Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Squat erstatning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg må nu konstatere at jeg simpelthen ikke er smidig nok til at lave squat. Selv uden kilo på kan jeg ikke udføre teknikken noget nær perfekt. Jeg vil lave noget smidigheds træning det næste stykke tid, men hvad kan jeg så bruge som erstatning frem for squat'en? :-k
There are no shortcuts to any place worth going
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Atletklubben Jyden

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

dødløft eller evt. sumo dødløft.
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Jeg dødløfter allerede i forvejen.
Kan benpres på nogen måde erstatte?
Brugeravatar

Først og fremmest, så er det største problem nok snarere at du ikke ved hvordan du skal Squatte ordentligt, og deraf konkludere at du ikke er smidig nok. Du kan lave alt den udstrækning du vil i håb om at komme under den magiske grænse der hedder parallel, men ligelidt vil de hjælpe.

Læs Mark Rippetoes bog, Starting Strenght, så er du godt på vej til at Squatte bedre.

Film også noget video af din Squat, fra forskellige vinkler, så vi kan se hvor skidt det står til.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Umiddelbart vil jeg sige, at hvis man kan sætte sig på en stol og rejse sig op igen, så kan man også lave en squat der ikke er helt hen i vejret.
Men det er rigtigt, nogle mennesker er bedre end andre til at lave bevægelsen, men tror som du selv siger også det har noget at gøre med træning af smidighed.
Derimod tror jeg også noget er bestemt mere eller mindre af ens genetik. For det er de færreste der kan sidde på deres hæle som asiaterne kan.

Min pointe er, at hvis du kan sidde på en stole og rejse dig op igen, så skulle det også være muligt for dig at lave en squat. Lad være med at smide en masse kilo på før du føler teknikken er i orden. Det bedste er at få noget hjælp af nogle der kan vise og hjælpe dig i centret.

Geografisk sted: Fyn

Træner her: OBBC

Casper.S skrev:Først og fremmest, så er det største problem nok snarere at du ikke ved hvordan du skal Squatte ordentligt, og deraf konkludere at du ikke er smidig nok. Du kan lave alt den udstrækning du vil i håb om at komme under den magiske grænse der hedder parallel, men ligelidt vil de hjælpe.

Læs Mark Rippetoes bog, Starting Strenght, så er du godt på vej til at Squatte bedre.

Film også noget video af din Squat, fra forskellige vinkler, så vi kan se hvor skidt det står til.

Det kan sagtens være det er fordi jeg ikke ved hvordan man squatter rigtigt. Men jeg har læst om teknikken, set video'er fulgt forslag i forums, osv. Ved snart ikke hvad jeg skal for at lære det så. Jeg prøver og har prøvet i lang tid nu. Jeg kan ikke rigtig sætte mig på hug uden at falde bagover, så gætter det er smidigheden. Jeg kan godt komme ned så mine ben er parallele med gulvet, men så fyrer jeg også mere eller mindre en goodmorning af samtidig ](*,)
Brugeravatar

NSN skrev:Min pointe er, at hvis du kan sidde på en stole og rejse dig op igen, så skulle det også være muligt for dig at lave en squat.

Undskyld, men det er altså noget vås. Du kan overhovedet ikke sammenligne det at sætte sig på en stol, med at Squatte. Vinkler(leddene) er meget forskellige.

brunoe skrev:
Casper.S skrev:Først og fremmest, så er det største problem nok snarere at du ikke ved hvordan du skal Squatte ordentligt, og deraf konkludere at du ikke er smidig nok. Du kan lave alt den udstrækning du vil i håb om at komme under den magiske grænse der hedder parallel, men ligelidt vil de hjælpe.

Det kan sagtens være det er fordi jeg ikke ved hvordan man squatter rigtigt. Men jeg har læst om teknikken, set video'er fulgt forslag i forums, osv. Ved snart ikke hvad jeg skal for at lære det så. Jeg prøver og har prøvet i lang tid nu. Jeg kan ikke rigtig sætte mig på hug uden at falde bagover, så gætter det er smidigheden. Jeg kan godt komme ned så mine ben er parallele med gulvet, men så fyrer jeg også mere eller mindre en goodmorning af samtidig ](*,)

Læs den bog jeg henviste til, eller bare kapitlet om Squat. Kan findes på nettet som pdf.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Prøv at film din squat.

Der burde være en del kompetente folk i Jyden som burde kunne guide dig en smule.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00