Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1205
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

Sportshøjskolen Aalborg eller Style and wellness college?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Bbere

Jeg ved ikke, hvilken fane jeg skal skrive dette indlæg i.

Men spørgsmålet er, hvorvidt sportshøjskolen i Aalborg er bedre end teknisk skoles udd. Style and wellness college?

- Jeg fik at vide af en underviser på sportshøjskolen, at det var 1.000.000 gange bedre næsten at tage sportshøjskolen frem for den tekniske udd(Style and wellness college).

Jeg spurgte så, hvorfor dette var tilfældet og hun fortæller mig så, at det er fordi, at Style and wellness college udd. har alt for meget om almen læring, som samfundsfag osv. Den retter sig ikke direkte til en fitness instruktør udd. Det undre jeg mig så lidt over, for på papiret, er det en fitness instruktør udd?

Nogen der har erfaring fra disse to skoler eller ved mere herom, for har virkelig brug for info, hvad det her angår, for jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal eller hvem jeg skal lytte til.

På forhånd tak :)
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Prøv at smide en PB til Friche, han ved vist en hel del om Sportshøjskolen!
Jeg har ingen idé om det jeg siger er rigtigt!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Træner her: Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Intet galleri

Hvis jeg skulle vælge mellem de to, ville jeg uden tvivl vælge Aalborg Sportshøjskole.

Der er efterhånden en del herinde fra boardet, der har gået/går deroppe, så når de lige ser tråden, kan de helt sikkert uddybe hvorfor :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Biiver skrev:Hvis jeg skulle vælge mellem de to, ville jeg uden tvivl vælge Aalborg Sportshøjskole.

Der er efterhånden en del herinde fra boardet, der har gået/går deroppe, så når de lige ser tråden, kan de helt sikkert uddybe hvorfor :)

Super :)
Håber der kommer svar herinde fra, for er ret meget i tvivl.

Styrkeliste

Jeps, jeg blev færdig på sportshøjskolen her i sommers og jeg var rigtigt godt tilfreds med året! Stor succes for mit vedkommende, både fagligt og socialt var det et rigtigt godt år. Jeg aner ikke hvordan den anden uddannelse du nævner er, så jeg kan ikke rigtigt sammenligne de to. Men aalborg sportshøjskoles styrkelinje er meget velegnet til personlig træner/fitness instruktør jobbet. Det er jo det den er lavet til :)

Nu da du er fra Aalborg synes jeg da næsten du skulle tage ud og se den og hilse på Kim som er hovedfagslærer derude og få en rundvisning. Det vil give et meget bedre indtryk af stedet og det kan vi sagtens arrangere :)

Iøvrigt, der er lige startet et hold derude for en måned siden, og det første starter igen til august næste år, men det ved du jo nok godt :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:Jeps, jeg blev færdig på sportshøjskolen her i sommers og jeg var rigtigt godt tilfreds med året! Stor succes for mit vedkommende, både fagligt og socialt var det et rigtigt godt år. Jeg aner ikke hvordan den anden uddannelse du nævner er, så jeg kan ikke rigtigt sammenligne de to. Men aalborg sportshøjskoles styrkelinje er meget velegnet til personlig træner/fitness instruktør jobbet. Det er jo det den er lavet til :)

Nu da du er fra Aalborg synes jeg da næsten du skulle tage ud og se den og hilse på Kim som er hovedfagslærer derude og få en rundvisning. Det vil give et meget bedre indtryk af stedet og det kan vi sagtens arrangere :)

Iøvrigt, der er lige startet et hold derude for en måned siden, og det første starter igen til august næste år, men det ved du jo nok godt :)

Det lyder alletiders. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det er godt derude. Jeg har bare desværre ikke så mange kontanter pt, for der skal bruges en del. Det er intet ifórhold til, at du får en god uddannelse, men det er stadigvæk mange penge :)

Jeg har snakket med en Gitte Møller og vi snakkede noget om fitness linien. Jeg tror selv, at jeg bedst vil egne mig til fitness linien, men hvad er forskellen på de to linier, altså styrke og fitness ?

Styrkeliste

Creepaalborg skrev:Det lyder alletiders. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det er godt derude. Jeg har bare desværre ikke så mange kontanter pt, for der skal bruges en del. Det er intet ifórhold til, at du får en god uddannelse, men det er stadigvæk mange penge :)

Jeg har snakket med en Gitte Møller og vi snakkede noget om fitness linien. Jeg tror selv, at jeg bedst vil egne mig til fitness linien, men hvad er forskellen på de to linier, altså styrke og fitness ?

Ja det er jo lidt en investering, men jeg synes i hvert fald det var pengene værd. Hm, altså fitnesslinjen er helt klart mest til holdinstruktører, altså hvis du vil undervise i step, aerobic, spinning og hvad der ellers er af "fitness" hold. Det er slet ikke det fitnessbegreb som vi bruger herinde, altså som i atlethic fitness konkurrencer osv, men mere cardio/holdtræning. Men kender udmærket Gitte, og jeg er også sikker på hun er dygtig, men umiddelbart tror jeg ikke at det er den vej du skal gå.

På styrkelinjen er det alt lige fra hvordan bodybuildere skal træne, sportsspecifik træning, de olympiske løft, forskellige former for GPP osv. Alt hvad der har med styrketræning generelt at gøre. Hvis du skulle være træner for en som Andersbr, for at tage et eksempel, så er det helt klart styrkelinjen du skal på, selvom det hedder Athletic Fitness, for det er som sagt et helt andet fitness begreb :)

Men det kommer jo an på hvad du er mest interesseret i
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Friche skrev:
Creepaalborg skrev:Det lyder alletiders. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det er godt derude. Jeg har bare desværre ikke så mange kontanter pt, for der skal bruges en del. Det er intet ifórhold til, at du får en god uddannelse, men det er stadigvæk mange penge :)

Ja det er jo lidt en investering, men jeg synes i hvert fald det var pengene værd. Hm, altså fitnesslinjen er helt klart mest til holdinstruktører, altså hvis du vil undervise i step, aerobic, spinning og hvad der ellers er af "fitness" hold. Det er slet ikke det fitnessbegreb som vi bruger herinde, altså som i atlethic fitness konkurrencer osv, men mere cardio/holdtræning. Men kender udmærket Gitte, og jeg er også sikker på hun er dygtig, men umiddelbart tror jeg ikke at det er den vej du skal gå.

På styrkelinjen er det alt lige fra hvordan bodybuildere skal træne, sportsspecifik træning, de olympiske løft, forskellige former for GPP osv. Alt hvad der har med styrketræning generelt at gøre. Hvis du skulle være træner for en som Andersbr, for at tage et eksempel, så er det helt klart styrkelinjen du skal på, selvom det hedder Athletic Fitness, for det er som sagt et helt andet fitness begreb :)

Men det kommer jo an på hvad du er mest interesseret i

Jamen jeg er meget interesseret i forskellige træningsprogrammer, cyklusser, progression, træningsteknikker, øvelser m.m.. men jeg vil også gerne have noget kondtionstræning ind i mit uddannelsesforløb, kredsløbstræning, cirkeltræning, crossfit m.m.. så svært synes jeg? :)

Styrkeliste

Så synes jeg helt klart du skal tage styrkelinjen. Der er masser af cirkeltræning, og andet GPP. Slædetræk, træning med kropsvægt, træning med håndklæder, kettlebells og ja, en masse andet. Men altså, en snak med Kim og en rundvisning så kan du høre meget mere, se skolen og træningsfacilitetterne osv derovre.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste