Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Spiser jeg for lidt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har førhen lagt på grænsen til at være overvægtig, og vil aldrig tilbage dertil.
Har derimod lagt mit fokus på at opbygge noget solid muskelmasse.
Jeg har holdt øje med min vægt næsten hele juli måned, men for mig ser det ud som om
den forholder sig næsten uændret. Har vejet mig under samme forhold om morgenen.

Man 6/7: 64.5
Tir 7/7: 65.5
Ons 8/7: 65.5
Fre 10/7: 64.8
Søn 12/7: 65.1
Tor 16/7: 65.2
Fre 24/7: 66.1
Lør 25/7: 65.8
Søn 26/7: 65.1
Man 27/7: 65.6
Tir 28/7: 65.4

Hele den periode her har jeg indtaget 2700 kcal om dagen. Plus jeg har haft det samme aktivitets niveau.
Jeg læste artikel "Truth about bulking" på T-Nation, og efter lidt beregninger kom jeg frem til
at man kan sigte efter at tage ca 300g på i ugen, uden at gaine for meget fedt. Og det er ret vigtigt
for mig.

Hvad tror I, skal jeg begynde at spise nogle flere kcal? 200-300 extra om dagen og se hvad der sker med vægten?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Her er min kostplan. Den varierer indimellem lidt, men dette er grundstammen:

Meal 1 - Havregryn med shake
Bodylab whey 80
Skummetmælk
Havregryn
Banan
Mandel

Meal 2 - Pre-workout Smootie
Bodylab whey 80
A38
Havregryn
Banan
Blåbær
Jordbær
Peanutbutter

Meal 3 - PWO
Bodylab whey 80
Dextrose
Rosiner

Meal 4 - Risotto
Kyllingebryst
Ris
Majs
Ærter
Løg

Meal 5 - Wokret med oksekød
Oksekød
Fuldkornspasta
Gulerod
Hvidkål
Porre
Champignon

Meal 6 - Kyllingfilet på rugbrød
Kyllingebryst
Rugbrød
Peberfrugt
Peanutbutter

Meal 7 - Go'nat mad
Skyr
Lidt havregryn
Omega 3

tror det blir svært at komme lidt op i vægt helt uden at det vil give lidt fedt på kroppen.. men lidt cardio efter din træning er en god hjælp til det

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 70.00

Kostplan: Vis kostplan

dennishjort skrev:tror det blir svært at komme lidt op i vægt helt uden at det vil give lidt fedt på kroppen.. men lidt cardio efter din træning er en god hjælp til det

Jeg dyrker også lidt cardio vedsiden af min træning :)
Men en smule fedt kan jeg også godt acceptere. Vil jo bare helst forsøge at gaine så lidt af det som muligt :)

Det er jo umuligt at svare på når du ikke opgiver nogle former for stats på din selv, dit fødevareindtag (nutrientfordeling etc.), aktivitetsniveau eller træningserfaring!
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Synes du vejer dig alt for tit. Prøv at vej dig én gang om ugen istedet.
Har selv prøvet at være derhenne hvor jeg ikk synes jeg tog en skid på og blev alt for fikseret på vægten og blev depri, når jeg så jeg ikk tog på, men nu har jeg taget 7 kg på, på 5 måneder og synes sgu det er meget godt gået.
Her skiftede jeg til sødmælk og om morgenen tidligere plejede jeg ikk at ku få særligt meget ned, så begyndte at spise crusli med chokolade stykker i, smager godt og er let at få ned.
Tog weightgainer, det hjalp da også en smule, men ikk sønderligt, kan sagtens ta på uden at købe det her.
Og ellers spiste jeg bare fisk, kylling, hakkedrenge med kartofler og især efter træningen ryger der sgu en del brød ned :D

Logbog: Ingen logbog

Man 6/7: 64.5
.......

Jeg syntes da ikke det ser så slemt ud, du har gainet 0,9kg på 3 uger. Hvilket svare til 0,3kg om ugen. Kan det gøres mere lean? Nej, det er da meget fint. Hvis du spørger mig. Og det passer jo også fint med hvad de siger i "Truth about bulking"

Jeg ville nok droppe det der med at veje hver dag. Da der er er flere ting der spiller ind på dagens vægt. Indtag af carbs, sidste måltid dagen før, mælke produkter indtag osv osv osv. Derfor syntes jeg at man skal holde sig til at veje som 1 gang om ugen.

Edit: Som Macdoody siger, så er det meget svært for os at sige præcis hvad der mangler, eftersom vi ikke får nogen information omkring dit P,K og F indtag. Det kan du gøre, hvis du smider det op i kostplanen her på siden.

Men altså, den kost ser jo generalt clean ud. Jeg kunne godt spotte at der måske manglede lidt sundt fedt. DU skulle prøve at spise noget protein og sundt fedt før du sover istedet for havregryn.

Men altså omkring din
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Macdoody skrev:Det er jo umuligt at svare på når du ikke opgiver nogle former for stats på din selv, dit fødevareindtag (nutrientfordeling etc.), aktivitetsniveau eller træningserfaring!

Macro Nutrienter
Kulhydrat: 45%
Protein: 35%
Fedt: 20%

Aktivitetsniveau
2-split der køres 4 gange i ugen.
45 minuters moderat cardio der køres 3 gange i ugen.
Udover det laver jeg ikke noget vildt aktivt i min hverdag,
andet end at stå, gå og sidde.

Træningserfaring
8 måneder

Xiva skrev:Man 6/7: 64.5
.......

Jeg syntes da ikke det ser så slemt ud, du har gainet 0,9kg på 3 uger. Hvilket svare til 0,3kg om ugen. Kan det gøres mere lean?

Ja, men vægten fløj så fra 64.5 direkte op på 65.5 d.7/7, dagen efter.
Og derfra og til d.28/7 er vægten jo den samme.
Så jeg tænker på om vægten måske bare havde et meget stort udsving ved første vejning.
Man kan jo ikke gaine 0.9kg muskel/fedt over en nat. Så jeg har mistanke om at jeg faktisk slet ikke har gainet noget, men bare lagt lige omkring mit ligevægtsindtag.

Xiva skrev:Jeg kunne godt spotte at der måske manglede lidt sundt fedt. DU skulle prøve at spise noget protein og sundt fedt før du sover istedet for havregryn.

Den kostplan jeg har lagt ind er min træningsdag. Derfor har jeg cuttet fedtet ud af mine 2 pwo måltider. Jeg har så til gengæld suppleret op med extra fedt i de andre måltider, så fedtindtaget stadig ligger omkring de 20%.

Det ser ud som om, at du har ligget lige omkring ligevægtsindtag eller en meget lille smule over. Så ja, jeg ville adde 100-300 kcal. ekstra.

Logbog: Ingen logbog

Wopper skrev:Det ser ud som om, at du har ligget lige omkring ligevægtsindtag eller en meget lille smule over. Så ja, jeg ville adde 100-300 kcal. ekstra.

Ja ikk :)
Starter med at tilføje 200kcal extra om dagen, og holder øje med hvad der sker.
Vil forsøge at veje mig med lidt længere mellemrum.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster