Så dum som jeg er, har jeg søgt forkert uddannelse. Skulle på Erhvervsøkonomi (HA), men er åbenbart kommet til at søge Erhvervsøkonomi. Som rigtig hedder Erhvervsøkonomi med tilvalg. Som udelukkende eksisterer i århus og som jeg aldrig har hørt om, derfor troede jeg det var HA jeg søgte.
Derfor har jeg nogle muligheder som jeg har lidt under en uge til at finde ud af:
1. Læse erhvervsøkonomi som jeg ikke har lyst til da den ikke kan bygges med merc men soc.
2. læse 1 år på erhvervsøkonomi for derefter at skifte til HA og starte forfra.
3. Arbejde 1 år mere med fuldtidsarbejde hvis jeg kan finde et. Som så bliver mit 4 sabatår i alt.
4. Pendle 4 timer fra århus til herning hver dag og starte på HA i herning og så have mulighed for at blive skiftet til århus efter et år.
5. Bo i herning i 1 år for at studere der og derefter blive flyttet til århus.
Jeg er lidt irriteret lige nu, for jeg har jo lige haft et helt år med arbejde. Vil gerne igang, men ikke i fucking herning
. Vil også gerne bo med kæresten i århus.Hvad ville i gøre i min situation? Nogen som har læst det første år på HA som ved om man evt. kan gennemføre det blot ved at læse derhjemme det meste af tiden, så jeg ikke behøver at pendle 5 gange i ugen? Og nogen som selv er igang med dette pendle fis lige nu. Umiddelbart vil det tage 2 timer hver vej.
Derfor udnytter jeg den bedste løsning lige nu. Spørg bb.dk!

EDIT: kan se der også er ledige pladser i ålborg