Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1580
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1578

Følg bodybuilding.dk på

Søger ildsjæle

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej

Jeg mangler et par kompetente gutter til at kommenterer på et projekt jeg har gang i. Gerne nogle som har trænet en del, og har godt kendskab til miljøet samt træning i al almindelighed. Har længe funderet over hvorfor der ikke bliver gjort mere online for dem som bruger det halve af deres liv i træningscentret, så nu har jeg selv taget initiativet.

Skal have nogle indputs til det at fører træningsdagbog og lægge program, det handler om et online system som i øjeblikket er under udvikling. Har brug for alle de gode råd som I kan komme med, så vi kan få lavet jer og alle de andre med interesse i deres krop et gal system!

Vil ikke offentliggøre systemet her, da det stadig et i beta, men er der nogen som har interesse i at give en hånd med og måske sætte sit eget præg på systemet så smid en besked, og så vil jeg præsenterer jer for systemet.

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Glæder mig til at se det færdig.. ville rigtig gerne hjælpe, men er selv startet som motion/fitness center ejer her i oktober så har nok at se til :shock:

Men held og lykke med det :D
Følg dit hjerte, lav hvad du elsker - og nyd det.

Geografisk sted: Vordingborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

Okay det er sku da mega cool =D> .

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog

Der er lavet et program der hedder ProTrack, som er lavet til at indskrive træning og kost m.m.
Jeg har det, men har ikke fået taget mig sammen til at bruge det.

Der er jo trods alt et par online forums:
Motion-online
Bodybuilding.dk
BOdyhouse.dk
(link slettet)

udover det er der iform.no og en det helse/fitness sider, så helt forsømte er vi ikke. :D

Online udbuddet i forbindelse med bodybuilding er vel bare proportionalt med efterspørgslen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Nu ved jeg ikke helt præcist hvad det er du har tænkt dig. Men mener ikke der er en efterspørgsel efter flere online bodybuilding communities. Som Bjørn skriver findes der allerede en del. t-nation findes også udover dem han nævner.

Så kunne forestille mig det er rimelig hårdt marked at træde ind i, med mindre du har et eller andet unikt, som brugerne har behov for. Ellers må du bare skabe det behov jo :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Kostplan: Vis kostplan

Er glad for at se at der er kommet noget respons på mit indlæg.

Nu må I ikke misforstå mig, der er mange gode alternativer blandt disse communities på nettet efterhånden, og har selv været aktiv bruger af et par af disse sider. Umiddelbart ville man kunne sige at I ikke bliver forsømt, men har et lidt et andet synspunkt på det. Er programmør af profession og er ved at være træt af at brugere bliver lukket ind i opensource løsninger som knap nok er tilpasset målgruppen. Så kan man selvfølgelig sige at nogle har nogle små funktioner som gør at de kan vække folks interesse fordi det gør at systemet rent faktisk har en relation til sidens besøgende. En af disse funktioner kunne f.eks. være styrkelisten her på sitet, det er en lille ting, men en ting som relaterer til målgruppen.

Igen må I ikke misforstå mig, har meget respekt for de communities som formår at skabe brugere, da jeg selv er i branchen ved jeg præcis hvor svært det er at sparke et projekt som dette i gang. Men da træning er min store lidenskab, er jeg sikker på at vi får skabt noget unikt her. (Når jeg siger vi er det fordi jeg håber at få en masse gode input til systemet fra jer gutter) :D

Status på systemet er at det stort set var færdigt, da jeg valgte at tage to skridt tilbage for at implementerer en ny teknologi som giver os en masse flere muligheder i fremtiden, med hensyn til interaktion mellem brugerne af systemet.

Nu sidder nogle af jeg sikkert og tænker, nu ikke endnu en ung gut med storhedsvanvid, og kan ikke bebrejde jer, dem er der alt for mange af. Men realiteten er at systemet er på vej, og kompetencerne til at implementerer jeres ønsker, så giv det en chance og kom med nogle input hvis i har tid og lyst.

Og så lige min respekt til "-$-Pedersen-$-", godt gået mester! Altid fedt at hører om en jævnaldrende iværksætter som opnår noget, held og lykke med centret. Skriv hvis du får brug for hjælp til hjemmesiden, kører til daglig et et webbureau.

Jeg må sige det lyder spændende og jeg er da villig til at prøve det, hvis du får noget op at køre :)

- Bliver det "kun" et community over nettet, eller kommer det også programmer til folk? Altså fx et der indeholder kost, træning og lignende-indskrivning, eller?

- lidt lige som ProTrack som (Simon var det?) snakker om.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Der er flere hovedaspekter i mit system, men det der kommer til at veje tungt er min såkaldte online ”træningsdagbog”. Her er der mulighed for at angive status, og se sin progression over tiden på forskellige områder. Denne dagbog bliver så en integreret del i en forumdel, så man kan dele sin progression med andre hvis dette ønskes. Der bliver ligeledes lagt mange timer i en ordentlig gallerifunktion til hver enkelt bruger , som ligeledes kan offentliggøres i brugeres profilinformation.

Lyder rigtig rigtig spændende. Hvis du stadig har brug for testere osv, så kan du bare skrive en pm/pb/hvad det nu hedder til mig :)

Geografisk sted: Grenaa

Flexerit skrev:Der er flere hovedaspekter i mit system, men det der kommer til at veje tungt er min såkaldte online ”træningsdagbog”. Her er der mulighed for at angive status, og se sin progression over tiden på forskellige områder. Denne dagbog bliver så en integreret del i en forumdel, så man kan dele sin progression med andre hvis dette ønskes. Der bliver ligeledes lagt mange timer i en ordentlig gallerifunktion til hver enkelt bruger , som ligeledes kan offentliggøres i brugeres profilinformation.

altså alt som man også kan her, bare i en bedre funktion satser du på?

Dagbog/Logbog er jo det samme. Og det samme kan man jo på motion-online, get-big og vores site, Bodybuilding.dk jo.

Billeder og galleri har vi jo også her.

Så..?
surprise me :)

Styrkeliste

Nu er træningsdagbog/logbog jo en definitionssag, og hvis folk er tilfredse med det der eksisterer rundt på de sider du nævner her kan jeg kun se at folk vil blive positivt overraskede over hvad der er muligt i mit system.
Et opensourcesystem som f.eks. phpbb som er benyttet her på siden, kan man ikke komme udenom har nogle begrænsninger. Disse systemer kan dog modificeres ganske betydeligt, hvilket jeg også selv benytter mig af. Min højeste prioritet er dog at modificere systemet betydeligt mere end det er set nogle andre steder, hvilket skaber nogle spændende nye muligheder.

Flexerit skrev:Nu er træningsdagbog/logbog jo en definitionssag, og hvis folk er tilfredse med det der eksisterer rundt på de sider du nævner her kan jeg kun se at folk vil blive positivt overraskede over hvad der er muligt i mit system.
Et opensourcesystem som f.eks. phpbb som er benyttet her på siden, kan man ikke komme udenom har nogle begrænsninger. Disse systemer kan dog modificeres ganske betydeligt, hvilket jeg også selv benytter mig af. Min højeste prioritet er dog at modificere systemet betydeligt mere end det er set nogle andre steder, hvilket skaber nogle spændende nye muligheder.

Bare lige så vi begge er enige, så er det ikke kritisation jeg kommer med, jeg syntes det lyder som et spændende projekt du har gang i, dog er jeg stadig lidt skeptisk... men jeg ser da alligevel frem til, man kan komme til at prøve det.

Styrkeliste

Jeg er fuldt ud indforstået, kan godt forstå hvis folk er skeptiske. Kan altid bruge konstruktiv kritik :)

Kan godt se ting som kan ændres på div. fora vi bruger idag, så jeg er villig til at teste din idé, for at se om der er en betydelig ændring.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Kostplan: Vis kostplan