Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Sodavand hver dag?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg synes ikke jeg kunne finde en tråd hvor der direkte blev svaret på, hvor meget det "skader" at drikke 1 enkelt sodavand om dagen?

Så ja, hvor meget skader det? :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mellem 8 og 13,7. Det er der delte meninger om.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

ChristianR skrev:Mellem 8 og 13,7. Det er der delte meninger om.

Hvad "mellem 8 og 13,7" ? :)
Brugeravatar

stuffmeister skrev:

Hvad "mellem 8 og 13,7" ? :)

På skadelighedsskalaen ;)

Ej, du efterspørger et 'direkte svar på præcis hvor meget 1 sodavand om dagen skader'.

Det er der naturligvis ikke noget direkte svar på, da der er mange faktorer der spiller ind og flere sundhedsmæssige aspekter.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

Vil bestemt ikke anbefale det. Har selv lige fået en tandlæge regning på 2000,- for at få lavet 2 huller ](*,) Var på et tidspunkt inde i den onde spiral, hvor jeg hver dag efter skole kom hjem og så mig nødsaget til at nappe en cola, for at få hovedet og kroppen i gang igen. [-X Du kan finde noget der er LANGT sundere, og som tilfredsstiller samme behov. Hvis det er, så drik light-versionerne :) Jeg har selv lige været i tyskland og købt 3 kasser Ice Tea White Peach - uden sukker, de er stadig måms! :dance:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

Kostplan: Vis kostplan

steveowe skrev:Vil bestemt ikke anbefale det. Har selv lige fået en tandlæge regning på 2000,- for at få lavet 2 huller ](*,) Var på et tidspunkt inde i den onde spiral, hvor jeg hver dag efter skole kom hjem og så mig nødsaget til at nappe en cola, for at få hovedet og kroppen i gang igen. [-X Du kan finde noget der er LANGT sundere, og som tilfredsstiller samme behov. Hvis det er, så drik light-versionerne :) Jeg har selv lige været i tyskland og købt 3 kasser Ice Tea White Peach - uden sukker, de er stadig måms! :dance:

Jeg gør det heller ikke mere. Jeg gjorde det for et par år siden, og det har resulteret i at jeg har ætset min emalje, og nu får jeg isninger i tænderne konstant :)
Jeg prøver at tilfredsstille min "lækre tørst" med kakaomælk :)
Brugeravatar

Jeg har drukket Pepsi Max næsten hver dag i flere år og der er absolut ingen skader på mine tænder.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

steveowe skrev:Vil bestemt ikke anbefale det. Har selv lige fået en tandlæge regning på 2000,- for at få lavet 2 huller ](*,) Var på et tidspunkt inde i den onde spiral, hvor jeg hver dag efter skole kom hjem og så mig nødsaget til at nappe en cola, for at få hovedet og kroppen i gang igen. [-X Du kan finde noget der er LANGT sundere, og som tilfredsstiller samme behov. Hvis det er, så drik light-versionerne :) Jeg har selv lige været i tyskland og købt 3 kasser Ice Tea White Peach - uden sukker, de er stadig måms! :dance:

2000 for 2 huller?!!!!!. Fååååårk jeg for nogle regninger at betale når den kære børnetandlæge ikke vil have mig længere :evil:

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.50

thiel skrev:

2000 for 2 huller?!!!!!. Fååååårk jeg for nogle regninger at betale når den kære børnetandlæge ikke vil have mig længere :evil:

Ja, der er både for- og ulemper ved at fylde 18 :verysad:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

Du ved jo udmærket hvilke parametrer det er stuffmeister spørger inden for, "ChristianR". Der er ingen grund til at lege dum. Vi skal alle hjælpe hinanden. Husk hvad Chris de Burg synger. "Peace and goodwill to all men."
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Nu er det jo sådan, at alle sodavand, selv danskvand, indeholder phosphorsyre, som er skadeligt for tænderne. Men hvis man er flittig med tandbørsten er det ikken noget problem
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Bay skrev:Jeg har drukket Pepsi Max næsten hver dag i flere år og der er absolut ingen skader på mine tænder.

Jeg drikker omkring 2 liter pepsi max hverdag, og har gjort det i 8-10 år, og tandlægen siger at jeg har stærke tænder.... Selvom hun selvfølgelig hellere så jeg drak vand :D
£isbeth
Quadratisch, praktisch, gut!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Haslev

Galleri: Vis galleri (3)

Det med at skade tænderne ved at drikke sodavand kommer meget an på hvilken ph-værdi dit spyt har, mange der har meget surt spyt døjer meget med huller i tænderne, og skal derfor passe ekstra på når de drikker sodavand, folk der har meget basisk spyt kan mere roligt drikke sodavand, fordi deres spyt er bedre til at neutralisere syren i colaen.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster