Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1728
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1726

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål til kost

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har læst en del om kost nu, og skal lige være sikker på jeg har forstået tingene rigtigt.

1) Det er en stor fordel at være i kalorieoverskud hvis man vil opbygge muskler

2) Man kan godt være i kalorieoverskud og tage på, og hovedsageligt tage muskler på. (hvordan sker dette? ved at man træner?)

3) Når man cutter skal man sørge for at få x3 gram protein af sin kropsvægt

Er dette rigtigt eller falsk?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kbh

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Ja. :D

2. Ja. Kort fortalt: Du ødelægger muskelceller ved at træne, og kroppen vil så genopbygge dem, men der skal være lidt flere muskelceller den her gang, så for en sikkerhedsskyld laver kroppen lidt flere, da den måske ville blive udsat for samme stress igen.

3. Forkert.
Du SKAL ikke have 3* din kropsvægt i proteiner når du cutter. Men hvis du kan få alle de proteiner gør det skam ikke noget. Bare sørg for at være i kcal.underskud med omkring 500 kcal, når du cutter så skal det nok gå. :D
Sidst rettet af BodyHack 1. jul 2007, 10:31, rettet i alt 1 gang.
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Kostplan: Vis kostplan

1. Det vil ikke kun være en fordel, det vil være direkte nødvendigt at være i kalorieoverskud for at vokse!

2. Ja, når du træner nedbryder du musklerne og kalorieoverskudet hjælper så med til at bygge musklerne op igen - og større!

3. En god tommelfingerregel er 2g protein pr kg kropsvægt du vejer.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Shit, er først lige blevet opmærksom på det med kalorieoverskudet :D så må jeg jo virkelig til at spise :twisted:
Brugeravatar

Tag og beregn, hvad du får af protein, kulydrat og fedt inden du æder dig fed.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Gozo skrev:Tag og beregn, hvad du får af protein, kulydrat og fedt inden du æder dig fed.

Jeg vil mene det ikke direkte er nødvendigt, at vide fuldstændig hvad man spiser af fedt, protein og kulhydrat. Men her i starten indtil du får lidt mere styr på det med kost så vil det klart være en fordel, at beregne nogenlunde hvad du propper i munden. Når du så har fået lidt mere styr på det, så kan du så begynde at spise lidt mere ud fra hvad du ved der er meget protein i af forskellige produkter. Men det kommer også meget an på om du vil cutte eller om du vil bulke. Hvis du vil bulke er det jo bare med, at sørge for man hellere for lidt for meget end lidt for lidt, så derfor gør det ikke helt så meget om du ligger i et kalorieoverskud på 500 eller 700 kcal (kalorier) om dagen. Men det vigtigste er bare, at man får rigeligt. Men det der vil komme til, at være en fordel senere er, at hvis du ikke har lagt i et alt for stort kalorieoverskud, så skal du nemlig ikke til at cutte alt det fedt, som du har taget på væk, når du kommer til cut fasen. Men helt at undgå, at tage det mindste fedt på det er bestemt ikke nemt, hvis ikke umuligt. Men derfor hvis du vil bulke så stil nogenlunde efter, at ligge i et kalorieoverskud med 500 kcal og dertil skal du så sørge for, at få meget protein og heller ikke alt for meget fedt, men dog skal man have en del fedt, men det skal hovedsageligt bestå af det sunde og gode umættede fedt, fra nødder eller udos choice. Når du så kommer og skal til, at cutte, så er det en rigtig god idé, at begynde at beregne hvad ens kost er sammensat af og hvor meget man spiser. Og i cutteperioden kan man så ligge i et underskud på 200-500 kcal dagligt. Men selvom du cutter, så er det vigtigt at huske på, at du ikke skal glemme, at få stadig rigeligt med protein og sundt fedt. Men ellers held og lykke med det hele :-))
Uanset hvad du laver, så altid tænk positivt - Det skaber de bedste resultater!

Støt http://www.Bodyman.dk / http://www.Bodylab.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 155.00

christofferj: Jeg synes du modsiger dig selv. Du siger, at han ca skal ligge på et overskud på ca 500kcal. Men hvordan i alverden skal en nybegynder vide, hvornår han gør det, hvis han ikke tæller sine kalorier? Vil også mene, at det er vigtigt at vide, om man får 1 eller 2 g protein per kg kropsvægt.

Iøvrigt er det en skide god måde at lære noget om de forskellige fødevarers indhold. Det skal nok blive nyttigt.
Brugeravatar

Gozo skrev:christofferj: Jeg synes du modsiger dig selv. Du siger, at han ca skal ligge på et overskud på ca 500kcal. Men hvordan i alverden skal en nybegynder vide, hvornår han gør det, hvis han ikke tæller sine kalorier? Vil også mene, at det er vigtigt at vide, om man får 1 eller 2 g protein per kg kropsvægt.

Iøvrigt er det en skide god måde at lære noget om de forskellige fødevarers indhold. Det skal nok blive nyttigt.

Ja okay, det var nok lige min fejl. Og er også helt enig med det du siger :D Men det jeg sådan set bare mente var, at han kunne tælle kalorier og beregne hvor meget han får i et kostprogram, som f.eks. kunne være krop&kost e.lign. Og så kunne han senere hvis han fik mere styr på hvad der er i de forskellige fødevare så kan han lade være med at skrive det ind i et kostprogram. Men det fik jeg jo endelig ikke helt sagt i det jeg skrev, så det var min fejl. Og jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er en super god idé og, at man vil komme længest med det hvis man har fuldstændig styr på kosten, som nu engang er det vigtigste :)

Brugeravatar

Styrkeliste

Hehe. Tænkte nok det var sådan noget :)
Brugeravatar

Gozo skrev:Hehe. Tænkte nok det var sådan noget :)

:D

Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm okay men hvordan forhindrer jeg at tage for meget fedt på når jeg "bulker" ? Handler det om hvorvidt det er animalsk eller vegetabilsk fedt? Eller handler det om at jeg kun skal ligge i 500kalorier overskud?

Brugeravatar

nosebiter92 skrev:Hmm okay men hvordan forhindrer jeg at tage for meget fedt på når jeg "bulker" ? Handler det om hvorvidt det er animalsk eller vegetabilsk fedt? Eller handler det om at jeg kun skal ligge i 500kalorier overskud?

Det handler om ikke at få for mange kalorier. De kloge siger, at 500 i overskud er passende. Men det kan svinge lidt. Prøv dig frem og kig i spejlet.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster