Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Spinning uden at tabe mig

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, jeg har trænet styrketræning siden slutningen af sommerferien, vil ikke sige bodybuilding, men har taget 3 kg muskler på og ca 2 kg fedt, ca.
Jeg er 17 år er meget spinkelt bygget, og er derfor glad for det jeg har taget på. Jeg elsker at spinne, løbe og cykle langt på racercykel.

Hvordan skal jeg gøre det uden at tabe noget af det jeg har taget på, heller ikke fedt? Tænker kostmæssigt, hvad skal jeg spise før, efter og under. Jeg har heller ikke lyst til at alle de muskler jeg har fået i mine arme, "kravler" ned i mine ben. (ja jeg har også trænet ben :-({|= )

Håber på et godt svar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du får ikke store ben af cardio, og du skal bare spise nok til at ligge i energioverskud. Få masser af kulhydrat især omkring træning.
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Jiyan skrev:Du får ikke store ben af cardio, og du skal bare spise nok til at ligge i energioverskud. Få masser af kulhydrat især omkring træning.

Tænker mere at hvis jeg ikke får det rigtige lige op til, så når der ikke er mere energi at tage af, så tager min krop fra mine muskler/fedt depoter. Så vil en vand med druesukker i være nok? Det er det jeg bruger nu.

Bare sørg for at spise nok. Druesukker umiddelbart inden aerob træning er under cardiopas < 60 min er ikke så tilrådeligt igen.

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev: Druesukker umiddelbart inden aerob træning er under cardiopas < 60 min er ikke så tilrådeligt igen.

Hm det mådu lige uddybe lidt? :)

Det kan sænke den aerobe kapacitet da højt insulin kan hæmme forbrænding af intramuskulært glykogen en anelse.

Reputation point: 65

Tak! Jeg vil prøve at spise så meget jeg kan og drikke min druesukker inden/under træning. Tak!

Tyndfyr skrev:Jeg er 17 år er meget spinkelt bygget, og er derfor glad for det jeg har taget på. Jeg elsker at spinne, løbe og cykle langt på racercykel. r

Stop med det. Desuden bliver du impotent af de smalle cykelsadler.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Jeg er godt nok en pige. - Men jeg dyrker op mod 14-16 timers cardio om ugen, i form af hhv. løb, spinning/cykling og svømning, samtidig med flere dages styrketræning, og for ikke at blive en streg i luften, spiser/drikker jeg en hel del. Du skal være bevidst om, at det du spiser ikke bare skal bestå af gulerødder, agurker og kylling. - Ikke at du ikke skal spise det, for det skal du naturligvis, men du skal indtager noget, med nogle flere kalorier pr. 100 g. F.eks. Nødder, peanutbutter, fisk, mørk chokolade, avocado o.lign. De dage hvor du dyrker din cardio, skal du heller ikke være "bange for" at indtage lidt flere kulhydrater end på dage hvor du ikke dyrker cardio :)

Dog er min erfaring at spinning godt kan give store lårmuskler, hvis blot belastningen er hård nok. Jeg har kæmpet mig op fra 100 kg. i benpres til nu 160 kg. x 12, og kan betydeligt se en forskel. Men jeg har også spinnet/løbet i nogle år, mange timer ugentligt :wink:

Held og lykke med det!

Geografisk sted: Midtjylland

Styrkeliste
- Squat: 75.00

Dog er min erfaring at spinning godt kan give store lårmuskler, hvis blot belastningen er hård nok. Jeg har kæmpet mig op fra 100 kg. i benpres til nu 160 kg. x 12, og kan betydeligt se en forskel. Men jeg har også spinnet/løbet i nogle år, mange timer ugentligt

ok, tager ned i morgen og laver 1000 gentagelser i squatten i træk med stangen kun. Forventer massive lår
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Stineo skrev:Jeg er godt nok en pige. - Men jeg dyrker op mod 14-16 timers cardio om ugen, i form af hhv. løb, spinning/cykling og svømning, samtidig med flere dages styrketræning, og for ikke at blive en streg i luften, spiser/drikker jeg en hel del. Du skal være bevidst om, at det du spiser ikke bare skal bestå af gulerødder, agurker og kylling. - Ikke at du ikke skal spise det, for det skal du naturligvis, men du skal indtager noget, med nogle flere kalorier pr. 100 g. F.eks. Nødder, peanutbutter, fisk, mørk chokolade, avocado o.lign. De dage hvor du dyrker din cardio, skal du heller ikke være "bange for" at indtage lidt flere kulhydrater end på dage hvor du ikke dyrker cardio :)

Dog er min erfaring at spinning godt kan give store lårmuskler, hvis blot belastningen er hård nok. Jeg har kæmpet mig op fra 100 kg. i benpres til nu 160 kg. x 12, og kan betydeligt se en forskel. Men jeg har også spinnet/løbet i nogle år, mange timer ugentligt :wink:

Held og lykke med det!

Du er way beyond diminishing returns med 14-16 timers "cardio" om ugen. Og man arbejder netop ikke med en tung nok belastning til spinning, uanset hvor meget SYRETRÆNING!!! det er.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

Brugeravatar

Styrkeliste

Tyndfyr skrev:Hej, jeg har trænet styrketræning siden slutningen af sommerferien, vil ikke sige bodybuilding, men har taget 3 kg muskler på og ca 2 kg fedt, ca.
Jeg er 17 år er meget spinkelt bygget, og er derfor glad for det jeg har taget på. Jeg elsker at spinne, løbe og cykle langt på racercykel.

Hvordan skal jeg gøre det uden at tabe noget af det jeg har taget på, heller ikke fedt? Tænker kostmæssigt, hvad skal jeg spise før, efter og under. Jeg har heller ikke lyst til at alle de muskler jeg har fået i mine arme, "kravler" ned i mine ben. (ja jeg har også trænet ben :-({|= )

Håber på et godt svar

Begynd at at svømme ved siden af dit løb og cykling, og meld dig ind i en triatlon klub, så kan du bruge dine muskler/form til noget fornuftigt.

Hvad du skal spise for ikke at tabe dig...

Morgenmad 150 gram Havregryn og en halv liter mælk, plus to stykker frugt(bananer)

Kl 10 to stk rugbrød med 150 gram kylling/roastbeef/Skinke i mellem.

Kl 12.30 750 gram Kartofler eller pasta( 300gram) og 150 gram Kylling/Kalkun.

Kl 15 Hytteost(200gram) med to bananer eller æbler.

Kl 17 En Weigtgainer eller en Whey protein, med et æbler til.

Kl 19 750 gram Kartofler eller 125 gram ris med 150 gram kylling/Kalkun .

kl 21 hytteost (200gram)

Og efter hver træning en protien shake med 25-30 gram protein med et stykke frugt

Du kan ved siden af drikke noget energi/kulhydrat før/under/efter træning

Så burde du ikke tabe dig, men som du selv skriver, så har du taget 2 kg fedt på, så sørg lige for du ikke øger den alt for meget, da der jo ikke er nogen grund til at slæbe rundt på 10 kg overflødigt fedt.
Men ellers god fremgang med de 3 kg muskelmasse =D>
Sidst rettet af Backtonature 26. feb 2013, 10:08, rettet i alt 1 gang.
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

SandyFrink skrev:
Stineo skrev:Jeg er godt nok en pige. - Men jeg dyrker op mod 14-16 timers cardio om ugen, i form af hhv. løb, spinning/cykling og svømning, samtidig med flere dages styrketræning, og for ikke at blive en streg i luften, spiser/drikker jeg en hel del. Du skal være bevidst om, at det du spiser ikke bare skal bestå af gulerødder, agurker og kylling. - Ikke at du ikke skal spise det, for det skal du naturligvis, men du skal indtager noget, med nogle flere kalorier pr. 100 g. F.eks. Nødder, peanutbutter, fisk, mørk chokolade, avocado o.lign. De dage hvor du dyrker din cardio, skal du heller ikke være "bange for" at indtage lidt flere kulhydrater end på dage hvor du ikke dyrker cardio :)

Held og lykke med det!

Og man arbejder netop ikke med en tung nok belastning .

Hvor mange Watt er tung belastning for dig da :-k
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

Backtonature skrev:
Tyndfyr skrev:Hej, jeg har trænet styrketræning siden slutningen af sommerferien, vil ikke sige bodybuilding, men har taget 3 kg muskler på og ca 2 kg fedt, ca.

Håber på et godt svar

Begynd at at svømme ved siden af dit løb og cykling

Denne rådgivning tangerer ufrivillig sabotage. Et utal af submaksimale kontraktioner er ikke noget der vil gavne trådstarterens træning.

Og hvad angår "belastning" og "watt" så er der ret enkelt. Hvis man vil have store og stærke ben så skal man styrketræne dem. Færdigt.

Brugeravatar

Styrkeliste

Mange tak for de fine svar!

Det lyder bare som om at jeg må spise noget mere, så det vil jeg gøre! Synes i man skal tage en protein shake hver dag? også de dage jeg ikke træner? Hvis ja, hvad tid på dagen skal den tages?

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster