Tyndfyr skrev:Hej, jeg har trænet styrketræning siden slutningen af sommerferien, vil ikke sige bodybuilding, men har taget 3 kg muskler på og ca 2 kg fedt, ca.
Jeg er 17 år er meget spinkelt bygget, og er derfor glad for det jeg har taget på. Jeg elsker at spinne, løbe og cykle langt på racercykel.
Hvordan skal jeg gøre det uden at tabe noget af det jeg har taget på, heller ikke fedt? Tænker kostmæssigt, hvad skal jeg spise før, efter og under. Jeg har heller ikke lyst til at alle de muskler jeg har fået i mine arme, "kravler" ned i mine ben. (ja jeg har også trænet ben

)
Håber på et godt svar
Begynd at at svømme ved siden af dit løb og cykling, og meld dig ind i en triatlon klub, så kan du bruge dine muskler/form til noget fornuftigt.
Hvad du skal spise for ikke at tabe dig...
Morgenmad 150 gram Havregryn og en halv liter mælk, plus to stykker frugt(bananer)
Kl 10 to stk rugbrød med 150 gram kylling/roastbeef/Skinke i mellem.
Kl 12.30 750 gram Kartofler eller pasta( 300gram) og 150 gram Kylling/Kalkun.
Kl 15 Hytteost(200gram) med to bananer eller æbler.
Kl 17 En Weigtgainer eller en Whey protein, med et æbler til.
Kl 19 750 gram Kartofler eller 125 gram ris med 150 gram kylling/Kalkun .
kl 21 hytteost (200gram)
Og efter hver træning en protien shake med 25-30 gram protein med et stykke frugt
Du kan ved siden af drikke noget energi/kulhydrat før/under/efter træning
Så burde du ikke tabe dig, men som du selv skriver, så har du taget 2 kg fedt på, så sørg lige for du ikke øger den alt for meget, da der jo ikke er nogen grund til at slæbe rundt på 10 kg overflødigt fedt.
Men ellers god fremgang med de 3 kg muskelmasse