Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 702
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 700

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål til træningsprogram

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej!
Jeg har trænet i omkring et år, men synes ikke, at jeg får de helt store resultater, så derfor vil jeg gerne have et nyt træningsprogram.

Mht øvelser kan jeg sagtens finde nogle, men mere om, hvor mange gange om ugen jeg må træne de enkelte områder.

Jeg vil gerne have en stor bagdel/lår og trænet mave MEN her har jeg så problemet. Jeg vil også gerne træne ryg, arme og bryst for at holde de områder "slanke og toned", men IKKE være bred eller have store biceps osv., så derfor er jeg i tvivl om det er for lidt at træne 1 gang om ugen

Giver denne plan mening eller er der ingen sammenhæng?

Ben 3 gange om ugen
mave 2 gange om ugen
Arme og bryst 1 gang om ugen
Skuldre og ryg 1 gang om ugen

Håber at spørgsmålet giver mening:)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics - Læs den igennem.

Og helt ærligt, hvad forventer du der sker, at du bare vågner en dag og er pisse bred og har svulmende arme? det her er ikke personligt rettet mod dig, men jeg er så træt af at se tøser puste liv i idiotien hver gang de ytrer den sætning der igen og igen. Fordi der er åbenbart en eller anden konsensus blandt tøser at det er bare super nemt at blive stor og bred, og får enorme biceps?

Du hører jo heller ikke nogen sige "ej jeg vil ikke begynde til fodbold, jeg er bange for jeg bare blvier for god og ender i champions league!" Der skal sgu arbejdes for det, og det er en LANG og hård proces især for kvinder, der bare ikke har de samme fysiologiske forudsætninger for mænd i forhold til muskelvækst.

Gør dig nu selv den tjeneste at træne hele kroppen ordentligt igennem, du skal ikke være bange for vægtenen. Igen. Du vågner ikke bare en dag og ligner en enorm maskulin hun-tyr.

/Spoiler - alle de lækreste tøser i diverse centre, er dem der tager sin træning alvorligt, ikke er bange for at svede, løfte tungt og give den gas....

Også drop nu det der "Toned og slank"
Sidst rettet af Clavicula 13. mar 2015, 13:08, rettet i alt 2 gange.

Du skal i udgangspunktet træne hele kroppen lige meget, så du ikke får ubalancer og derved skader. Du får ikke bare kæmpe muskler fra den ene dag til den anden ved hjælp af tung styrketræning.

http://maxer.dk/artikler/styrketraening ... ngsprogram
Brugeravatar

Reputation point: 455

Logbog: Vis logbog

Hej Caroline,

Man bliver ikke bare lige bred og muskuløs over natten. Kvinder har i forvejen langt fra det samme potentiale som mænd for at få en muskuløs overkrop, og du kan se hvor mange mænd i centeret som slider uden at opnå det du frygter. Vær derfor ikke bange for at få store arme eller blive hærdebred. Selv som mand tager det årevis med tung træning og fokus på kost at opnå det udseende. Du er ikke alene med din skepsis. Mange kvinder har den samme frygt som dig. Heldigvis er den ubegrundet, så tag den bare med ro. :-)

Det slanke eller tonede look du efterspørger afhænger i høj grad af kropsbygning og fedtprocent. De fleste kan få et flot "fit" look ved blot at sænke deres fedtprocent og frekventere centeret jævnligt. Det er derfor hovedsageligt et spørgsmål om at være i kalorieunderskud i en periode, indtil at man har den fedtprocent man søger. Træning kan være en hjælp i den forbindelse, men sejren vindes i køkkenet.

Angående træningen så er der ikke noget i vejen med at have fokus på benene, selvom ligelig fordeling er at foretrække. Nydeligt trænede pigeben er noget af det bedste der findes. Det bliver dog problematisk det øjeblik ens fokus findes ved at forsømme resten. Skulle du endelig forfordele, så ville jeg nok sige ben tre gange ugentligt, og resten to gange ugentligt. Èn gang ugentligt er for lidt til overkroppen.

Rent opdelingsmæssigt, så havde jeg nok gjort det anderledes. Du kan i og for sig sagtens bare dele det op i over- og underkrop. Ben tre gange ugentligt, overkrop to gange ugentligt, og fokus på basisøvelser. Eksempelvis lidt B2B-inspireret, evt. med en ekstra baglårsøvelse såsom rumænsk dødløft med håndvægte, dumbell rows i stedet for barbell, og måske en siddende vertikal trækvariant i stedet for chinups, indtil du har styrken til at kunne lave dem.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Vis kostplan

Mange tak for svarene allesammen!:)

Du skal overhovedet ikke være bekymret over at blive for muskuløs. Det ligger sandsynligvis slet ikke i dine gener.

Langt størstedelen af den trænende befolkning kan jo ikke identificeres ud af et line-up.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Tilbage til Begynder forum

Brugere online