Nu har jeg efterhånden fulgt med på forummet fra sidelinien i længere tid, så nu syntes jeg det var på tide at få oprettet en bruger og få startet en logbog. Målet med logbogen er at følge min egen progresion, og evt. få et par gode råd med på vejen.
Jeg bor ca 10 km fra Aabenraa, hvor jeg træner til dagligt ved Studie 91, som er et oldschool agtigt center.
Navn
Jesper
Årgang
April 1992
Høde-Vægt
184 cm / 80 kg, alt efter cut/bulk
Arbejde
Er i lære som Auto mekaniker, ved et lille værksted hvor vi er 3 mand, og er udlært sep 2014, hvilket jeg glæder mig utrolig meget til.
Træningserfaring
Begyndte at træne marts 2012, uden at vide noget som helst om træning, kost osv. Det blev meget disco agtigt de første par måneder, uden nogen form for ben eller ryg træning. Det var primært Bryst og gunz. Men så fik jeg læst en masse artikler, og fik lavet en fornuftig kostplan, og jeg begyndte at træne Fullbody i et par måneder. Jeg skiftede så over til et Upper/Lower Split 4 gange i ugen i aug/sep 2012, og har stort set kørt det ind til nu. Nu har jeg så valgt at uppe volumen og frekvensen så jeg får trænet 5-6 gange i ugen, med fokus på at øge styrken og få smidt noget muskelmasse på kroppen.
Lidt Baggrunds historie
I folkeskolen var jeg overvægtig, specielt i 9. og 10. klasse, hvor jeg var oppe og runde ca. 93 kg, så jeg var lidt af en basse. Min primære kost dengang bestod af sodavand hver dag, med masser af junk food, weekenderne bestod af masser af øl, fester og så en del tømmermænd. Det fik jeg så nok af, og valgte at ændre min kost, hvorefter jeg smed 20 kg på 8 måneder ca.
Formålet med træningen:
Formålet med træningen er selvfølgelig at få en flot muskuløs krop, som man kan vise frem, uden at skulle gå og blive flov.
Jeg har som sagt valgt at øge frekvensen og volumen i mit Upper/Lower Split, med fokus på at øge styrken i de store basisøvelser, og samtidig få smidt noget masse på kroppen. Det er opstillet således:
Lower:
Squat
8x3-4
Rumænsk Dødløft
4x8-10
A1: Front Squat
4x8-10
A2: Lying Leg Curls
4x10-12
Calf Raises
4x15-20
Dragon Flags
3x12
Upper
A1:Flat BB Press
8x3-4
A2: Cable Rows
8x8
B1: OH Press
4x8
B2: Pull Ups
4x8
C1: CG BP
3x10-12
C2: Setead Lateral Raises
3x10-12
D1: Chin Ups
3x10-12
D2: DB Reverse Fly
3x10-12
Ser det fornuftigt ud? Det håber jeg, det skal ihvertfald prøves
Hvis der ellers er noget må I jo spørge. Ellers håber jeg da der er nogle der vil følge min log

Så der kommet nok et klip og en stor bøde ? ](./images/smilies/wallbash.gif)