Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål til B2B pt. I

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Mojn

Jeg blev i en anden tråd rådet til at køre B2B I. Jeg har kigget på programmet, og der er nogle spørgsmål.
1) Kunne jeg uden ulempe køre Dumbbell rows istedet for BB rows?
2) Er der en grund til både at køre BB Bench og DB Bench? Rammer de 2 øvelser ikke de samme muskler, blot på 2 marginalt forskellige måder?
3) Kunne jeg lave Military press (BB) istedet for DB shoulder press?
4) I og med jeg ikke kan lave Chinups/pullups, eller kun et meget begrænset antal, kunne jeg så med fordel køre træk-til-bryst øvelser med lavere vægt?

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1. Kan du godt.

2.Dumbell varianten laves på decline bænk. Du kan også lave den på incline bænk hvis du foretrækker dette.

3. Kan du godt.

4. Kan du godt, indtil du bliver stærkere og kan lave pullups. Du behøver ikke kunne lave sæt af 6-8 før du går i gang. Kan du eksempelvis lave sæt af 3-4 reps, så laver du bare tilsvarende flere sæt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:1. Kan du godt.

2.Dumbell varianten laves på decline bænk. Du kan også lave den på incline bænk hvis du foretrækker dette.

3. Kan du godt.

4. Kan du godt, indtil du bliver stærkere og kan lave pullups. Du behøver ikke kunne lave sæt af 6-8 før du går i gang. Kan du eksempelvis lave sæt af 3-4 reps, så laver du bare tilsvarende flere sæt.

Mojn Thomas

Tak for svarene! Jeg har nu været i gang med programmet, og jeg synes det er rigtig godt. Nogle af de store fyre nede i centret spurgte også hvad jeg trænede efter, og forklarede om programmet og de synes også det lød rigtig godt.

Efter noget praktisk erfaring har jeg dog et par spørgsmål igen:

Reps:
I Artiklen står der man skal lave 4x6-8 reps. Dvs starte med 6 og så bruge den fastsatte vægt her, indtil man kan klare 8.
Når jeg skal finde vægten hvor jeg max. kan lave 6, er det så her ment at jeg skal kunne gennemføre 6 reps, i alle 4 sæt? Eller blot i det første sæt? Og det samme mht. målet. Er det meningen at jeg skal kunne lave 8 i alle set, eller blot den første?
Jeg ved godt det er lagt op til, at man her ikke umiddelbart taler i absolutter, dog er det bare lige for at få en fornemmelse for, hvordan jeg skal vurdere progressionen.

Chinups/Pulldown:
Som diskutteret laver jeg pulldowns, i stedet for chinups simpelthen pga manglende evne til at løfte mig selv. Jeg har dog bemærket, når jeg laver pulldown med bred bar, skrå håndtag, dvs med håndfladerne udaf, så gør det fucking nas i skuldrene og det er som om at de knaser lidt? Kan det være en anatomisk udfordring jeg står over for her? Altså forstået således at mine skuldre slet ikke er bygget/placeret på en måde, så det kan lade sig gøre. Eller er det måske blot et spørgsmål om, at skuldrene er for svage endnu? Indtil videre er jeg nød til at lave pulldowns med håndfladerne indaf, for ikke at gå død i øvelsen. Dog er jeg så lidt i tvivl om øvelsen stadig gør hvad det var meningen den skulle, hvis jeg laver den på den måde.

Squat/Dødløft:
Sikke nogle dejlige øvelser. Squat er helt klart min favorit af alle øvelser. Dog havde jeg lidt en forestilling om, at squat skulle køres monster tungt, og måske med færre set end resten. Er der en fordel i det? Eller er det smartest at holde sig til de 4 sets, og dermed sænke vægten herefter?

En anden ting med de 2... når først jeg har kørt Squat, så er mine ben totalt døde og gummi agtige. Dvs jeg er ikke i stand til at kunne lave noget dødløft af nævneværdig volumen. Mine ben gir simpelthen op. Er det fordi min dødløft teknik stinker?
Noget jeg overvejede, var om man måske kunne lave Squat på bryst dagen i stedet, og lave dødløft på ryg dagen? Eller går noget af magien så af programmet?

Det var lige det jeg havde i denne omgang. Så vil jeg bare lige sige tak for et fedt workout program =D>

prøv at lave calf raise imellem squat og dødløft.. det gør jeg selv og det virker fint for mig.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

MadzP92 skrev:prøv at lave calf raise imellem squat og dødløft.. det gør jeg selv og det virker fint for mig.

Tak for tippet Madz, det hjalp faktisk lidt på det. Kan dog stadig ikke gennemføre 4 sæt med DL. Jeg skal jo ha' nogle skiver på for at få stangen lidt op fra jorden. Det resulterer så i at jeg får lidt svært ved at løfte den. Men det må jo komme med tiden.

Er det generelt nogle dumme spørgsmål jeg stiller, siden der ikke rigtig bliver svaret ellers?

Spørgsmålene er ikke dummere end så mange andre.

Omkring dødløft og squat. Du kan ikke squatte tungt, når du lige har dødløftet - og omvendt. Jeg ville gøre det således, at jeg den ene gang kører tungt squat for derpå at køre en lettere omgang dødløft (hvor fokus er på teknik) - næste gang bytter du så proceduren om.

Deruodver er det også et spørgsmål om tilvænning. Om et par uger skal det nok være meget nemmere at køre de to øvelser efter i hinanden.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Moby Dick skrev:Spørgsmålene er ikke dummere end så mange andre.

Omkring dødløft og squat. Du kan ikke squatte tungt, når du lige har dødløftet - og omvendt. Jeg ville gøre det således, at jeg den ene gang kører tungt squat for derpå at køre en lettere omgang dødløft (hvor fokus er på teknik) - næste gang bytter du så proceduren om.

Deruodver er det også et spørgsmål om tilvænning. Om et par uger skal det nok være meget nemmere at køre de to øvelser efter i hinanden.

Tak for svaret Moby. Ja, jeg er relativt nystartet endnu, så jeg går da også ud fra at det vil blive bedre med tiden. Lige nu er squat, blot med stangen tungt nok for mig, haha. Gik som en anden John Wayne dagen efter.

Ok - det er helt normalt. Din krop skal lige vænne sig til det. Glem alt om tunge vægte. Fokuser på teknik. Så skal det hele nok komme.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster