Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1243
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1240

Følg bodybuilding.dk på

SPAM mails, får i også dem?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej alle på siden, jeg får en del spam mails ca 5-8 stk om ugen og jeg blokere sender adressen hver gang da jeg ikke er interesseret i og ved at de sikkert er scam eller virus så sletter og ser ikke videre på hvad de tilbyder.

Men hvordan får de fat i ens email adresse, jeg ved godt at der er cookies men hvordan kan de linke til specifikke områder og områder der slet ikke rammer en.

F.eks har jeg ikke brug for links til potens forøgende medicin eller andet der er alder relateret.

Jeg er bare godt træt af spam mails men kan man sammenligne det med nej tak til reklamer, da det ikke bliver overholdt alligevel?

Diskuter :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Alle får dem. Jeg er i praktik på en tegnestue, hvor jeg har fået tildelt en e-mailadresse som aldrig er blevet brugt før.
Efter en dag på virksomhedens HP begyndte jeg at modtage skidtet.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog

Jeg fik en god SCAM-mail fra 'skat' for nogle dage siden, om jeg havde fået 1134kr tilbage. Meget prof lavet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Jeg fik en god SCAM-mail fra 'skat' for nogle dage siden, om jeg havde fået 1134kr tilbage. Meget prof lavet.

Hvad endte det med for dig? Jeg har fået penge tilbage men fra selskaber jeg er registreret i og er en del af.

Jeg hoppede ikke på den. Det lugtede lidt for meget, at de bad om først navn og adresse og siden kortoplysninger.

Hvor mange penge blev der trukket?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Jeg hoppede ikke på den. Det lugtede lidt for meget, at de bad om først navn og adresse og siden kortoplysninger.

Hvor mange penge blev der trukket?

Ingen da du ikke skal oplyse kort oplysninger til fremmede selvskaber, stop altid med det med kortoplysninger hvis man bliver spurgt om det og er i tvil.

Jeg har 7-9-13 aldrig haft problemet på en privat mailadresse. Firmamailadresser eller andet, som er synlige på en hjemmeside eller på anden vis på nettet, så slipper man ikke.

Forskellen mellem spammails og reklamer generelt er, at afsenderen af spam ikke har forpligtelser af nogen art, i og med at de lader hånt om alt hvad der hedder lovgivning og bare skyder mails ud til tilfældige. Selve afsendelsen koster jo ikke noget, uanset antallet af modtagere, og der findes masser af software, som er lavet specifikt til at støvsuge hjemmesider for mailadresser.

Hvis bare én eneste ud af mange tusind, eller hundredetusinde, modtagere går i fælden, har det jo kunnet betale sig. Som du selv skriver, er det alm. sund fornuft ikke at udlevere kortoplysninger eller andre personlige oplysninger. En reél henvendelse fra eks. Skat eller din bank ville jo heller aldrig komme som en e-mail på den måde.

Reputation point: 10

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster