Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1495
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1494

Følg bodybuilding.dk på

Spis inden sengetid ?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Så er det sengtid (: , men vil lige høre hvad i andre spiser eller drikker inden i sover så i giv jeres krop noget at arbejde med . Jeg tag en banan og 2 glas mælk . Min kacl om dagen ligger vel godt på de 3000=4000 kacl om dagen , men så om aften halv time inden jeg skal sove så drikker jeg bar masse vand og spise let . Men vil gerne høre hvad i gøre :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg spiser typisk en kyllingefilet, en dåse tun eller 80-100 gram 6% ost oven på et par stykker knækbrød.
Mandler er også godt inden sengetid.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog

Har nemlig hørt at men skulle sænke sin kacl ned inden men skal sove ,?. Nå så må jeg heller kom igang med at spise en del :D

Sæd, ja jeg er en sluger! Ohhh pis, den forkerte hjemmeside :roll: Det var meningen at det skulle være en jobannonce til redtube :D
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Kostplan: Ingen kostplan

tar endten en lille shake med 20 gram protein whey.. eller lidt frugt og knækbrød m mørt kødpållæg.. gulerødder er vist også fint?

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

UFC128 skrev:Har nemlig hørt at men skulle sænke sin kacl ned inden men skal sove ,?. Nå så må jeg heller kom igang med at spise en del :D

Det du har hørt er nok at du skal holde igen på kulhydraterne sidst på dagen, op mod sengetid og lidt før.

Jeg spiser også inden sengetid, som regel en dåse tun plus en mindre shake. Andre gange bliver det til en shake med Bodylab Slow Release og lidt mælk. Nogle gange begge dele :D
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

50g cassein og en håndfuld mandler :dance:

Reputation point: 5

½ liter skummet og et eller andet kød.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Andersbr skrev:
UFC128 skrev:Har nemlig hørt at men skulle sænke sin kacl ned inden men skal sove ,?. Nå så må jeg heller kom igang med at spise en del :D

Det du har hørt er nok at du skal holde igen på kulhydraterne sidst på dagen, op mod sengetid og lidt før.

Men det er broscience :) . Det er kulhydraterne (og de andre skønherlige makronutrienter) over hele dagen, der tæller.

Billede

Personligt spiser jeg langt flest kulhydrater kort tid før sengetid...
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:
Andersbr skrev:

Men det er broscience :) . Det er kulhydraterne (og de andre skønherlige makronutrienter) over hele dagen, der tæller.

Bare lige for en god ordens skyld, så gjorde jeg blot opmærksom på at det formentlig var "denne" sætning han havde hørt, og ikke hvorvidt det var en god eller dårlig idé. Det skal vist ses' i lyset af flere ting, hvis man skal vurdere og diskutere hvor vidt carbs (og hvilken slags) er optimale inden sengetid. :8
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Andersbr skrev:
Jenslyn87 skrev:
Andersbr skrev:

Bare lige for en god ordens skyld, så gjorde jeg blot opmærksom på at det formentlig var "denne" sætning han havde hørt, og ikke hvorvidt det var en god eller dårlig idé. Det skal vist ses' i lyset af flere ting, hvis man skal vurdere og diskutere hvor vidt carbs (og hvilken slags) er optimale inden sengetid. :8

Jeps, og det var også kun for at slå det fast - ikke fordi jeg nødvendigvis forstod på dig, at det er en dårlig idë :)
Brugeravatar

Jenslyn87:

Kan jeg læse mere om at energien fra kulhydraterne IKKE bliver lagret i fedtdepoterne natten over? Altså, har du et link eller bog eller somethingsomething?

I din signatur står der også noget om hele dagens mad indtag i forhold til timing (nok i forhold til insulinfølsomhed). det går lidt mod gammel viden, del! Jeg forlanger det :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Sandman skrev:Jenslyn87:

Kan jeg læse mere om at energien fra kulhydraterne IKKE bliver lagret i fedtdepoterne natten over? Altså, har du et link eller bog eller somethingsomething?

I din signatur står der også noget om hele dagens mad indtag i forhold til timing (nok i forhold til insulinfølsomhed). det går lidt mod gammel viden, del! Jeg forlanger det :)

Fedtdeponering er en proces, der ikke giver mening at se på så isoleret, som mange gør det.

Jeg vil anbefale dig at kigge på Alan Aragons Research Review fra december 2010 (fortsættelse til de tre første udgivelser fra 2008), hvor han specielt kigger på nutrient-timing og gennemgår nærmest alle relevante studier. Hvis ikke du orker det, kan du se konklusionen i min signatur... langt, langt, langt det vigtigste er sammensætningen af din makronutrientprofil over hele dagen. Hvis du får det dårligt SUBJEKTIVT af at spise carbs før sengetid, så lad være. Jeg spiser oftest flest carbs umiddelbart før sengetid (glukose, come at me), og det kunne ikke rage mig mindre :) jeg har ikke behov for carbs PWO for at træne...

Ellers vil jeg anbefale dig at kigge på BB.com's nutrition forum, hvor folk generelt er temmelig godt inde i stoffet, og hvor 6-to-8-meals-a-day, no-carbs-before bedtime og anden stående dogmatik er blevet godt og grundigt gjort op med :)

Desuden: http://www.leangains.com/2010/10/top-te ... unked.html (punkt 10 specifikt)

I denne tråd bliver der også gjort op med meget fis: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =131821473 (Kig fx efter Emma Leigh, Alan Aragon og Mike46)

Så er der lidt at gå i krig med :)
Sidst rettet af Jenslyn87 15. maj 2011, 12:14, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Daymn, tid til at blive nede med det nye igen!

godt indlæg, mange tak! jeg går i krig :8

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Den tråd på bb.com er hermed gemt! Rigtig spændende tråd :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hva menes der med "daily macros" daglige makroer???

Godt I kan bruge det, d'herrer! Sitet har været en stor del af at gøre op med mine neurotiske tendenser omkring nutrient-timing og en masse andre petitesser, som ikke er værd at hænge sig i.

micker skrev:Hva menes der med "daily macros" daglige makroer???

Din daglige 'makroprofil'. Altså hvad du får af protein, fedt og kulhydrater. Pointen er, at du i det store hele skal spise fornuftigt, så du får dækket dit protein- og fedtbehov (kulhydrater er ikke en essentiel makronutrient). Desuden vil en generelt sund indstilling til kost og supplementering sikre, at du får nok mikronutrienter. Herefter fylder du så bare på, som det passer dig, til du når det antal kalorier, du nu engang cirkus skal have.

Og til info er Rakich, trådens skaber og lidt af et tilløbsstykke efterhånden pga. fyrens fine og hurtige resultater, gået over til netop det afslappede forhold til mad, der advokeres. Og resultaterne er naturligvis ikke bliver ringere af den grund.

Læs evt. denne tråd: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =133634471

Visdom!

Edit: Hvis nogen er til det mere anekdotiske, så tjek fx anti-broscientisten her ud: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =133585361

18 år, mere shredded end nogen herinde fra jeg har set - (godt og grundigt stregede glutes), og jeg tør godt love, at han ikke er faldet i krudttønden. Han logger sin mad, og den er skisme ikke 'clean' i den forstand, som det typisk bliver brugt i... not even close ;)

Men som jeg håber, det fremgår: Selvfølgelig skal man ikke spise pandekager dag ud og dag ind. Pointen med IFFYM er at skære ind til benet i forhold til, hvad der reelt set betyder noget og så lade folks præferencer bestemme resten :)
Sidst rettet af Jenslyn87 15. maj 2011, 13:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Super post jenslyn :) tusind tak for hjælpen, begyndte her i fredags at køre log med min mad på min iphone, alt jeg æder taster jeg ind, den holder så øje med hvad jeg skal æde hvor mange proteiner osv. Normalt så fokuserer jeg bare på at få mine kalorer samt proteiner 100% ud. og så os fibre fedt og sådan, spiser ik kun whole food, engang imellem slik osv, men sørger bare for jeg får de forskellige ting.

Ligger på 3200 offdays og 3800 ca på træningsdage da jeg forbrænder ca 5-600 kalorier der ifølge programmet. Regner med at smide min første uge op i en tråd her på fredag med alt jeg har spist osv, så ku du eventuelt kommentere :) du ved umådeligt meget om kost-delen af bodybuilding ser det ud til :)

micker skrev:Super post jenslyn :) tusind tak for hjælpen, begyndte her i fredags at køre log med min mad på min iphone, alt jeg æder taster jeg ind, den holder så øje med hvad jeg skal æde hvor mange proteiner osv. Normalt så fokuserer jeg bare på at få mine kalorer samt proteiner 100% ud. og så os fibre fedt og sådan, spiser ik kun whole food, engang imellem slik osv, men sørger bare for jeg får de forskellige ting.

Ligger på 3200 offdays og 3800 ca på træningsdage da jeg forbrænder ca 5-600 kalorier der ifølge programmet. Regner med at smide min første uge op i en tråd her på fredag med alt jeg har spist osv, så ku du eventuelt kommentere :) du ved umådeligt meget om kost-delen af bodybuilding ser det ud til :)

Jeg er bestemt ikke den mest vidende herinde, men en del af fidusen er jo også at finde ud af, hvem der er... og så ellers være lidt kritisk! Hvis jeg må være så fri at anbefale én persons skriblerier, så må det være Alan Aragons. Jeg betaler 10 dollars om måneden for at læse hans research review (http://www.alanaragon.com/researchreview - læs evt. denne smagsprøve: http://user210805.websitewizard.com/fil ... n-2008.pdf). Han tager løbende fat i forskellige emner, relevante studier og går virkelig i kødet på det, men også så os almindelige dødelige kan være med :)

Ellers lyder som om, du har et afslappet og sundt forhold til mad, der absolut ikke behøver holde dig tilbage :)
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster