Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 67647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049937 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1657
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1656

Følg bodybuilding.dk på

Squat og Bill Starr?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

There's one requirement: In all the styles listed, you must squat to below parallel to the ground.
That's critical to building balanced strength in your back, hips and legs, and it's also much less
stressful to your knees.

Dette læste jeg i en artikel af Bill Starr - You don't know squat. mit problem består så i, at i KV squat kan jeg ikke komme ned under parallel, da jeg har en knæskade. Dette er kun en mulighed i front squat. betyder det at jeg skal droppe KV squat, eller skal jeg bare investere i et par knæ-"bånd" eller hvad man nu skal kalde dem?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

JHoldensen skrev:
There's one requirement: In all the styles listed, you must squat to below parallel to the ground.
That's critical to building balanced strength in your back, hips and legs, and it's also much less
stressful to your knees.

Dette læste jeg i en artikel af Bill Starr - You don't know squat. mit problem består så i, at i KV squat kan jeg ikke komme ned under parallel, da jeg har en knæskade. Dette er kun en mulighed i front squat. betyder det at jeg skal droppe KV squat, eller skal jeg bare investere i et par knæ-"bånd" eller hvad man nu skal kalde dem?

Det vil jeg ikke kunne svare på, og tvivler på at nogen herinde vil kunne det uden at kigge på knæet...

Men du kan jo starte med at fortælle hvad din knæ skade består af?
Jesper Linde
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg.

Kostplan: Vis kostplan

Jeg ved ikke om jeg gav den for meget rebekka da jeg slyngede ordet skade ud.. det består primært i at jeg har beskadiget brusk, efter mange år som skateboarder, har mine knæ taget imod mange tæsk, og det har betydet manglende fleksibilitet. fx uden kilo på ryggen kan jeg ikke bukke mig særlig meget ned i squat position. Hvis jeg prøver at tvinge mig længere ned end 90 grader i KV squat, vælter jeg simpelthen bagover. det hjælper dog på det efter jeg er begyndt at have bredere stance når jeg squatter.

Hvis jeg var dig ville jeg spørge en fysioterapeut eller læge efter råd til at forbedre fleksibiliteten i dine knæ. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Har du spurgt din læge, hvad vedkommende siger til tung styrketræning?

Når det er sagt, så er det altid fornuftigt at lytte til sin sunde fornuft. Hvis det gør ondt, når du squatter til under parallel, så tvivler jeg på, at et knæbind vil gøre meget godt for dig (udover at du måske vil kunne squatte til under parallel, men det er ikke sikkert, at det e rså smart i længden.)

Jeg ville holde mig til front squat, hvis det fungerer fint for dig.

Logbog: Ingen logbog

Jeg har ingen smerte ved KV. det er bare balancen der kniber, pga fleksibilitet. tænker mere på om jeg skader mere end gør gavn, når jeg lige læser den artikel..

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster