Tr.Bjørn skrev:Nu ved jeg ikke om det er vigtigt at det er med DB eller BB. Men ellers var sådan noget som sideplanke eller russian twists vel en mulighed? Da jeg gik til fægtning lavede vi en øvelse hvor vi lå med benene i vejret og armene ud til siden, og skulle så kører benene fra side til side. Undskyld hvis det er ubrugeligt

Alle svar er velkomne, da det får mig til at tænke kreativt når jeg overvejer diverse forslag, uanset hvor gode eller dumme de er

- så mange tak!
Det er egentligt ikke så vigtigt om det er med DB, BB, eller kabel for den sags skyld. Side planke duer ikke da den er isometrisk. Jeg laver allerede full contact twists om mandagen i forbindelse med programmet, så jeg tror ikke jeg skal til at bytte ud med endnu en øvelse der twister fremfor direkte kontraktion. Men jeg er ikke sikker. Jeg vil i hvert fald være sikker på at ramme QL så direkte som muligt.
Men da du nævnte side planke så kom jeg i tanke om side hip thrusts med vægt på, men jeg kan ikke rigtigt vurdere hvor godt den svarer til side bend. Måske kan jeg lave side bends i et kabeltårn, men jeg er bange for at vægten bliver for meget begrænset af den ekstra stabilisering det kræver at trække horisontalt på den måde. Men igen, er jeg overhovedet ikke sikker.
Og ellers er vi tilbage ved DB side bend på incline bænk eller lign ala
denne. Kan dog ikke lige huske om centeret har sådan en skrå platform til det.
Måske kan jeg lave uneven
overhead barbell side bend og måske er det bedre i forhold til min skade?
Måske en eller anden form for side crunch?
Jeg vil i hvert fald gerne lige veje mulighederne af før jeg eventuelt tager den simple løsning og går over til almindelig DB side bend