havde meldt hende. Hun benægtede selvfølgelig, men ville gerne se på sin konto. I morges var pengene så sjovt nok tilbage på kontoen.

Men politimanden på politistationen sagde at der ikke blev gjort noget ved den slags sager medmindre der kom mange anmeldelser med konkrete beviser. Han sammenlignede det med Cykeltveri, som der har været så meget debat omkring.

Held og lykke - Det bliver svært for dig. Tror min kæreste skal være mega glad for at have fået sine penge tilbage.

Kan håbe min bankdame på forunderlig vis forbarmer sig og annullerer transaktionen, men jeg tvivler stærkt - det er vel også ulovligt?

Ellers må jeg håbe Amager Banken vil udlevere mandens navn eller være behjælpelige på anden måde... Fandeme surt at blive hustlet - selvom det kun er 900,-
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Se på det som billige lærepenge. Du er blevet klogere og det kostede dig kun 900kr. Det er da ikke så galt.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Se på det som billige lærepenge. Du er blevet klogere og det kostede dig kun 900kr. Det er da ikke så galt.

Alt er jo relativt... Hvis du føler, det er et greb i lommen, må du gerne få mit kontonr. ;)

Men ja, billige lærepenge, der samtidig koster mig deltagelsen i dette års Skanderborg Festival...
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Moberg skrev:Kan håbe min bankdame på forunderlig vis forbarmer sig og annullerer transaktionen, men jeg tvivler stærkt - det er vel også ulovligt?

Ellers må jeg håbe Amager Banken vil udlevere mandens navn eller være behjælpelige på anden måde... Fandeme surt at blive hustlet - selvom det kun er 900,-

Tror da godt du ka få banken til at annullere det? eller trække dem tilbage og nej tror ikk det er ulovligt, , har jeg hvert fald prøvet det var bare, hvor jeg havde bestilt noget tøj fra USA og det kom aldrig, så sagde jeg til banken såen såen. det var der ik noget problem i.

Danté skrev:
Moberg skrev:Kan håbe min bankdame på forunderlig vis forbarmer sig og annullerer transaktionen, men jeg tvivler stærkt - det er vel også ulovligt?

Tror da godt du ka få banken til at annullere det? eller trække dem tilbage og nej tror ikk det er ulovligt, , har jeg hvert fald prøvet det var bare, hvor jeg havde bestilt noget tøj fra USA og det kom aldrig, så sagde jeg til banken såen såen. det var der ik noget problem i.

Der er forskel på at lave en betaling med VISA og at overføre penge til en konto. At overføre penge til en anden persons konto er noget nær det dummeste man kan gøre, hvis ikke man kender personen. Du kan ligeså godt stikke en kuvert med 100-krone sedler i til en fremmed på gaden.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:
Danté skrev:

Der er forskel på at lave en betaling med VISA og at overføre penge til en konto. At overføre penge til en anden persons konto er noget nær det dummeste man kan gøre, hvis ikke man kender personen. Du kan ligeså godt stikke en kuvert med 100-krone sedler i til en fremmed på gaden.

Okay. :)

Har prøvet noget lignende. Min søn havde købt noget på scootergalleri men fik aldrig noget tilsendt. Jeg fik min bankdame til at ringe til hans bank "for at bekræfte hans identitet inden jeg overførte penge til ham" Tror hun stakte sig længere end hun er forpligtet til.
Så fandt jeg både hans og hans mors nummer på degulesider.dk Der var nu ingen af dem der blev glade for mit opkald, men efter et par dage stod pengene igen på kontoen.
Stærk er den som kan overvinde andre
Mægtig er den som kan overvinde sig selv
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 140.00

Har du betalt med VISA-kort kan du benytte dig af det der hedder indsigelsesordningen, hvor du underskriver en erklæring på at du aldrig har modtaget dine varer og så tilbagefører banken transaktionen.

Bankoverførsel er der intet at gøre ved desværre.

EDIT:
Jeg er klar over at trådstarter ikke har betalt med kort, det er mere ment som generel information :)

Har aldrig selv gjort brug af det, men det er da en mulighed:

http://www.privatbetaling.dk
Till I Collapse!
Brugeravatar

Geografisk sted: København S

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00