Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

twernblad skrev:Hvilken en af disse 2 øvelser er "normalt" at man løfter mest i?, jeg har ikek kunnet finde noget om det på nettet lige umiddelbart

flamingopikken skrev:De fleste dødløfter mere end de squatter. Men så vidt jeg husker squatter Biiver mere end han dødløfter

Rottegris skrev:flamingopikken skrev:De fleste dødløfter mere end de squatter. Men så vidt jeg husker squatter Biiver mere end han dødløfter
Kun når han er i udstyr, ellers er hans dødløft væsentlig højere, hvilket den også burde være.

incognito skrev:det er meget, meget sværere at træne sig op til et godt squat, men menneskets styrkepotentiale i squat er sådan cirka det samme, nok en smule højere i dødløft. de bedste raw squattere kan squatte omkring 400 kg og de bedste raw dødløftere kan dødløfte 420ish

incognito skrev:det er meget, meget sværere at træne sig op til et godt squat, men menneskets styrkepotentiale i squat er sådan cirka det samme, nok en smule højere i dødløft. de bedste raw squattere kan squatte omkring 400 kg og de bedste raw dødløftere kan dødløfte 420ish

Lithium skrev:Kender ikke én eneste der har højere raw squat (sl dybde) end raw dødløft

Lithium skrev:Mikkel leicht skrev:Lithium skrev:Kender ikke én eneste der har højere raw squat (sl dybde) end raw dødløft
Tror det har noget at gøre med at squat kræver mere teknik, mere mod, mere arbejde for de fleste, hvorimod dødløft kan du "BARE" trække vægten og se om den kommer op eller ej.. Tror også de er et spørgsmål om hvad folk prioritere højest og hvad man som udgangspunkt er bedst bygget til foruden hvad ens form er inden.. de er reelt de færreste som starter ud med stærkere lår end ryg og bagkæde ( et bud i hvert fald!)
Det har alt at gøre med ROM efter min mening - de fleste skal jo flytte stangen MEGET længere i squat end i dødløft = færre kg også selvom man får "foræret" noget i bunden af squatten
Så snart ROMmen bliver forkortet i squat kan man jo flytte extremt store kg f.eks i ½ squats

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster