Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Squat

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Når man laver squat og bøjer sig ned i knæ. hvis man så holder benene i samme position i omkring 5-10 sek. er det så styrke, udholdenhed eller masse man får? Altsp hvis man bøjer ned i knæ og holder sig der i 5-10 sek. Og når man så kommer op holder en pause på 2-3 sek. og så forfra?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

savetheworld skrev:Når man laver squat og bøjer sig ned i knæ. hvis man så holder benene i samme position i omkring 5-10 sek. er det så styrke, udholdenhed eller masse man får? Altsp hvis man bøjer ned i knæ og holder sig der i 5-10 sek. Og når man så kommer op holder en pause på 2-3 sek. og så forfra?

Styrke - det ville være noget ala bænkpres med pause. Ved dog ikke om det kan udføres i praksis.

Logbog: Vis logbog

Okay tak. Mente jeg også man var ikke sikker på styrke eller udholdenhed. Men hvor længe skal man holde sig nede? 5-10? 10-15?

savetheworld skrev:Okay tak. Mente jeg også man var ikke sikker på styrke eller udholdenhed. Men hvor længe skal man holde sig nede? 5-10? 10-15?

Som sagt ved jeg ikke om det kan lade sig gøre i praksis. Det vil jo uanset hvad, være en yderposition for knæene, og hvis de får lov til at være derude bare et par sekunder, så kunne jeg godt tro på at de måske gik i baglås eller sådan noget - såfremt der er lidt kilo på nakken.

Jeg vil mene at du forbedrer din bundstyrke. Men hvad er grunden til at du spørger?

EDIT: selvfølgelig kun hvis du holder pausen i bunden af løftet. Hvis du gør det halvvejs i øvelsen, er det bare nærmest bare idioti.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

SimonJ skrev:Jeg vil mene at du forbedrer din bundstyrke. Men hvad er grunden til at du spørger?

EDIT: selvfølgelig kun hvis du holder pausen i bunden af løftet. Hvis du gør det halvvejs i øvelsen, er det bare nærmest bare idioti.

Det er vel der, man laver boxsquats :)

Når okay. havde tænkt mig at holde det i bunden. Og jeg spørger fordi at jeg gerne vil have styrke i benen uden alt for mange kilo på nakken da det giver store smerter i knæene. Så kan man godt få rå styrke af at holde sig i bunden?

Hvis det giver dig smerter i dine knæ ville teknikken nok være det første sted jeg ville vælge at kigge.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

min teknik er god. har fået set den og den var god. men det er bare en skade jeg åbenbart har fået pådraget mig. (aner ikke hvordan eller hvorfor) Så det er IKKE teknikken

savetheworld skrev:Når okay. havde tænkt mig at holde det i bunden. Og jeg spørger fordi at jeg gerne vil have styrke i benen uden alt for mange kilo på nakken da det giver store smerter i knæene. Så kan man godt få rå styrke af at holde sig i bunden?

'hvis du gerne vil have pause i bunden, ville box squats være fordelagtige frem for fri squat med pause i bunden :D

tak for rådene. den vil jeg så kører + squat dog med ikke så mange kilo på. God idé?

savetheworld skrev:tak for rådene. den vil jeg så kører + squat dog med ikke så mange kilo på. God idé?

hvis du får ondt i knæene, så må du revidere din teknik og/eller gå til en fysioterapeut med eventuelle fysiske skavanker. At squatte med allerede dårlige knæ, lyder ihvertfald ikke videre sundt i mine ører.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster